Uždraudus automobilių stovėjimą Kniaudiškių gatvės atkarpoje, susiduriančioje su Projektuotojų gatve, pagerėjo sankryžos pralaidumas, tačiau kilo galvosūkis, kur savo automobilius palikti Kniaudiškių gatvės 65-ojo namo gyventojams. P. ŽIDONIO nuotr.

Statantiesiems mašinas gatvėje – bloga žinia

Statantiesiems mašinas gatvėje – bloga žinia

Skaitytojo pasiūlyta tema

Dar viena gatve Panevėžyje važiuoti bus lengviau.

Tokia naujiena džiaugiasi vairuotojai, bet Kniaudiškių gatvės gyventojai piktinasi, kad spūsčių problema sprendžiama lengviausiu būdu – draudimu, o jo įkaitais tampa įsikūrusieji daugiabučiuose su sovietmečiu projektuotais ankštais kiemais.

Prie Kniaudiškių gatvės 65-ojo daugiabučio išdygus ženklams, kad atkarpoje iki pat sankryžos su Projektuotojų gatve draudžiama statyti automobilius, čia gyvenantieji priversti spręsti dilemą, ar rizikuoti gauti baudą ir automobilį palikti ant žaliosios vejos, ar bandyti laimę gretimo namo kieme arba netoliese esančių prekybos centrų aikštelėse.

Nei gatvėje, nei kieme

Kniaudiškių gatvės 65-ojo namo pirmininkė Inga Diponaitė neslėpė, kad uždraudus automobilius statyti Kniaudiškių gatvėje ties jų namu, daugeliui iškilo problema, kur palikti savo transporto priemonę.

Jų name – 77 butai, o kieme – vos 25 automobilių stovėjimo vietos.

Pirmininkės teigimu, techninių galimybių plėsti aikštelę nėra, mat iš visų pusių – komunikacijos. Jeigu ir pavyktų įrengti dar pora papildomų vietų, būtų sunkiau įvažiuoti ir išvažiuoti iš kiemo.

„Realiai nežinome, kur dabar statyti automobilius. Kiek girdėjau, kaimynai, neberadę vietos kieme, nakčiai automobilius paliko prekybos centro aikštelėje. Šiuo metu su gyventojais tariamės, kaip spręsti šią problemą“, – teigė I. Diponaitė.

Anot jos, gyventojai jaučiasi palikti likimo valiai. Jų nuomone, jei Savivaldybė suplanavo uždrausti statyti automobilius gatvėje, turėjo numatyti ir išeitį – kaip įrengti papildomų stovėjimo vietų.

Daugiabučio kieme stovėjimo aikštelės paplatinti negalima, bet, svarsto pirmininkė, Savivaldybė galėjo papildomų stovėjimo vietų įrengti prie gatvės – tam palikta nemažai žaliosios vejos.

„Jeigu draudžiamas automobilių parkavimas, turi būti ir alternatyva. Jei Savivaldybė prie pagrindinių miesto gatvių, ten, kur leidžia techninės galimybės, įrengtų papildomų stovėjimo vietų, bent iš dalies išsispręstų problemą“, – siūlo I. Diponaitė.

P. ŽIDONIO nuotr.

P. ŽIDONIO nuotr.

Gelbėjo nuo kamščių

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga aiškina, kad tokio sprendimo buvo būtina imtis, siekiant pagerinti Kniaudiškių ir Projektuotojų gatvių pralaidumą. Gatvės važiuojamojoje dalyje gyventojams sustačius automobilius, susidarydavo nemenkos spūstys, mat tiek važiuojantieji tiesiai, tiek norintieji sukti į kairę ar dešinę – visi buvo priversti rikiuotis į vieną važiuojamąją kelio juostą.

„Susidarydavo dideli kamščiai, o sukantieji į dešinę to negalėdavo padaryti, nes visa juosta iki sankryžos būdavo užstatyta automobiliais“, – pagrindinį motyvą riboti automobilių stovėjimą įvardijo D. Vadluga.

„Kiekvienas prieš įsigydamas automobilį turėtų apsvarstyti, kur jį statys.“

D. Vadluga

Galvoti prieš perkant

Prieš kurį laiką dėl tos pačios priežasties automobilių statymas apribotas Beržų gatvėje ties 23-iuoju namu, taip pat Ateities, Algirdo bei kitose judriose miesto gatvėse.

„Kiekvienas prieš įsigydamas automobilį turėtų apsvarstyti, kur jį statys. Daugiabučių kiemai projektuoti tais laikais, kai tiek daug automobilių nebūdavo. Tad viena iš išeičių – plėsti daugiabučių kiemuose esančias automobilių stovėjimo aikšteles ar įrengti visiškai naujas. Arba ieškoti kitų išeičių“, – sakė D. Vadluga.

Pasak vedėjo, Savivaldybė daugiabučių gyventojams yra sukūrusi pagalbos įrankį. Prie automobilių aikštelių plėtros daugiabučių kiemuose ji gali prisidėti 70 proc. Tačiau netgi su tokia Savivaldybės parama daugiabučių bendrijos neskuba plėsti automobilių stovėjimo aikštelių – šiemet kol kas sulaukta tik vieno tokio prašymo. Tiesa, kai kurios bendrijos aikšteles statosi tik savo lėšomis.

„Tokiu atveju galima aikštelę užsitverti ar kitaip riboti pašalinių asmenų patekimą. Bet jei aikštelė įrengiama prisidedant Savivaldybei, tokia būna vieša, joje automobilius gali statytis ir kaimyninių namų gyventojai. Galimybių plėsti stovėjimo vietų skaičių daugiabučių kiemuose tikrai yra, bet tam reikalinga pačių gyventojų iniciatyva“, – tvirtino D. Vadluga.

Panevėžyje daugėja gatvių, kurios paliekamos tik važiuojančiam transportui. Prieš kurį laiką automobilių statymas apribotas Beržų gatvėje ties 23-iuoju namu, taip pat Ateities, Algirdo bei kitose judriose miesto gatvėse. G. KARTANO nuotr.

Panevėžyje daugėja gatvių, kurios paliekamos tik važiuojančiam transportui. Prieš kurį laiką automobilių statymas apribotas Beržų gatvėje ties 23-iuoju namu, taip pat Ateities, Algirdo bei kitose judriose miesto gatvėse. G. KARTANO nuotr.

Trūksta vairavimo kultūros

Panevėžio autobusų parko direktorius Arnoldas Gražys teigė, kad Kniaudiškių ir Projektuotų gatvių sankryža išties buvo viena sudėtingiausių viešajam transportui mieste.

„Kitą kartą ten būdavo sudėtinga važiuoti ir su lengvąja mašina, o ką jau kalbėti apie autobusą. Gatvės neturėtų būti automobilių stovėjimo aikštelėmis. Kuo mažiau pakelėse automobilių, tuo lengviau važiuoti. Suprantama, kad mieste daug problemų dėl automobilių parkavimo, tačiau tai neturi būti sprendžiama užkemšant gatves“, – mano A. Gražys.

Pasak Autobusų parko direktoriaus, galbūt kai kurie vairuotojai išties primiršę Kelių eismo taisykles, tačiau nemažai yra ir tokių, kurie galvoja tik apie save – užuot mašiną pasistatę kiek tolėliau, ją palieka taip, kad sukelia net avarines situacijas.

Parko vadovo teigimu, vis dar opi vieta – Aukštaičių gatvės pabaiga, kur vairuotojai nesikuklina automobilių palikti net autobusų stotelėse.

„Kur siauresnės gatvės, o dar ir užstatytos, autobusų vairuotojai kaskart rizikuoja išvažiuodami į priešpriešinę eismo juostą. Jei visi vairuotojai galvotų ne tik apie save, bet ir apie kitus eismo dalyvius, visi būtume saugesni“, – teigė A. Gražys.

Komentarai

  • Kada velžio kelyje ir Aukštaičių gatvėje bus tokia tvarka. Judėjimas čia intencivesnis ir sunkiasvoris transportas važiuoja.

  • Statykite Dramblio degalinės mokamoje aikštelėje, pilna vietos, kur bėda.

  • Ką mes girdim, prieš pirkdamas automobilį galvok kur jį statysi. Užuot sprendę problemą ,ciniškai atsižodžiuoja. Tai gal vedlūga pėščias pavaikšto, gal kiti išlaikytiniai valdžiažmogiai pėstute, bus kamščių mažiau, oras bus švaresnis.

  • Įsigyjant automobilį reikia pasirūpinti ir parkavimo vieta. Savivaldybe neprivalo rūpintis Jūsų transporto priemone ?

  • Privat namų gyventojai mašinas maloniai statosi gatvėje, nes tingi išlipti, atidaryti vartelius ir įvaryti mašiną į kiemą.Gatvėje statyti yra patogiau.Taip užima gatvės vietą.

Rodyti visus komentarus (5)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų