V. BULAIČIO nuotr.

Sodininkų vargai – arimais virtę keliai

Sodininkų vargai – arimais virtę keliai

Prasidėjus tikrajam pavasariui, sukruto ir sodininkai, tačiau kai kurie keliai po žiemos tapo neišvažiuojami.

Rėklių gatve sodus bandantys pasiekti gyventojai piktinasi esantys priversti automobilius laužyti duobėtais ir kone pelkėmis virtusiais keliais, o Panevėžio miesto savivaldybė juos maitina tik pažadais.

Ant ribos

Šalia miesto įsikūrusios sodininkų bendrijos tampa naujais gyvenamųjų namų kvartalais. Jaunos šeimos, susigundžiusios galimybe gerokai pigiau įsigyti žemės lopinėlį ir gyvenamąjį namą, vėliau priverstos sukti galvą, kaip pasiekti darbus, o vaikams – ugdymo įstaigas. Sunkumų neišvengia ir tik šiltuoju metų laiku į sodus vykstantys gyventojai. Panevėžio pakraštyje esančios net trys sodininkų bendrijos – „Pušelė“, „Užuovėja“ ir „Vyšnia“ pasiekiamos vieninteliu keliu – Rėklių gatve, tačiau šioji tokios būklės, kad, kaip juokauja sodininkai, galima pamesti ir dantis.

Kaip teigė sodininkų bendrijos „Užuovėja“ pirmininkė Nijolė Bikelienė, kai sodai priklausė Panevėžio gamykloms, šios pasirūpindavo ir keliu, tačiau prieš kelerius metus Rėklių gatvė tapo niekieno. Teisiškai ji priklauso miesto Savivaldybei, o patys sodai – jau rajono, tad gyventojai pagalbos neprisišaukia.

„Panevėžio savivaldybė aiškina, kad tokios būklės gatvių mieste yra ir daugiau. Tačiau tokios tragiškos kaip Rėklių tikrai nerasime niekur. Bet kuris kaimo keliukas geresnės būklės“, – įtikinusi N. Bikelienė.

Praėjusiais metais miesto Savivaldybė sutvarkė apie pusę kilometro gatvės, bet gyventojų tai netenkina. Buvo sutvarkyta tik ta gatvės dalis, kuria važinėja miškavežiai ir kitas sunkusis transportas, vežantis krovinius į šalia įsikūrusias įmones. O sodininkai sako likę it musę kandę. Į sodus dalis gyventojų važiuoja ne tik lengvosiomis mašinomis, bet ir dviračiais, tačiau kelias toks, kad su dvirate transporto priemone jo įveikti neįmanoma. Tad dviratininkai į sodus važiuoja per laukus ne tik dėl kamuoliais nuo pravažiuojančių automobilių kylančių dulkių debesų, bet ir duobių išvagoto kelio. Gyventojai baiminasi, kad kai į sodus dar pradės važinėti šiukšliavežiai, vienintelis kelias bus visiškai sugadintas.

„Aš dar bijau į sodą važiuoti. Su dviračiu neįmanoma, ką jau kalbėti apie lengvąsias mašinas. Po žiemos gatvėje atsiranda vietų, kurios liūliuoja kaip pelkė. Gal yra šaltiniai po gatve, tad siūbuoja kaip koks akivaras. Pernai ledai jau kažkiek pajudėjo, bet tai sodininkų netenkina“, – sakė N. Bikelienė.

Atšilus orams, į kolektyvinius sodus plūstelėjo sodininkai, tačiau Rėklių gatvė, vedanti į „Pušelės“, „Užuovėjos“ ir „Vyšnios“ sodus, – sunkiai įveikiama kliūtis. V. BULAIČIO nuotr.

Atšilus orams, į kolektyvinius sodus plūstelėjo sodininkai, tačiau Rėklių gatvė, vedanti į „Pušelės“, „Užuovėjos“ ir „Vyšnios“ sodus, – sunkiai įveikiama kliūtis. V. BULAIČIO nuotr.

Iš tolo aplenkia

Sodininkų bendrijos „Pušelė“ pirmininkas Saulius Mockūnas pasakojo, kad visose trijose bendrijose yra apie 350 sklypų, beveik keturios dešimtys šeimų čia gyvena nuolat, tad kasdien pasiekti darbus ar mokyklas vaikams tampa savotišku išbandymu. O dabar, atšilus orams, kasdien sulaukiantis ir pasipiktinusių kitų sodininkų skambučių, kad Rėklių gatvė neišvažiuojama.

„Vakar kaimynas atvažiavęs skundėsi, kad negali važiuoti net pirma pavara – vien duobės. Tragedija, o ne gatvė. Kas iš to, kad pravažiuoja greideris – ten nebėra net ką lyginti“, – piktinosi sodininkų bendrijos pirmininkas.

Tokie kryžiaus keliai, kaip sako sodininkų bendrijos „Vyšnia“ pirmininkas Vidmantas Tamulevičius, tęsiasi jau trejus metus. Paskutiniame iš miesto Savivaldybės gautame laiške siūloma, kad sodininkai kantriai lauktų gegužės mėnesio, kai bus sudarytas žvyruotų gatvių tvarkymo sąrašas. Tada iš eilės bus tvarkomi prasčiausios būklės žvyrkeliai. Pažadais sodininkai jau nebetiki.

„Ir meras buvo atvažiavęs, bet mero vairuotojas pasakė, kad daugiau nekviestume, nes šituo keliu nebevažiuos.“

V. Tamulevičius

Pasak V. Tamulevičiaus, Rėklių gatvėje nėra įrengto nei pagrindo, nei lietaus nuotekų tinklų. Lyginimas greideriu kelio būklės nepagerina net ir trumpam, nes žvyro ant kelio beveik nebeliko – gatvė vietomis virtusi arimais. O ir prisišaukti pagalbos neįmanoma – paskambinus į Savivaldybę siūloma kreiptis į „Panevėžio gatves“, o šios siunčia vėl atgal į Savivaldybę, kad toji skirtų finansavimą. Vyras juokais pasiūlė leisti jiems gatvėje pastatyti užkardą ir iš pravažiuojančiųjų rinkti simbolinį mokestį, tačiau pritarimo tokiam pasiūlymui negavo. Sodininkai apie asfaltą net nedrįsta svajoti, vienintelis pageidavimas, kad iš sodininkų bendrijų neseniai suformuotas Rėklių kaimas turėtų bent pravažiuojamą gatvę, kurios ne tiek jau daug – apie kilometrą.

„Ir meras buvo atvažiavęs, bet mero vairuotojas pasakė, kad daugiau nekviestume, nes šituo keliu nebevažiuos. Net taksistai ir greitoji nenori važiuoti. O pikčiausia, kad praėjusių metų pabaigoje Savivaldybė buvo priversta grąžinti į biudžetą pinigus, skirtus keliams tvarkyti, nes nesugebėjo jų laiku panaudoti. Tai kur mes gyvename?“ – piktinosi pirmininkas.

Laukia gerų orų

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausioji specialistė Loreta Babilauskienė pripažino, kad Rėklių gatvė šiuo metu yra priskirta prie sunkiai išvažiuojamų gatvių. Praėjusiais metais sutvarkyta apie pusės kilometro gatvės atkarpa. Visa tai Savivaldybei atsiėjo 35 tūkst. eurų – už šiuos pinigus sutvirtinti kelio pagrindai, įrengta žvyro ir skaldos danga, taip pat lietaus nuotakynas ir išvalyti grioviai. Be Rėklių gatvės, praėjusiais metais taip pat sutvarkytos Stetiškių ir Bruknynės gatvių atkarpos. Šių trijų atkarpų sutvarkymas atsiėjo 94 tūkst. eurų. O žvyruotų gatvių Panevėžyje yra per 70 km, dar 80 km – grunto dangos. Trečdalis šių gatvių – sunkiai išvažiuojamos.

„Rėklių gatvės gyventojams aiškinome, kad kol neišėjęs pašalas, negalime tvarkyti, nes visur tyvuliuoja vanduo. Rajonas taip pat netvarko savo kelių, kol neišėjęs pašalas. Esu pati važiavusi šia gatve, 60 km per valandą greičiu ja tikrai nepavažiuosi. Viena vieta buvo labai užsemta, bet ją jau patvarkėme. Sodininkams nežadėjome, kad gatvė bus sutvarkyta taip, kaip pirmoji jos atkarpa, tačiau pagal galimybes tikrai palyginsime greideriu, tereikia sulaukti tinkamų orų“, – sakė L. Babilauskienė.

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna pažadėjo, kad jau kitais metais turėtų būti baigta tiesti Šiaurinė gatvė, kuri išspręs sodininkų problemas. T. ŠIAUDINIO nuotr.

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna pažadėjo, kad jau kitais metais turėtų būti baigta tiesti Šiaurinė gatvė, kuri išspręs sodininkų problemas. T. ŠIAUDINIO nuotr.

Išsigelbėjimas – nauja gatvė

Miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna prašo gyventojų apsišarvuoti kantrybe. Kai tik bus nutiesta nauja Šiaurinė gatvė, visos jų problemos išsispręs. Tuomet sodininkams teks įveikti tik labai trumpą žvyruotos gatvės atkarpą.

Planuojama, kad jeigu neiškils netikėtų kliūčių, realūs Šiaurinės gatvės tiesimo darbai turėtų prasidėti dar šį rudenį ir baigtis 2019 metais. Tad būtų neefektyvu investuoti į gatvės, kuri netrukus taps mažai naudojama, tvarkymo darbus.

„Pernai Rėklių gatvę patvarkėme, žiūrėsime, kokia situacija šiemet. Atsiradus Šiaurinei gatvei, pasiekti sodus bus paprasta ir lengva, todėl kol kas su tolesniu Rėklių gatvės remontu sustojome“, – aiškino T. Jukna.

Tiesa, jis pažadėjo nusiųsti specialistus, kad įvertintų dabartinę Rėklių g. būklę. Nustačius, kad ji sunkiai išvažiuojama, bus šiek tiek patvarkyta. Pavaduotojo teigimu, tokių žvyruotų ir sunkiai išvažiuojamų gatvių mieste yra gerokai daugiau. Sodai tampa priemiestinėmis gyvenvietėmis, formuojasi ištisi kvartalai, o gatvės nėra pritaikytos tokiam intensyviam eismui. Užtenka, kad polaidžio metu pravažiuotų bent viena sunkiasvorė mašina, ir kelias būna sugadintas nepataisomai. Blogai ir tai, kad didžioji dalis sodų patenka į rajono teritoriją, bet keliai iki jų priklauso jau miestui. Pasak T.Juknos, kalbama su Panevėžio rajono savivaldybe, kad ši prisidėtų prie tokių kelių tvarkymo ir priežiūros išlaidų, juolab, kad dažniausiai keliai sugadinami jais važinėjant žemės ūkio technikai.

„Šiemet žvyruotoms gatvėms numatėme daugiau lėšų negu pernai. Dabar sudarinėjamos eilės ir pirmiausia bus imamasi tvarkyti avarines gatves. Per mėnesį tai neįvyks, užtruks gerokai ilgiau. Jeigu gatvės iš tiesų neišvažiuojamos, ieškosime sprendimo, o jeigu tik pažliugusios, teks palaukti savo eilės“, – teigė T. Jukna.

Komentarai

  • Negi savivaldybė nugalės kelis rėksnius ir nuties Šiaurinę gatvę, Na čia tai butų sensacija.

  • „Ąžuolo“ s.b. veikia vos ne miesto centro teritorijoj,jai gal 50 metų. .2,5 m.pločio asfalto takas yra tas pats pėsčiųjų ir važiuojama kelio dalis per visą sodą Tas sodas apima arti 1000 sodininkų, o dar 200 sodininkų ten pastoviai gyvenančių.Arti 1500 žm .migruoja mašinom, pėsti pirmyn atgal. Kad tau per 50 metų padarytų pėsčiųjų taką, apšviestų nors pagrindinį kelią, pastatytų vieną kitą ženklą ribojančius greitį, tikras čigonų taboras, Didžiausius mokesčius arti 37 Eur.be atgalinių dokumentų nešėm to taboro baronui grynais. Nors jokių paslaugų neteikia, bet drįsta iš bobučių , senukų per teismą išsireikalauti duoklės, mat jis dar nori pinigėlių ir benzinui.Ar ant magistralinės Tilvyčio gatvės mes sodininkai privalėjom užsakyti projektą perėjai ir apmokėti jos padarymą.???Iš savivaldybės specialistus paliuosavo, atseit jiems nėra darbo, o mes privalom dėti pensijos pinigėlius kažkokiam pensininkui – pirmininkui išlaikyti,atseit jis daro tvarką ir tai miesto teritorijoj??Tai kas valdo miestą?? Meras, seniunaičiai, specialistai , ar taboro baronas???

  • Kiek dar galima laužyti automobilius miesto gatvėje! Savivaldybės ponai galėtų pabandyti pravažiuoti šia miesto gatve!

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (3)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų