P. Židonio nuotr.

Socialiniam taksi ieško pamainos

Socialiniam taksi ieško pamainos

Panevėžio socialinių paslaugų centras ieško, kas galėtų teikti itin reikalingą pavėžėjimo paslaugą dėl ligų, neįgalumo ar senatvės sunkiai judantiems panevėžiečiams.

Nuo Naujųjų mieste nelikus Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos finansuoto socialinio taksi, tokių paslaugų teikėjo panevėžiečiams labai trūksta.
Tokia paslauga gali naudotis tie, kuriems dėl ligos, negalios ar senatvės sunku vaikščioti arba dėl menkų pajamų neišgali važinėti visuomeniniu ar nuosavu transportu.
Tokius panevėžiečius nuo 2019-ųjų iki gydymo įstaigų ir kitur pavėžėdavo vadinamasis socialinis taksi. Šią paslaugą kurį laiką finansavo Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, tačiau projektui pasibaigus, vieninteliu pavežėju liko Panevėžio socialinių paslaugų centras.
Esant dideliam tokios paslaugos poreikiui, įstaiga jau kurį laiką ieško papildomo vežėjo. Tačiau keletas konkursų jam parinkti baigėsi be rezultatų – norinčiųjų teikti šią paslaugą iki šiol neatsirado.
Dabar paskelbtas naujas konkursas ir pasiūlymų laukiama iki rugpjūčio 4-osios.
„Kai nuo metų pradžios neliko socialinio taksi, trigubai išaugo reisų skaičius. Mums tai stipriai jaučiasi“, – sako Panevėžio socialinių paslaugų centro direktorė Lina Kazokienė.
Pernai per birželį pavėžėjimo paslaugos panevėžiečiams teiktos 200 kartų, šįmet per tą patį mėnesį atlikta 450 reisų.

Nespėja suktis

L. Kazokienės teigimu, Socialinių paslaugų centras turi tris automobilius, pritaikytus važiuoti žmonėms su vežimėliais, ir dar septynis – įprastus.
„Nėra taip, kad įstaigos transportas skirtas tik pavėžėjimo paslaugai teikti. Turime labai balansuoti, kad visur spėtume“, – sako direktorė.
Anot jos, pavežti prireikia ir Nakvynės namų gyventojus, tarkime, pas medikus, ir Socialinių paslaugų centro globojamus vaikus.
Pasak L. Kazokienės, naujo pavežėjo laukiama su viltimi, kad sumažins krūvį.
„Manau, kad pavėžėjimo paslaugos poreikis didelis. Galimas dalykas, kad dalis galinčių ja pasinaudoti dar nedrįsta kreiptis ir bando savomis jėgomis keliauti“, – svarsto direktorė.

Vežios ištisą savaitę

Konkurso pavežėjui sąlygose nurodoma, kad paslauga turi būti teikiama pagal individualius keleivio poreikius 7 dienas per savaitę nuo 6 iki 21 valandos, įskaitant ir švenčių dienas. Preliminarus pavėžėjimų skaičius – 300 kartų per mėnesį.
Taip pat numatomos asistavimo paslaugos, tarkime, palydint asmenį iki transporto priemonės ir iš jos.
Norintieji teikti tokias paslaugas privalo turėti automobilį, pritaikytą vežti neįgalų asmenį su vežimėliu.
Pavėžėjimo paslaugos būtų teikiamos Panevėžio mieste ir rajone iki metų pabaigos, tačiau gali būti pratęstos ne ilgiau nei iki kitų metų gegužės 31 dienos.
„Daugiau nei pusę metų patys vieni teikiame tą paslaugą ir matome, kaip dėliojasi poreikis. Pagrindinis keleivių srautas išlieka institucijų darbo laiku“, – sako L. Kazokienė.
Tačiau, anot jos, yra ir keleivių, kurie šeštadieniais vežami į dializes.
Pasak jos, pasinaudojantieji pavėžėjimo paslauga dažniausiai keliauja į gydymo įstaigas. Tačiau prieš tam tikras šventes labai pagausėja išvykų ir į kapines.

Ne taksi

Pasak L. Kazokienės, taksi funkcijos neatliekamos. Norint keliauti tokiu transportu, reikia iš anksto užsiregistruoti.
„Čia ne taksi, kad paskambinau ir jau važiuoju“, – pabrėžė direktorė.
Tačiau tokia kelionė gerokai pigesnė nei visuomeniniu transportu – kainuoja simboliškai, o kai kuriems keleiviams ir visiškai nemokama. Didžioji dalis šių išlaidų finansuojama iš Savivaldybės biudžeto.

Įvertina pajamas

Pagal Panevėžio savivaldybės nustatytus įkainius, asmenys, kurių pajamos per mėnesį neviršija 2 VRP (valstybės remiamos pajamos), tai yra 314 eurų, vežami nemokamai tiek mieste, tiek užmiestyje.
Gaunantieji šiek tiek daugiau pajamų už reisą moka tam tikrą sumą.
Brangiausiai – 3,50 euro už reisą – tokia kelionė mieste kainuoja gaunantiems 942 eurus ir daugiau.
Į užmiestį vykstantiems panevėžiečiams kelionės kaina skaičiuojama atsižvelgiant į nuvažiuotų kilometrų skaičių. Pigiausiai kilometras įvertintas 8 centais, brangiausiai – 44 centais.
Pasak L. Kazokienės, tokios kainos galios ir vežant naujiems vežėjams. Jos kasmet peržiūrimos.

 

 

 

Jūsų komentaras

Taip pat skaitykite