Bronius Zaronskis. „Sekundės“ archyvo nuotr.

Skrydis iš Panevėžio pakvipo kriminalu

Skrydis iš Panevėžio pakvipo kriminalu

Tarptautinio skandalo epicentre atsidūrusiam panevėžiečiui Broniui Zaronskiui tenka ne tik žiniasklaidai, bet ir saugumo pareigūnams aiškintis, kokiam paslaptingam pirkėjui pardavė penkiolika metų turėtą lėktuvą.

Kas iš panevėžiečio B. Zaronskio Panevėžyje nupirktu lėktuvu pakilęs iš Stetiškių be leidimų skrido net virš kelių valstybių, tebesiaiškina visos teisėsaugos institucijos.

„Šiandien dvi valandas Klaipėdoje saugume prabuvau. Dviese mane tardė“, – trečiadienį „Sekundei“ kalbėjo B. Zaronskis.

Pastaruoju metu jis kur kas daugiau laiko praleidžia pajūryje nei Panevėžyje. Jis vadovauja Neringoje įsikūrusiai viešajai įstaigai „Nidos oro parkas“.

Aviatorius tikina šioje istorijoje esąs niekuo dėtas: nesidomėjęs, kam parduoda lėktuvą, nežinojo, kad pirkėjas juo skris be patvirtinto skrydžio plano, su išjungtais atsakikliais.

„Aš tik pardaviau savo turtą. Kas man gali tą uždrausti? Tik tiek, kad lėktuvai, kaip ir laivai, yra nekilnojamasis turtas ir parduodant reikėjo notaro patvirtinimo, o to nepadariau. Niekas nuo to nebūtų pasikeitę, tik popieriai būtų tvarkingi“, – teigė B. Zaronskis.

Panevėžietis aiškina paprasčiausiai nepagalvojęs lėktuvo pardavimą patvirtinti dar ir notariškai.

B. Zaronskis tvirtina pirkėjų nepažįstantis, neturintis jų kontaktų ir net nesidomėjęs, kas šie tokie. Užpraeitą savaitgalį su jais susitikęs Panevėžyje, Stetiškių aerodrome.

„Mano reikalas mažas, kas ką su tuo lėktuvu veikia. Aš pardaviau, pinigai mano kišenėje, pirkimo– pardavimo sutartis ir perdavimo aktas pasirašyti, pirkėjas pretenzijų neturi – man tas svarbiausia buvo“, – kalbėjo B. Zaronskis.

Bronius Zaronskis. „Sekundės“ archyvo nuotr.

Bronius Zaronskis. „Sekundės“ archyvo nuotr.

Hieroglifų neįskaito

Kas pasirašė sutartį, aviatorius teigia negalintis atsakyti. Mat lėktuvas pirktas įmonės vardu, tačiau ant sutarties jos pavadinimas užrašytas taip, kad nei pardavėjas, nei mįslingą įvykį tiriantys pareigūnai negali įskaityti.

„Parašyta tokiais hieroglifais, kad niekas neperskaito. Nežinomos nei pavardės, nei nieko. Aš savo dalį užpildžiau, dabar, sakau pirkėjui, tu savo pusę užpildyk. Gerai net neįsižiūrėjau, ką jis rašė“, – sako B. Zaronskis.

Pasak panevėžiečio, tokiam turtui surasti pirkėją labai sudėtinga. Pats jo ieškojęs bene aštuonerius metus.

„Kai atsirado rimtas pirkėjas, svarbu buvo greičiau parduoti“, – tvirtina lakūnas.

B. Zaronskis pasakoja šiuo skandalingai išgarsėjusiu lėktuvėliu skraidęs nuo 2006-ųjų. Tačiau pastaraisiais metais toks turtas jam tapo našta.

„Norint toliau juo skraidyti, reikia didelių investicijų. Kapitalinis remontas reikalingas varikliui, propeleriui, dar reiktų visą lėktuvą gerai peržiūrėti, o tai didelės sumos. Nebeapsimoka“, – aiškino aviatorius.

Panevėžietis svarsto, kad jo lėktuvas perėjo į pirkėjo iš Rumunijos rankas, o šis veikiausiai pelnosi suremontuodamas senus lėktuvus ir juos parduodamas.

„Nematau čia jokio kriminalo. Labai tvarkingi tie žmonės buvo, teisingi, bendraudami buvo labai korektiški. Nėra čia tragedijos, niekas nieko nenužudė, nepavogė. Jie tikrai jokių narkotikų nevežė, nešnipinėjo, kaip dabar įtaria. Čia tik prielaidos“, – įsitikinęs B. Zaronskis.

Mato nebent kriminalą

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) pirmininkui Laurynui Kasčiūnui ši istorija panašesnė ne į karinę provokaciją, o į pusiau kriminalą.

„Istorija įdomi, tai panašu labiau ne į karinę provokaciją, tai daugiau galbūt tokia pusiau kriminalinė istorija, bet ne saugumo prasme“, – šią savaitę po NSGK posėdžio, kuriame buvo aptartas skrydis, žurnalistams teigė L. Kasčiūnas.

Politikas mano, kad šioje situacijoje, remiantis Europos Sąjungos teisiniu reguliavimu, lėktuvą valdęs asmuo nepažeidė įstatymų.

„Tokia situacija, kokia atsitiko, ir tam tikras netgi teisinis reguliavimas, kuris dabar yra mūsų valstybėje, susijęs su europiniais reglamentais, sudaro pilką zoną, kai gali būti vykdomi tokie skrydžiai ir kažkada tai gali tapti netgi provokacija. Šis lėktuvas neturėjo pateikti nei skrydžio plano, galėjo neatsakyti, atsakiklis galėjo būti išjungtas ir netgi nesinaudoti radijo ryšiu. Pagal europinį reglamentą šiandien tai nėra joks pažeidimas“, – žiniasklaidai komentavo L. Kasčiūnas.

Jo teigimu, siekiant ateityje išvengti analogiškų situacijų, vertėtų sumažinti nevaldomą oro erdvę bei įpareigoti skrendančius asmenis iš anksto įregistruoti savo skrydį.

Skristi negalėjo

Policijos teigimu, atsakyti, ar skrydis buvo vykdomas kriminaliniais tikslais, kol kas anksti.

Lietuvos kriminalinės policijos pirminiais duomenimis, orlaiviu skrido pirkėjai.

Vis dėlto lėktuvas neturėjo skrydžio leidimo, todėl ketinama atlikti detalesnę šio įvykio analizę, taip pat aiškintis, ar skrydis negalėjo būti vykdomas ir kriminaliniais tikslais.

Rado Bulgarijoje

B. Zaronskio parduotas orlaivis, pakilęs iš Lietuvos ir be leidimų perskridęs kelias valstybes, rastas nusileidęs Bulgarijoje nuošaliame oro uoste.

Bulgarija tiria, ar lėktuvo skrydis nebuvo skirtas šnipinėti.

Nuodugniai patikrinus, ar likimo valiai paliktame lėktuve nėra narkotikų ir sprogmenų, tokių pėdsakų neaptikta.

Praėjusią savaitę dar nebuvo informacijos, kiek žmonių skrido lėktuvu ir kur dingo pilotas bei keleiviai.

 

 

 

Komentarai

  • Manau issisukineja ,,,,nezinau kam ir tt,…neidomu……gal kokiam bin ladenui 2……mest von is aviatoriu ,…prie rusu sienos neringoj patogiai isitaises…….jei tau neidomu kas skraidys virs musu galvu ir namu….tai mes norim tave matyt turguj pardavinejanti darzoves…o ne uzimanti klube posta….

  • Už tokį demonstruojamą bukumą reiktų patupdyti keliems metams į cypę , ten išmoktų teisės pradžiamokslio . Apsimeta šlangu ir galvoja , kad išsisuks nuo atsakomybės , nors padarė žalą valstybei .

Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų