Vandeniui semiant rūsį ir kėsinantis į šildymo katilą, avarinės tarnybos pagalbos neprisišaukusi Irma Zabulionytė teigia kitą dieną paskambinusi į „Panevėžio gatves“ dargi buvo ir išbarta. P. ŽIDONIO nuotr.

Skandinami liūties avarinės neprisišaukė

Skandinami liūties avarinės neprisišaukė

Panevėžį nuplovusi trumpa, bet smarki liūtis pirmadienio vakarą upėmis pavertė gatves, sėmė namų rūsius.

Nuo vandens stichijos turtą bandę gelbėti panevėžiečiai pasakoja veltui rinkę įmonės „Panevėžio gatvės“ avarinės tarnybos telefono numerį. Vietoje santechnikų atkimšti kanalizacijos šulinėlius teko ugniagesiams gelbėtojams.

Išgąsdino kylantis vanduo

Rožių gatvėje įsikūrusių Šeimos namų moterų krizių centro vadovė Irma Zabulionytė pasakoja pliaupiant liūčiai patyrusi nemažai baimės bandydama nuo vandens išgelbėti įstaigos turtą rūsyje.

Išvydusi, kad vanduo pradėjo sparčiai semti rūsį ir kilti, I. Zabulionytė puolė skambinti įmonei „Panevėžio gatvės“.

Vadovė pasakoja jau turėjusi karčios patirties, kai birželį Rožių gatvėje užsikimšus kanalizacijos šulinėliui per stiprią liūtį įstaigos rūsyje vandens prisipildė iki kelių ir apsemtas pastato šildymo katilas išėjo iš rikiuotės. Vėliau teko kviestis meistrus, katilą ardyti ir džiovinti, o įstaigoje besiglaudžiančios moterys su mažais vaikais liko be karšto vandens.

Šįkart bandydama tokiai bėdai užbėgti už akių, I. Zabulionytė puolė pagalbos ieškoti vos pradėjus veržtis vandeniui.

„Buvau tikrai labai išsigandusi. Jei katilą dar kartą apsemtų, jis turbūt liktų nebepataisomas.

Skambinau per visas tarnybas, klausinėjau, kas gali padėti, nes supratom, kad vėl kemšasi kanalizacijos šulinys gatvėje“, – pasakojo krizių centro vadovė.

Šiuo metu Šeimos namuose glaudžiasi keturios moterys su septyniais mažamečiais, iš jų dvi – nuo karo bėgančių ukrainiečių šeimos.

Rožių gatvėje įsikūrusiam Šeimos namų moterų krizių centrui teko skubiai mąstyti, kaip nuo kylančio vandens gelbėti rūsyje laikomą įstaigos turtą. P. ŽIDONIO nuotr.

Rožių gatvėje įsikūrusiam Šeimos namų moterų krizių centrui teko skubiai mąstyti, kaip nuo kylančio vandens gelbėti rūsyje laikomą įstaigos turtą. P. ŽIDONIO nuotr.

Kvietė ugniagesius

I. Zabulionytė pirmiausia paskambino įmonės „Panevėžio gatvės“ internetinėje svetainėje netgi paryškintais telefonais, kuriais nurodyta kreiptis visą parą dėl lietaus nuotekų tinklų avarijų.

Tačiau paaiškėjo, kad „Panevėžio gatvėms“ bėdos dėl vandens po darbo valandų nerūpi.

„Laidinio telefono niekas nekėlė. Mobiliuoju atsiliepęs vyras paaiškino, kad jie tvarko tik elektros gedimus, davė kitą telefoną, dėl nuotekų atsakingo asmens, bet supratau, kad po darbo valandų jie nedirba, man niekas neatsiliepė – numeris buvo išjungtas. Taip išeina, kad ekstremalūs įvykiai „Panevėžio gatvėms“ gali vykti tik darbo laiku“, – pasakojo I. Zabulionytė.

Nesulaukusi šios įmonės pagalbos, krizių centro direktorė paskambino Bendrajam pagalbos centrui 112.

Į įstaigą atvykusiems ugniagesiams kabliu atkimšus užneštą kanalizacijos šulinėlį, vanduo rūsyje nuslūgo.

Sulaukė netikėtos reakcijos

Kitą dieną krizių centro rūsyje dar tebetelkšojo vandens.

„Jei netektume šildymo katilo,  mūsų įstaiga liktų be karšto vandens ir šildymo, o juk gyvena čia krūva žmonių ir dar su mažais vaikais. Kiekvienas smarkus lietus man sukelia tikrai daug baimės“, – pasakojo vadovė.

Ji nusprendė dar kartą „Panevėžio gatvėms“ pranešti apie besikemšantį šulinėlį, tačiau tvirtina sulaukusi labai netikėtos reakcijos.

Direktorė teigia vėl surinkusi įmonės internetinėje svetainėje raudonomis raidėmis nurodytą laidinio telefono numerį. Nors pati bendrovė informuoja, jog jis skirtas pranešti apie lietaus nuotekų tinklų avarijas, I. Zabulionytė tvirtina išklausiusi pakeltu tonu jai sakomų priekaištų.

„Atsiliepęs vyras pradėjo piktintis, kas man davė tą numerį ir kodėl skambinėju. Bandžiau teisintis, kad niekas nedavė – jų pačių svetainėje nurodytas. Dar parėkė, kad nežino, kur internete aš tą numerį radau, davė Paviršinių nuotekų eksploatavimo skyriaus vadovo numerį. Juo paskambinau, pažadėjo atvažiuoti pažiūrėti to šulinėlio“, – patirtimi pasidalijo I. Zabulionyte.

Šeimos namų moterų krizių centro rūsys šią vasarą tvino ne pirmą kartą. P. ŽIDONIO nuotr.

Šeimos namų moterų krizių centro rūsys šią vasarą tvino ne pirmą kartą. P. ŽIDONIO nuotr.

Plaukė ir gatvės

Šeimos namų vadovus ir gyventojas išgąsdinusi pirmadienio liūtis pridarė rūpesčių ne vienos miesto gatvės gyventojams ir jomis bandžiusiems važiuoti vairuotojams. Vanduo sėmė automobilių ratus, gyventojams teko bristi atsiraitojus kelnes Algirdo, Žvaigždžių, Kniaudiškių gatvėse, „paplaukioti“ teko ir Ramygalos, Katedros, Sodų, Elektros gatvėse. Jose įrengti vandenį surenkantys lietaus nuotekų šulinėliai kunkuliavo tarsi verdantys puodai.

Vanduo gatvėse nuslūgo maždaug per valandą.

„Taip išeina, kad ekstremalūs įvykiai „Panevėžio gatvėms“ gali vykti tik darbo laiku.“

I. Zabulionytė

Potvynio nepajuto

Įmonės „Panevėžio gatvės“ direktoriaus pavaduotojas Rimantas Šaučiuvėnas tvirtina, kad pirmadienio vakaras nebuvo išskirtinis.

Anot jo, įmonės neužplūdo pranešimai dėl patvinusių gatvių.

Pavaduotojo teigimu, nuo tokių momentinių potvynių negali apsaugoti nė prieš trejetą metų mieste atlikta lietaus nuotekų tinklų rekonstrukcija. Pasak R. Šaučiuvėno, jie susidaro staigiai iškritus dideliam kiekiui kritulių.

„Nevėžyje staigiai pakilęs vanduo apsemia išleistuvus ir vanduo iš gatvių nebeturi kur nutekėti.  Kai pila stipri liūtis, net ir sutvarkyti kolektoriai nespėja tiek lietaus priimti“, – teigė įmonės atstovas.

Nors centrinėje miesto dalyje neseniai atnaujintas lietaus nuotakynas, nuo Beržų iki pat Nevėžio upės renovuota lietaus nuotekų sistema, pasak R. Šaučiuvėno, vamzdynų skersmuo nebuvo pakeistas.

„Diametras liko tas pats, jei didelė momentinė liūtis, nespėja tiek vandens rinkti. Bet jei rekonstrukcijos nebūtų, būtų dar blogiau“, – tikino pavaduotojas.

Po stiprios liūties pirmadienio vakarą vanduo apsėmė ne vieną gatvę Panevėžyje. P. ŽIDONIO nuotr.

Po stiprios liūties pirmadienio vakarą vanduo apsėmė ne vieną gatvę Panevėžyje. P. ŽIDONIO nuotr.

Avarinė – tik darbo valandomis

R. Šaučiuvėnas tvirtina, jog nesulaukta iškvietimų dėl užsikimšusių kanalizacijos šulinėlių. Visgi pavaduotojas sutinka, kad toks pagalbos prašymas ne darbo valandomis būtų bevaisis.

„Mūsų avarinė tarnyba po darbo valandų nevažiuoja į iškvietimus dėl nuotekų. Jei užsikemša mūsų prižiūrimi tinklai gatvėje, registruojame pranešimą ir darbo metu važiuojame atkimšti. Nėra budinčios tarnybos, kuri ištisą parą dirbtų. Visą parą tik elektrikai taiso elektros tinklų gedimus“, – aiškino pavaduotojas.

Galerija

Komentarai

  • patinka man tie ,,atsakingu“ ponu komentarai, na kaip ir daem nuoteku sistemu rekonstrukcijas, bet va kazkaip po lietaus tos rekonstruotos nuotekos nespeja viso vandens sugerti, nes kaip ir lyg surinkimo angos per mazos, lyg ir vamzdziu skersmuo per mazas, tai kyla klausimas kokio lygio tie specialistai , kurie nesugeba skyliu skermens apskaiciuoti, gelezine logika, rekonstrukcija buvo, pinigus isisavinome, bet problema liko ta pati, nu superiniai specai dirba

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų