Siuntų gabentojams – rekordinis srautas

Siuntų gabentojams – rekordinis srautas

Kai didelė dalis Lietuvos verslo šiais metais pakibo ant išlikimo plauko, siuntų pristatytojai trina rankomis – jiems dar niekada taip gerai nesisekė. Šio sektoriaus įmonės per žiemos šventes mušė visų metų rekordus. Tokia siuntų išvežiotojų sėkmė vartotojams tampa ir kantrybės išbandymu.

Panevėžietė Simona gausiau pasirodžius sniegui kaip ir daugelis praėjusią savaitę puolė ieškoti slidinėjimo reikmenų: sau slidžių, vaikams – rogių. Kadangi per karantiną atviros tik maisto parduotuvės, jos žvilgsnis nukrypo į internetinę prekybą.

Čia tokių prekių apstu: kokių nori modelių, taip pat įvairių kainų. Tik šįkart pirkėjams puikiai tinka lietuvių liaudies posakis, primenantis, kad roges reikia ruošti vasarą.

„Susiradau nebrangias medines rogutes internetiniame prekybos tinkle. Paaiškėjo, kad jos mano namus pasiektų vos ne po mėnesio. Su mūsų žiemomis jau ir po savaitės gali būti pavasaris. Ir kurjerio paslaugos kainuotų tris su puse euro. Anksčiau nepastebėjau tokių didelių siuntos pristatymo kainų“, – pasakoja žiemos pramogoms taip ir neapsirūpinusi Simona.

Siuntinį atgavo Kupiškyje

O Panevėžio rajono gyventojai Miglei dėl savo pirkinio iš Kinijos teko gerokai pavargti.
„Dažnai perku internetu ir mėgstu sekti rodomą siuntos maršrutą iki namų. Savo prekę turėjau gauti per pašto darbuotoją. Vieną dieną pamačiau, kad mano siuntinys jau vietiniame pašte, bet nei tą pačią, nei kitą dieną niekas nepasirodė“, – pasakoja mergina.
Taip belaukiant ją pasiekė informacija, kad siunta jau Kupiškyje. Esą dėl didelės apkrovos siuntinys perduotas kitam siuntų tinklui ir prie jo paštomato Kupiškyje nustatytu laiku lauks mikroautobusas, kurio vairuotojas gyvai dalins siuntinius.
„Nuvykau ir radau eilutę prie autobusiuko. Mano siunta per Lietuvą iki namų keliavo tiek pat laiko, kiek iš užsienio iki Lietuvos“, – stebisi pašnekovė.

Privertė kooperuotis

Siuntų bendrovės „Venipak“ marketingo vadovė Asta Raudonienė neslepia: iš tiesų suintensyvėjus siuntų užsakymams, gabentojų versle konkurenciją ėmė keisti kooperacija.

„Dėl elektroninės komercijos sektoriaus augimo itin stiprėjo konkurencija. Visi nori pasiūlyti palankias sąlygas rinktis iš kuo įvairesnių ir patogesnių siuntų pristatymo būdų, tad ir mums buvo privalu operatyviai vykdyti siuntų pristatymo tinklų plėtrą. „Venipak“ stengėsi ne konkuruoti, o kooperuotis“, –teigė įmonės marketingo vadovė.
Anot jos, ši žiema išties neeilinė. Dar lapkritį prasidėjus kalėdinių užsakymų karštinei, bendrovės kurjeriai iki pat Kalėdų pristatė beveik 1 mln. siuntų. Gruodžio mėnesį gabentojai fiksavo dukart didesnį siuntų užsakymų skaičių, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2019 m.

„Tai sumušė visus iki šiol bendrovės regėtus siuntų rekordus. Įprastai artėjant svarbiausioms metų šventėms – lapkričio ir gruodžio mėnesiais – siuntų kiekiai bet kokiu atveju natūraliai padidėja. Tačiau siuntų srauto intensyvumą ir šiemetinius rekordus ypač lėmė du faktoriai: itin spartus elektroninės prekybos augimas ir naujai įvestas antrasis karantinas, apribojęs gyventojų galimybes pasirūpinti šventinėmis dovanomis“,– sako A. Raudonienė.

Pritrūko rankų

Lietuvoje įsigaliojus pirmajam karantinui, užsakymų, pasak A. Raudonienės, netruko padaugėti 60 proc. Antrasis karantinas pristatomų siuntų kiekį padidino dar 35 proc.

„Manome, ši staigiai išaugusi siuntų paklausa buvo netikėta tiek internetiniams pardavėjams, tiek siuntas pristatančioms bendrovėms“, – pripažįsta siuntų gabentojų atstovė.

Anot jos, augant paslaugų poreikiams, ėmė trūkti darbo rankų siuntų sektoriuje. Išaugus paklausai prireikė dukart daugiau papildomų darbuotojų, nei buvo planuota. Šventiniu laikotarpiu siuntėjai pajėgumus didino beveik 200-ais kurjerių (60 proc. daugiau) ir sandėlio darbuotojų.

„Stengėmės pasinaudoti programa, per kurią prie siuntų pristatymo prisidėjo ir papildomai užsidirbti norintys vairuotojai“, – pasakoja A. Raudonienė.

Jos teigimu, šventėms aprimus, siuntų skaičiai susitraukę, tačiau manoma, iki pat šių metų antrojo ketvirčio srautas dar išliks padidėjęs.

„Lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, pirmąjį naujųjų metų mėnesį fiksuojame 50 proc. daugiau siuntų“, – skaičiuoja A. Raudonienė.

Anot jos, pastebima, kad tarp dažniausiai pristatomų siuntų pastaraisiais metais net 3 kartus augo knygų, kosmetikos ir namų dekoro prekių pardavimas. Taip pat 100 proc. augo ir pakavimo priemonių pardavimas, 80 proc. – pardavimas žaislų ir vaikų prekių kategorijose, o kavos, kavos aparatų ir arbatos kategorijose – ūgtelėjo iki 50 proc.

Rekordinis srautas

Gruodžio 22-oji rekordinė buvo „DPD Lietuva“ kurjeriams, pristačiusiems visų laikų didžiausią bendrovės siuntų skaičių – 82 tūkst. siuntinių per vieną dieną. Panašus krūvis, pasak bendrovės Komunikacijos vadovo Tomo Vaišvilos, laikėsi visą šventinį laikotarpį.

2020-ųjų žiema šioje įmonėje, pašnekovo teigimu, viršijo visus buvusius apyvartos rodiklius.

„Šventinio piko siuntų skaičiai laikosi ir dabar, nes pratęstas karantinas, be to, didžiąją dalį siuntų sudaro elektroninės komercijos prekės, kurių įprastai grąžinama apie 30 proc.“, – priduria T. Vaišvila.

Tokioje situacijoje dingo konkurencija pritraukti kuo mažesniais paslaugų įkainiais – svarbiausiu veiksniu tapo siuntos pristatymo greitis.

Išaugino prekybą internetu

Tokius rinkos pokyčius, T. Vaišvilos nuomone, lėmė spartus elektroninės komercijos augimo šuolis, sugriežtintas karantinas ir pasikeitę šalies gyventojų pirkimo įpročiai. Pastarieji atrado prekybą internetu.

Pradžioje pirmenybę pirkėjai teikė visą parą dirbusiems paštomatams ir kurjeriai liko nuošaliau. Bet paštomatai prieš šventes taip užsikišo, kad darbo nebetrūksta ir siuntų išvežiotojams į namus.

„Gruodžio viduryje, sugriežtėjus karantino sąlygoms ir daugumai rinkos žaidėjų paskelbus, kad negali garantuoti, jog siuntos gavėjus pasieks iki švenčių, privatūs klientai „subėgo“ į mūsų bendrovės internetinę platformą. Nuo gruodžio vidurio siuntų užsakymų skaičius čia per šį savitarnos portalą išaugo 3 kartus, o lyginant su 2019 m. gruodžio viduriu – net 10 kartų“, – vardija T.Vaišvila.

Išaugus poreikiui, bendrovei teko didinti pajėgas. Palyginti su 2019 metais, pernai gruodį įmonės terminaluose darbuotojų skaičius išaugo daugiau nei 50 proc. O kalėdiniu laikotarpiu teko darbuotojų ieškoti ir per laikino įdarbinimo įmones.

 

Komentarai

  • Neilgai liko to dziaugsmo vezejams ,nuo vasaros uzdes muita kiekvienai prekei is Kinijos ir tikrai pasijus siuntu sumazejimas.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų