Siūloma du kelio ženklus naikinti, naują – pridėti

Siūloma du kelio ženklus naikinti, naują – pridėti

Vairuotojai ir kiti eismo dalyviai jau netrukus gali sulaukti Kelių eismo taisyklių pakeitimų, kurias bus ne tik koreguojama judėjimo eisme tvarka, tačiau ir priimami nauji ženklai. Tiesa, kai kuriuos jų, siekiama pripažinti netekusiais galios.

Jau šį trečiadienį Vyriausybės posėdyje bus aptariami Susisiekimo ministerijos pateikti Vyriausybės nutarimo „Dėl kelių eismo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimai.

Anot ministerijos, poreikis tikslinti Kelių eismo taisykles atsirado Seimui priėmus Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimus, todėl dabar siūloma numatyti su įstatyminiu reguliavimu susijusius ir kitus KET pakeitimus eismo saugumui užtikrinti ir eismo organizavimo būdams tobulinti.

Pažymoje, kurioje išdėstyti siūlomi pakeitimai, teigiama, kad KET patikslinimai išdėstyti atsižvelgiant į gautus kitų institucijų pasiūlymus, taip pat jais siekiama atsisakyti atitinkamų nuorodų bei keisti neaktualias nuostatas arba jas suderinti su kituose KET punktuose nustatytu reglamentavimu.

Trečiadienį Vyriausybės posėdžio metu bus pristatomi pakeitimai, kuriais: vairuotojams dalyvaujantiems viešajame eisme (išskyrus atvejus, kai transporto priemonė stovi) nustatomas draudimas naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis. Išimtis numatyta tais atvejais, kai mobiliojo ryšio priemonės valdomos naudojant laisvų rankų arba transporto priemonės įrangą arba kai mobiliojo ryšio priemonė pritvirtinta specialiame laikiklyje;

numatomas draudimas pėstiesiems judėti per dviračių pervažą pagal analogiją su draudimu dviratininkams kirsti važiuojamąją dalį važiuojant pėsčiųjų perėjomis;

įtvirtinama, kad jei posūkis arba apsisukimas galimas iš vienos eismo juostos, sukdamas vairuotojas gali pasirinkti bet kurią važiuojamosios dalies, į kurią jis suka, eismo juostą;

įpareigojama aiškiai nurodyti visas vietas, kuriose draudžiama lenkti bei papildyti, kad lenkti draudžiama gyvenamosiose zonose, daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose, stovėjimo aikštelėse ir dviračių gatvėse;

siekiama atsisakyti nustatyto draudimo mokyti vairuoti gyvenamojoje zonoje. Vietoj draudimo mokyti vairuoti įrašyti draudimą lenkti gyvenamojoje zonoje, analogiškai, kaip numatyta dviračių gatvės eismo reikalavimuose (pagal dabar galiojančias taisykles gyvenamojoje zonoje gali būti vykdomas vairuotojų egzaminavimas, bet vairuotojų mokymas šioje zonoje draudžiamas, todėl būsimasis transporto priemonės vairuotojas neįgyja reikiamų ir kiekvienam vairuotojui būtinų praktinių vairavimo įgūdžių);

patikslinama, kad transporto priemonės vairuotojas, įvažiuodamas į kelią iš gyvenamosios zonos, privalo duoti kelią juo artėjančioms transporto priemonėms, taip pat pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jis kerta;

papildoma, kad gyvenamojoje zonoje dviračio vairuotojui netaikomas KET nustatytas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau eismo juostos dešiniojo krašto;

reglamentuojama, kad vykdant kelio infrastruktūros ar aplinkos tvarkymo ar priežiūros darbus, transporto priemonei su įjungtu oranžiniu švyturėliu galima važiuoti veja, šaligatviu, pėsčiųjų ir (ar) dviračių taku, dviračių juosta, skiriamąja juosta, pylimų ar iškasų šlaitais, grioviais, taip pat sustoti ar stovėti minėtose vietose.

Numatytame taisyklių patikslinime taip pat numatyta, kad reikėtų atsisakyti iki šiol galiojusių dviejų kelio ženklų: „Telefonas“ ir „Lankytina vieta“.

Tiesa, siūloma Kelių eismo taisykles taip pat papildyti vienu nauju įspėjamuoju ženklu „Raiteliai. Jis įspėtų apie kelio ruožą, kuriuo dažnai joja raiteliai ar vedami žirgai.

 

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų