Įmonės nuomone, pabranginus bilietus autobusuose, kelionės viešuoju transportu taps saugesnės ir kokybiškesnės. I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr.

Siūloma branginti bilietus autobuse

Siūloma branginti bilietus autobuse

UAB Panevėžio autobusų parkas nusprendė keleivių sąskaita išlaisvinti savo maršrutinių miesto autobusų vairuotojus nuo kasininko pareigų. Įmonės nuomone, pabranginus 36 centais – iki 1 euro – bilietus autobusuose, kelionės viešuoju transportu taps saugesnės ir kokybiškesnės. Norima, kad miesto Savivaldybė šį siūlymą įgyvendintų dar šiais metais.

Pasiūlymas Savivaldybei

Prašoma autobusuose vairuotojų parduodamus bilietus branginti iki euro. Remiamasi tuo, kad vairuotojo darbas vežti keleivius, o ne pardavinėti bilietus. Ir saugumas, ir greitis maršrutuose, eismo tvarkaraščių laikymasis – yra daug priežasčių, turinčių įtakos vairuotojų darbui ir paslaugos kokybei“, – prašymą komentavo Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus specialistė Ina Urbonavičienė.

Galbūt daug didesnė kaina žmones priverstų planuoti keliones ir mažiau trukdyti vairuotojus.“

A. Gražys

Savivaldybės Keleivinio transporto organizavimo komisija, anot jos, svarstė Panevėžio autobusų parko prašymą padidinti vairuotojų parduodamų bilietų kainą ir šis siūlymas bus teikiamas svarstyti komitetams, o vėliau ir miesto Tarybos nariams.

Privers planuoti

Šiuo metu vairuotojo parduodamas bilietas kainuoja 64 centus ir jis tik dvylika centų brangesnis nei įsigyjamas spaudos kioske.

Dabar įprasto bilieto kaina pas mus – 52 centai, tad kai kuriems keleiviams autobuse pirkti už 64 centus iš vairuotojo nėra didelio skirtumo. Galbūt daug didesnė kaina žmones priverstų planuoti keliones ir mažiau trukdyti vairuotojus“, – sakė UAB Panevėžio autobusų parko direktorius Arnoldas Gražys.

Pasak pašnekovo, šalutinės kasininkų pareigos įmonės darbuotojams autobusuose gaišina jų darbo laiką, trikdo pačias keliones ir jų kokybę.

Kainos didinimas skatintų keleivius įsigyti bilietus ne autobuse, taip būtų užtikrintas tikslesnis autobusų judėjimo laikas, nenukrypstant nuo eismo tvarkaraščio; pagerėtų vairuotojų darbo sąlygos, vairuotojo dėmesio neblaškytų papildoma veikla, mažėtų nelaimingų atsitikimų rizika, sutrumpinus autobusų stovėjimo laiką stotelėse, mieste mažėtų oro tarša, nes paprastai parduodant bilietus autobusai veikiančiais varikliais ilgiau užtrunka stotelėse“, – savo pasiūlymo motyvus išdėstė Panevėžio autobusų parko vadovas.

Teikdama naują siūlymą bendrovė rėmėsi kitų miestų praktika. Ten esą jau seniai vairuotojo bilietas daug brangesnis.

Lengvatiniai irgi brangs

Ne autobuse pirktas bilietas, anot jo, tebekainuos tiek pat. Tokios įmonės paslaugų kainos keleiviams galioja dar nuo 2012 metų.

Tačiau pabranginus vairuotojo parduodamą bilietą iki 1 euro, atitinkamai jo kaina didėtų ir turintiesiems teisę į lengvatas. Savivaldybės duomenimis, vienkartinis bilietas su 50 proc. nuolaida tada kainuotų 50 centų, tokia pati kelionė su 80 proc. nuolaida – 20 centų.
„Kiek Savivaldybei išaugs mokama suma už keleivių, turinčių teisę įsigyti bilietą su nuolaida, vežimą, neaišku, nes tai priklausys nuo įsigytų bilietų skaičiaus“, – sakė Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus specialistė Ina Urbonavičienė.

Per pastaruosius metus lengvatinių keleivių skaičius išliko beveik stabilus ir svyruoja apie 61 proc. nuo visų keleivių.

Per mėnesį UAB Panevėžio autobusų parkas vidutiniškai veža apie 700 tūkst. keleivių.

Komentarai

  • Uz parduotus bilietus uzdirbu ~80euru per men. Jei bilietu pirks maziau, ar bus pakeltas valandinis tarifas, kad mano alga isliktu +- tokia pati?

    • Atsakyti
    • išliks tokia pat, pasidarysi „navaro“ per kitur

      • Atsakyti
  • Jau visai Panevėžys išprotėjo atlyginimai tik minimumas, o dar kainas žada kelti autobuso bilietus. Gal pirmiausia priverskite darbdaviams pakelti atlyginimus nors po 100 eurų, o tada kelkite kainas autobuse. Net nepagalvojate iš ko žmogus galės važiuoti į darbą jeigu atlyginimai į rankas gauna 395 eurus. Tai kaip gyventi turbūt norite, kad paskutiniai žmonės išvažiuotu į užsienį.Gal Panevėžys būti tik pensininkų miestas

  • Bilietukus galėtume įsigyti ir iš anksto. Tai gal reikėtų taip padaryti, kad bilietukus autobusams pardavinėtų ir parduotuvėse, pvz., informacijos skyriuose. O tai dabar bilietuko reikės ieškoti centre, kai gyvename prie Velžio kelio. O ten jokių spaudos kioskų nėra.

    • Atsakyti
  • Tokie samprotavimai valdininkų, dėl autobusų bilietų pabranginimo rodo, kad jiems visiškai nerūpi žmonės, kurių atlyginimai, pensijos pačios mažiausios. Čia norima ir planuojama labiausiai nuskriausti skurstančius pensininkus, kad jie niekur nebepajudėtų iš namų ir greičiau pasibaigtų…būtų skriaudžiami dar ir noksleiviai, studentai , bei vaikai….Ar atsiras bent vienas blaiviai mąstantis ir palygintų , kokiomis bilietų kainomis važinėja kitų miestų keleiviai ar net Pabaltijo respublikų keleiviai …????

    • Atsakyti
    • Na negi taip sunku nusipirkt bilietuka spaudos kioske uz bene zemiausia lietuvoje kaina? Juk kioskuose bilietai nebrangsta. Ir siaip – bilietu kaina nesikeite gal kokius 8 metus, kai visos prekes brango ir pensijos gerokai pakilo.
      Bet ne – paprasciau virkaut ir keikt valdzia.

Rodyti visus komentarus (6)

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų