Siauruko garvežį bandys prikelti gyvenimui

Siauruko garvežį bandys prikelti gyvenimui

Panevėžio siauruku jau kitąmet gali vėl pradėti pūškuoti senasis garvežys.

Į Aukštaitijos sostinę atvykęs inžinierius iš Estijos Timo Klaus įvertins jo techninę būklę ir parengs detalų planą, kaip prikelti gyvenimui senąją unikalią transporto priemonę.

„Inžinierius iš Estijos padės mums atlikti senovinio garinio garvežio KP4-708 ekspertizę. Įvertins garvežio techninę būklę, atliks finansinius skaičiavimus ir patars, kur galėtume įsigyti trūkstamų dalių“, – teigė įstaigos „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktorius Dr. Darius Liutikas.

Siaurojo geležinkelio garvežys KP4-708 ilgą laiką stovėjo įmonės „Panevėžio cukrus“ teritorijoje. Šis garvežys yra Aukštaitijos istorijos dalis. Tokie garvežiai kursavo Lietuvoje praėjusio šimtmečio pradžioje. Garvežiai dominavo nuo XIX a. vid. iki XX a. vidurio, o vėliau juos pakeitė dyzeliniai ir elektriniai lokomotyvai.

Panevėžyje pirmieji tokio tipo garvežiai pradėjo kursuoti 1899 metų rudenį. Atidarymo metu siaurojo geležinkelio linija turėjo 2 depus – 12 vietų Švenčionyse ir 2 vietų Panevėžyje, 15 garvežių, 112 krovininių, 58 įvairaus tipo keleivinius, 6 pašto vagonus ir 154 krovinines platformas.

Dr. D. Liutikas viliasi, kad jau kitais metais visuomenei bus pristatytas atkurtas senovinis garvežys, kuris išvyks į pirmąją savo kelionę.

Komentarai

  • Aš galvojau, kad jis jau senai pragertas.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų