Šiaurine gatve autobusai riedės dar negreit

Šiaurine gatve autobusai riedės dar negreit

Netrukus startuosiant vienos pagrindinių Panevėžio arterijų – Smėlynės gatvės remontui, autobusais keliaujant iš Piniavos, miesto centras bus pasiekiamas šiems rangantis Bruknynės, Liublino, Mastrakio gatvėmis.

O neseniai nutiesta Šiaurine gatve keleiviniai autobusai dar kol kas nekursuos. Ją numatyta „įveiklinti“ tik įrengus žiedinę sankryžą su Smėlynės gatve.

Viena iš priežasčių, kodėl Šiaurinė gatvė su įrengtomis autobusų stotelėmis keleivinio autobuso artimiausius metus nematys, pasak Panevėžio autobusų parko direktoriaus Arnoldo Gražio – pačių panevėžiečių pasyvumas.
„Panevėžio keleivinio transporto komisija visuomet atsižvelgia į gyventojų pastabas, pasiūlymus, prašymus. Kiek žinau, kol kas nesulaukta pageidavimų, kad autobusai važinėtų ir Šiaurine gatve, o jei ir sulaukta, tai – tik vienetai“, – aiškino V. Gražys.

Šiai komisijai vadovaujantis vicemeras Valdemaras Jakštas pridūrė, kad autobusas naująja gatve nevažiuos tol, kol nebus įrengta Šiaurinės ir Smėlynės gatvių žiedinė sankryža.

O Savivaldybės įstaigai „Panevėžio keleivinis transportas“ vadovaujantis Giedrius Šileika paaiškino, jog šiuo metu paleisti autobusą Šiaurine gatve neplanuojama ir dėl to, kad nesudarytos galimybės jam apsisukti maršruto pabaigoje.

Kita vertus, dar nenuspręsta, kokiu maršrutu ir kokiu numeriu pažymėti autobusai vežtų keleivius Šiaurine gatve.

Autobuso Šiaurinėje gatvėje panevėžiečiams teks palaukti dar visus metus – kol bus įrengta šios ir Smėlynės gatvių žiedinė sankryža.

Sodininkai tyli

A. Gražio teigimu, svarstant, kokiomis kryptimis turėtų vykti autobusas, važiuojantis Šiaurine gatve, atkreiptas dėmesys, jog jis turėtų pasitarnauti ir šalia jos esančios sodų bendrijos gyventojams.

„Tačiau apie tai kalbėjome, aiškinomės situaciją tik mes, komisijos nariai. Patys žmonės kažkodėl neprašo, kad autobusas užsuktų į sodų teritoriją“, – teigė Autobusų parko vadovas.

Šiaurinėje gatvėje įrengta po tris autobusų sustojimo aikšteles kiekvienoje gatvės pusėje, atstumai tarp jų – iki 600 metrų.

Kol kas šios stotelės – bevardės. Joms pavadinimus siūlys ir rinks Keleivinio transporto komisijos atstovai.

Tačiau už juos ir pačius vežėjus greitesni vandalai, jau spėję sudaužyti vienos stotelės paviljono grūdintą stiklą.
„Tokie žmonės kenkia patys sau. Taip norėtųsi, kad gražėtų, europietiškėtų ir Panevėžys, ir jo gyventojai, tačiau ne visiems pavyksta gyventi kultūringai“, – sako A. Gražys.

Kliūtimi tapo remontai

Įstaigos „Panevėžio keleivinis transportas“ vadovo G. Šileikos teigimu, keleivinio eismo paleidimą Šiaurine gatve stabdo vienu metu vykstantis net kelių gatvių remontas.

„Komisija nutarė, kad autobusas Šiaurine gatve pradės važinėti, kai šios gatvės susikirtime su Smėlynės gatve bus įrengta žiedinė sankryža. Be to, šiuo metu vyksta žiedinės sankryžos įrengimo darbai J. Janonio, Pramonės ir Vakarinės gatvių sankirtoje. Tai irgi priežastis, kodėl Šiaurine gatve maršrutiniai autobusai kol kas nevažinės“, – sakė G. Šileika.

Anot jo, kol kas neaišku, kokiomis gatvėmis ir kur Šiaurine gatve paleistas autobusas turėtų vežti žmones.
Svarstoma, kad iš Šiaurinės gatvės galėtų būti pasiekiami vakarinėje miesto dalyje esantys didieji prekybos centrai.
V. Jakštas prognozuoja, kad keleivinis autobusas Šiaurine gatve pradės važinėti po metų.

Anot jo, per tiek laiko turėtų būti įrengta žiedinė Šiaurinės ir Smėlynės gatvių sankryža. O kol bus remontuojama Smėlynės gatvė, 15-as miesto autobusas, kuriuo vykstama į Piniavą ir atgal, irgi suks nebe per Rožyną, o kitoje Smėlynės gatvės pusėje esančiomis Bruknynės, Liublino, Mastrakio, Paliūniškio gatvėmis.

Pyksta, kad vežioja orą

Autobuso Šiaurinėje gatvėje nesulaukiantys Rožyno gyventojai piktinasi, kad per jų mikrorajoną riedantis maršrutinis transportas dažnai veža tik orą.

„Kitąmet bus 30 metų, kai gyvenu Rožyne. Visą tą laiką stebiu nesikeičiančią situaciją. Darbo dienomis rytais į „Smėlynės“ stotelę vienas po kito atvažiuoja 3 ir 15 numerio autobusai. Kuris atvyksta pirmas, tas ir susirenka visus keleivius, antrasis jį seka jau tuščias“, – stebėjosi į „Sekundę“ paskambinusi panevėžietė.

Ją stebina toks neūkiškumas: pustuščiai autobusai „siurbia“ biudžeto pinigus, nes Autobusų parkas gyvena iš dotacijų, teršia orą, užkemša gatves, o keleiviams iš to jokios naudos.

„Negi neįmanoma pakoreguoti grafiko, kad autobusai ne vienu metu suvažiuotų?“ – Autobusų parką dirbti ūkiškai ragino Rožyno gyventoja.

Panašių priekaištų vežėjui turi ir toje pačioje miesto dalyje, Žalgirio gatvėje gyvenantis Algirdas. Senjoras pasakojo negalintis atsistebėti, kad į „Alyvų“ stotelę rytais vienu metu atvažiuoja net keturi autobusai: 3-ias, 8-as, 9-as ir 15-as.
„Pažiūrėjau į grafiką, o ir jame rašoma, kad „Alyvų“ stotelėje 8-o autobuso turiu laukti 8.11, 9-o ir 15-o – 8.13, o 3-io – 8.14 val. Ar ne per daug gerai gyvename?“ – klausė panevėžietis.

Priekaištus atrėmė

„Visų šių autobusų maršrutai skirtingi, žmones jie veža į skirtingas vietas. Netiesa, kad jie važiuoja tušti.

Skaičiuojame važiuojančiuosius, tad, jei keleivių nebūtų, būtų panaikinti ir maršrutai“, – patikino įstaigos „Panevėžio keleivinis transportas“ vadovas G. Šileika.

Klausimą dėl vienu metu atvažiuojančių autobusų yra kėlę ir miesto Tarybos nariai. Tačiau gavę atsakymą, kad autobusų grafikai priderinti prie ugdymo, sveikatos įstaigų, parduotuvių, įmonių darbo grafikų, sutiko, kad eismas Panevėžyje organizuojamas tinkamai.

„O Smėlynės gatvė – išties arterinė, joje eismas – vienas intensyviausių, tad gausu joje ir miesto autobusų“, – atrėmė Autobusų parko direktorius A. Gražys.

Komentarai

  • Visko buvo tik prašymo nebuvo… Tai kodėl reikia prašyti, juk tam egzistuoja profesionalai, jie ir įvertina poreikį bei galimybes.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų