G. KARTANO nuotr.

Senutėliai šaligatviai – spąstai pėstiesiems

Senutėliai šaligatviai – spąstai pėstiesiems

Panevėžyje pastaraisiais metais išgražėjus parkams, aikštėms, Savivaldybei vieną po kitos rekonstruojant gatves, panevėžiečiai laukia, kada eilė ateis ir šaligatviams.

Marijonų gatvės gyventoja Rima dar ilgokai gydysis nudaužytus kelius. Senjorė dėkoja likimui, jog užkliuvusi už išsiklaipiusių šaligatvio plytelių griuvo „tinkamai“. Nors sutrenktus kelius ir kairį petį teko gydytis skausmą malšinančiais tepalais, pasekmės galėjo būti kur kas baisesnės.

„Gerai, kad griūdama atsirėmiau kaire, ne dešine ranka. Dešiniame petyje vienuolika varžtų, nuo tokio griuvimo tie varžtai galėjo iššokti“, – sako Rima.

Nelaimingai griuvo senjorė praėjusį penktadienį visai netoli savo namų Marijonų gatvėje, eidama šaligatviu, vedančiu nuo Marijonų g. 33 namo link Panevėžio butų ūkio.

„Po nelaimės paskambinau Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjui ir pasakiau: esu apsidraudusi, sėdžiu kruvinais keliais. Galiu eiti į priėmimo skyrių, gauti pažymą apie susižalojimą, po to į draudimo bendrovę ir šioji regreso tvarka gal iš Savivaldybės prisiteis žalą“, – pasakojo senjorė.

„Jau įgijau baisių šaligatvių fobiją.“

Panevėžietė

Daugiau nei pusę amžiaus

Rima į Marijonų mikrorajoną gyventi atsikraustė 1963-iaisiais. Panevėžietė sako nepamenanti, kad nuo tada būtų tvarkyti šaligatviai.

Dabar daugelio jų plyteles iškilojusios medžių šaknys, o vos už kelių žingsnių nuo Rimos nelaimės vietos šaligatvis dar baisesnis – ten dalies plytelių iš viso nebėra. Greta gyvenantieji įtaria naktimis pasidarbavus vagis.

„Ar tik kas į sodą tų plytelių neišsivežė“, – svarsto Rima.

Anot jos, tie prieš šešias dešimtis metų sukloti šaligatviai dabar jau virtę spąstais ir sunkiau bepaeinantiesiems, ir skubantiesiems.

Moterį stebina, kad šitie šaligatviai palikti tarsi likimo valioje, nors pėsčiųjų srautai tikrai dideli – jie veda į Panevėžio butų ūkį, K. Ramanausko lopšelį-darželį, autobusų stotelę, parduotuves.

„Esu iš tų jaunesnių pensininkų ir vis tiek toje pačioje vietoje jau du kartus griuvau. O nuo Marijonų 33 namo iki Panevėžio butų ūkio vedančiame šaligatvyje per trejus metus esu griuvusi tris kartus, kai užkliuvau už netvarkingų plytelių. Vieną kartą net kaimynai išbėgo greitosios kviesti, nes galvą prasiskėliau. Žinau, kad pavojinga, eidama žiūriu po kojomis, net žmonių nematau. Bet vis tiek – keturpėsčia. Čia senų žmonių mikrorajonas, jie kaip skruzdėliukai ropinėja su lazdutėmis. O jei

koks senukas – skruzdėliukas su lazdele – pargriuvęs klubą susilaužys? Tokiam žmogui tai būtų vos ne mirties nuosprendis“, – susirūpinusi Rima.

Link Panevėžio butų ūkio vedančiu šaligatviu kasdien eina nemenkas srautas pėsčiųjų, visgi kai kurie, čia jau ne kartą patyrę traumas, verčiau suka ilgesniu, bet saugesniu keliu. G. KARTANO nuotr.

Link Panevėžio butų ūkio vedančiu šaligatviu kasdien eina nemenkas srautas pėsčiųjų, visgi kai kurie, čia jau ne kartą patyrę traumas, verčiau suka ilgesniu, bet saugesniu keliu. G. KARTANO nuotr.

Baisių šaligatvių fobija

Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas panevėžietei pažadėjo nuvažiuoti į vietą patikrinti, kaip tie pavojingieji šaligatviai atrodo. Senjorė sako dar palauksianti porą savaičių ir rašysianti elektroninį laišką – paklaus, kokie apžiūros rezultatai.

Po paskutinio griuvimo Rima sako pradėjusi vaikščioti ratais. Net ir į parduotuvę eina ne skersai mikrorajoną kertančiu šaligatviu, bet vedančiu palei gatvę.

„Iš tiesų jau įgijau baisių šaligatvių fobiją. Savivaldybė taip gražiai sutvarkė parką, o šaligatvius visiškai pamiršo. Labai tikiuosi, kad ir juos pradės tvarkyti“, – viliasi Rima.

Be eilės – avarinės vietos

Miesto Savivaldybės taryba kasmet patvirtina vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinį sąrašą.

Vasarį patvirtintame tokiame sąraše – 14 pėsčiųjų ir dviračių takų.

Miesto infrastruktūros skyriaus specialistės Loretos Babilauskienės teigimu, pirmumas tvarkyti vieną ar kitą vietą dažniausiai priklauso nuo finansavimo šaltinių.

Kad Savivaldybė tam gautų Europos Sąjungos ar valstybės finansavimą, planuojamas remontuoti objektas turi atitikti pinigų dalytojų keliamus kriterijus.

„Iš Valstybinės automobilių kelių direkcijos ir pačios Savivaldybės biudžeto skiriamų lėšų infrastruktūrai tvarkyti tikrai neužtenka atnaujinti šaligatviams, kurie jau pusę amžiaus nebuvo tvarkyti. Imti ir vienu metu visus sutvarkyti nėra galimybių, bet kiek įmanoma stengiamasi atlikti bent jau infrastruktūros paprastąjį remontą“, – sako L. Babilauskienė.

Anot jos, Savivaldybė neturi tiek žmogiškųjų išteklių, kad jos specialistai galėtų apvažiuoti patikrinti visų miesto šaligatvių būklę.

„Bet kai kreipiasi gyventojai, į tą atkarpą važiuojame ir įvertiname. Jei tikrai tai avarinė vieta, vienareikšmiškai ji tvarkoma“, – tvirtino L. Babilauskienė.

Šiuo metu atostogaujantis skyriaus vedėjas D. Vadluga patikino, jog bus vertinama ir Rimai nelaimę prišaukusio šaligatvio būklė.

Komentarai

  • Ir sostinėje tas pat! Net ir neseni šaligatviai netvarkingi. O kaip jie pavojingi silpnaregiams! Kiek per tai traumų patiriama. Net Gedimino pr. griūvama, nes šaligatviai išsiklaipę, kampai ar kraštai styro. O juk jie net ir akliems turi būti saugūs! Reikia savivaldybės merams ir atitinkamų skyrių vadams užrišti akis ir bent kelias valandas liepti užrištomis akimis nežinomu jiems maršrutu vaikščioti.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų