Kad gautų europinį finansavimą senajai stočiai sutvarkyti, Savivaldybei teks ją perpirkti iš savo pačios valdomos įmonės Panevėžio autobusų parko. P. Židonio nuotr.

Senos stoties rekonstrukcijai – naujas startas

Senos stoties rekonstrukcijai – naujas startas

Daugiau kaip dešimtmetį laukta naujoji Panevėžio autobusų stotis jau šį rudenį keleiviams atvers duris, o artimiausiame miesto Tarybos posėdyje politikų bus prašoma leisti Savivaldybei iš jos pačios valdomos įmonės Panevėžio autobusų parko perpirkti dabartinės stoties pastatą už kone 421 000 eurų perpirkti dabartinės pastatą.

Nors toks sandoris skamba keistai, Savivaldybė motyvuoja, jog kito teisinio kelio rekonstruoti seną pastatą nėra.

Kartu su Tarybos pritarimu būtų duodamas savotiškas startas dar vienam stoties rekonstrukcijos etapui.

Kaip teigė Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna, svarstyti įvairūs variantai, kaip rekonstruoti dar 1961-aisiais statytą ir nuo tada didesnio remonto nemačiusį stoties pastatą.

Nuspręsta, kad paprasčiausias ir skaidriausias būdas tą padaryti – perpirkti iš bendrovės Panevėžio autobusų parko. Pasak T. Juknos, kol pastatas nepriklausys Savivaldybei, tol šioji negalės gauti finansavimo jo rekonstrukcijai iš Europos regioninės plėtros fondo.

„Jau ankstesniame finansavimo etape buvo galvojama, kaip senąją autobusų stotį atnaujinti ir pritaikyti kitoms veikloms. Kad Savivaldybė galėtų investuoti į jos rekonstrukciją, ši turi jai ir priklausyti. Negali priklausyti kitiems subjektams, net jei jis valdomas pačios Savivaldybės“, – sprendimą perpirkti senąją stotį argumentavo T. Jukna.

Išleis autobusams

Nors tai tik teisinis kazusas, tačiau, pasak administracijos vadovo, Savivaldybė taip pat negali stoties perpirkti už simbolinę sumą – ją nustato nepriklausomas turto vertintojas.

„Kaina nustatoma atlikus nepriklausomą turto vertinimą. Pati įmonė kaip pardavėja negali įvertinti kita suma. Šią sumą esame numatę biudžete. Visos projektui netinkamos finansuoti lėšos dengiamos iš biudžeto lėšų“, – komentavo T. Jukna.

O lėšų iš biudžeto reikės ne tik stoties senajam pastatui nupirkti, bet ir jam rekonstruoti bei prieigoms sutvarkyti. Skaičiuojama, kad be europinės paramos, miestui iš biudžeto reikės sukrapštyti dar kelis milijonus eurų.

Tačiau iš biudžeto už senąjį stoties pastatą Panevėžio autobusų parkui planuojami sumokėti 421 000 eurų, pasak T. Juknos, liks miestui. Šiuos pinigus gavusi bendrovė už juos numačiusi įsigyti naujų autobusų.

Nauja žalioji zona

T. Juknos teigimu, projekte numatyta, kad senoji stotis būtų tvarkoma kapitališkai: šiltinamos sienos, stogas, keičiami langai, tvarkomos visos inžinerinės sistemos, perplanuojamos patalpos.

Po rekonstrukcijos šiame pastate rengiasi įsikurti Panevėžio plėtros agentūra ir Turizmo informacijos centras, taip pat Savivaldybei priklausanti bendrovė „Panevėžio keleivinis transportas“.

Numatyta pertvarkyti ir dabartinės stoties teritoriją.

Perone, kur dabar stoja autobusai, atsiras žalioji zona, skirta ramiam pasivaikščiojimui, poilsiui.

„Tiek planuojantiems išvykti, tiek ir atvykusiems turistams viskas bus vienoje vietoje – ir autobusų stotis, ir Turizmo centras, ir „Keleivinis transportas“, kad toliau savo kelionę būtų galima tęsti viešuoju transportu. O poilsiui bus nedidelis, bet jaukus parkelis“, – pasakoja administracijos direktorius.

Planuojama, kad būtent šiame parkelyje vietos atsiras prieš rekonstrukciją iš Laisvės aikštės ir Senvagės iškeltoms įvairioms miestą puošusioms skulptūroms.

„Darbo grupė jau derina klausimus, kur galėtų atsidurti iš Laisvės aikštės ir Senvagės laikinai nukeltos skulptūros. Bet kol nėra gautas sutikimas iš agentūros dėl galimybės pastatyti skulptūras, apie tai kalbėti dar anksti“, – sakė T. Jukna.

Naujoji autobusų stotis lankytojams turėtų būti atverta jau šį rudenį. P. Židonio nuotr.

Kirps atidarymo juostelę

Administracijos direktoriaus teigimu, iš viso autobusų stoties teritorijoje suplanuoti keturi dideli projektai, kurie iš esmės pakeis šios centrinės miesto dalies vaizdą.

Naujosios autobusų stoties statybos beveik baigtos.

Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko architektų studijos suprojektuotoje modernioje stotyje numatyta maždaug 160 kv. m keleivių laukiamoji salė, kavinė, bilietų kasos, vairuotojų poilsio kambarys, bagažo ir smulkių siuntų skyrius, kitos patalpos.

Stotyje bus įrengta šiuolaikiška keleivių informavimo sistema: specialūs ekranai, be įprastų bilietų pardavimo kasų, veiks ir savitarnos terminalas.

Po autobusų stotimi įrengta požeminė 88 vietų automobilių stovėjimo aikštelė, bus ir dviračių saugyklos.

Planuojama, kad statybininkai iš stoties turėtų išsikraustyti jau birželį.

Dar šiek tiek užtruks projekto pridavimas, veiklos dokumentų tvarkymas.

„Stoties atidarymo juostelę tikimės perkirpti rugsėjį ar spalį. Tuo pačiu metu Savivaldybė perpirks senąją autobusų stotį ir bus ieškoma rangovo jos kapitaliniam remontui. Visi šie darbai turėtų trukti apie 18 mėnesių“, – teigia T. Jukna.

Trejų metų planas

Senosios stoties pastato rekonstrukcija, kaip planuoja Savivaldybė, galėtų būti baigta 2025-ųjų antroje pusėje.

Paskui žadama imtis tvarkyti ir jo prieigas.

Dabartinės stoties teritorijoje asfaltą ir autobusų aikšteles pakeistų pieva, medžiai, gėlės, suoliukai, modernus apšvietimas. Administracijos direktoriaus teigimu, kadangi lauko teritoriją galima tvarkyti tik šiltuoju metų laiku, šis etapas užtruktų apie dvejus metus.

Paskutinis svarbus projektas šioje teritorijoje – daugiabutis, suplanuotas stoties pašonėje, vietoje kadaise veikusių prekybos kioskų.

Pirmasis jo aukštas numatytas Socialinių reikalų skyriui, o viršutiniuose – Savivaldybės būstai.

„Kol kas nežinome, iš kokių lėšų būtų galima įgyvendinti šį projektą. Suma bus nemenka, tad norisi rasti pinigų ne tik iš biudžeto“, – kalbėjo T. Jukna.

Visa stoties teritorija tvarkoma etapais, nes, anot T. Juknos, tiesiog būtų neįmanoma jos visos uždaryti.

„Bet iki 2027-ųjų, jeigu neiškils nenumatytų kliūčių, jau bus sutvarkyta visa teritorija“, – patikino administracijos vadovas.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų