Tušti Senamiesčio gatvės pakraščiai ne visiems patinka. Jos gyventojai, motyvuodami ankštais individualių namų kiemais, prašo Savivaldybės leisti automobilius statyti gatvėje.

Senamiestiečiai savo kiemuose neišsitenka

Senamiestiečiai savo kiemuose neišsitenka

 

Individualių namų Senamiesčio g. gyventojai imasi žygių, kad Savivaldybė atšauktų draudimą gatvėje statyti automobilius. Tokį reikalavimą įsikūrusieji seniausioje Panevėžio gatvelėje grindžia vietos stoka savo kiemuose.

Savivaldybė, draudžiamuosius ženklus sustačiusi turėdama policijos pritarimą, nežada tokio sprendimo atšaukti ir vėl susiaurinti kelią.

Daugiau nei 80 gyventojų Savivaldybei įteikė raštą reikalaudami panaikinti Senamiesčio gatvėje tarp Smėlynės ir Venslaviškio gatvių įrengtus abiejose kelio pusėse statyti automobilius draudžiančius ženklus arba bent pakeisti apribojimų schemą, kad vairuotojai bent dalyje gatvės šalikelėse galėtų išrikiuoti savo transporto priemones.

„Kai kurie gatvės gyventojai yra ligoniai, seni žmonės. Pas juos atvažiavę vaikai neturi kur pasistatyti mašinų. Maisto atveža, o automobilį turi kažkur toliau statyti ir maišus nešti“, – problemą mato bendruomenės „Senamiestietis“ pirmininkas Stanislovas Žiogas.

Nors gatvėje įsikūrę vien individualūs namai, turintys kiemus, pasak pirmininko, rasti vietą pastatyti automobilį jų šeimininkams sudėtinga.

„Yra namų, kuriuose gyvena keli bendraturčiai. Vienas turi mašiną, kitas – ir dvi. Kai kiemas nėra pritaikytas laikyti tiek automobilių, nebėra kur jų palikti. O į kai kuriuos kiemus net nėra ir normalios įvažos įrengta. Kai nuo vasaros atsirado draudimas gatvėje statyti, kai kurie net savo kiemuose obelis pjovė, kad vietos atsirastų“, – apie žmones užgriuvusius rūpesčius kalbėjo pirmininkas.

Uždraudus Senamiesčio gatvėje rikiuoti automobilius, pasak S. Žiogo, vargo turi ir žvejai, mat anksčiau atvažiavę pažvejoti Nevėžyje ramiai mašiną palikdavo gatvėje. Dabar tokie atvykėliai savo transporto priemones rikiuoja aplinkinėse Ąžuolų, Paežerio, Šermukšnių gatvėse. Šių gyventojai piktinasi, kad per tuos išrikiuotus automobilius tapo sunku išvažiuoti iš siaurų gatvelių.

Kaimynų nuomonės išsiskyrė

Prašymą vėl leisti rikiuoti automobilius Senamiesčio g., kad ir po individualių namų langais, žmonės išsiuntė Savivaldybės administracijai ir politikams. Tiesa, S. Žiogas pripažįsta, kad tokį skundą pasirašė ne tik vietiniai, bet ir iš kitų gatvių atvažiuojantys jų artimieji. Visgi ne visiems ir pačios Senamiesčio gatvės gyventojams nuo vasaros įsigaliojęs draudimas atrodo bėda.

„Pasirašė maždaug 40–50 proc. gatvės gyventojų. Kitiems buvo neaktualu, sakė, aš turiu kiemą ir man ženklai nemaišo“, – pasakojo S. Žiogas.

Jis pats dėl draudžiamųjų ženklų statymo nuėjęs ir į priėmimą pas Savivaldybės administracijos direktorių Tomą Jukną. Valdžios atstovas išaiškino, kad ši miesto gatvė yra C kategorijos ir pagal Statybos techninį reglamentą joje priklauso įrengti stovėti draudžiančius ženklus. Tokius numatyta įrengti ir kitose C kategorijos gatvėse.

S. Žiogas įsitikinęs, kad reikalavimus Senamiesčio g. būtų galima sušvelninti.

„Dažniausiai draudžiamieji ženklai statomi pagerinti eismo saugumui, užtikrinti pravažumui. Bet Senamiesčio g. vietomis tokio pločio, kad šalikelėje stovinčią mašiną galima aplenkti neišvažiavus į priešingą eismo juostą. Tokie praplatėjimai yra keliose vietose“, – peržiūrėti draudžiamosios zonos ribas siūlo bendruomenės pirmininkas.

Baksnoja į teisės aktą

Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu,

kelio ženklai „Stovėti draudžiama“ Senamiesčio gatvės atkarpoje tarp Smėlynės ir Venslaviškio gatvių įrengti pagal su atsakingomis institucijomis suderintą eismo organizavimo projektą bei vadovaujantis Panevėžio šiaurinės dalies susisiekimo komunikacijų specialiuoju planu, patvirtintu miesto Tarybos dar 2015-aisiais. Pasak D. Vadlugos, tokie draudimai vairuotojams – ne Savivaldybės sumanymas. Aplinkos ministras dar 2014 m. patvirtino Statybos techninį reglamentą, pagal kurį C kategorijos gatvėse automobilius statyti galimas tik izoliuotose aikštelėse arba šalia važiuojamosios kelio dalies specialiai įrengtose juostose. Tokių, pasak D. Vadlugos, Senamiesčio g. dalyje tarp Smėlynės ir Venslaviškio gatvių nėra bei ateityje nenumatoma įrengti.

Didėja rizika

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininko Virginijaus Mačėno teigimu, kelio ženklų įrengimas reglamentuotas teisės aktais, kurių privalu laikytis. Anot jo, ne šiaip sau yra nustatytos gatvių kategorijos, apibrėžiančios, kur turi būti didesnis automobilių pralaidumas.

„Savivaldybė turi laikytis teisės aktų. Kai gatvės pakrašty stovi automobilis, iš už jo gali žmogus išbėgti ar keleivis išlipdamas atidaryti dureles. Kai gatvės pakrašty stovi automobilis, rizika didesnė, o Senamiesčio gatvė nėra tuščia ir ne pėsčiųjų zona, kur greitis būtų mažas“, – pabrėžė policijos pareigūnas.

Komentarai

  • Verkia Senamiesčio gatvės gyventojai kad stato automobilius prie ,, Tauro Lofto“ sudėjo ženklus nebestato niekas vistiek verkia kad nebegalima statyt kada jiems bus gerai ką? Jie patys nebežino ko nori..

  • O mes pėstieji būtume labai dėkingi, kad Senamiesčio gatvės gyventojai( kai kurie tikrai susitvarko ne tik žiemą bet ir vasarą) nusikastų sniegą nuo šaligatvių.

    • Dabar nebekas is piktumo

      • Jus teisus

    • Saligatvis ne gyventojo, o savivaldybes nuosavybe. Kodel mociute turi samdyri zmogu valyti savivaldybes teritorijoj?

      • Kaip tik senieji šios gatvės gyventojai nusivalo šaligatvius; jie netinginiai

        • Turbut jie to nezino. O kas zino, nesivargina dirbti nelegalu darba. Juk dabar turi viskas buti iteisinta ir mokam mikiesciai.

          • Be logikos

  • As dirbu marsrutinio autobuso vairuotoju. Daznai tenka aptarnauti 4/5 marsrutus. Labai dziaugiuosi savivaldybes sprendimu ir 100% jam pritariu – gatve nera plati ir vairuojant 12m ilgio autobusa tikrai budavo problematiska laviruoti tarp priparkuotu automobiliu.

    • Atsakyti
    • O tai kaip senas vairuotojas pro policiją pravažiuoji, praskrendi?

      • Atsakyti
      • Jus teisi! Pro policija pravaziuot labai problematiska.

        • Atsakyti
  • šiaip gatvės skirtos eismui,o ne mašinų stovėjimui.

    • požiūris, kai rūpinamasi labiau autobusu, nei žmogumi…atrodo ir panašu, kad savivadybėje įsitvirtinę ne panevėžiežčiai ir jiems giliai dzin senbuvių problemos.aklai laikomasi įstatymo raidės, neaišku, ar iš tingėjimo, ar tik iš noro parodyti, kieno čia „valdžia“. Gerai būtų, kad tų įstatymų būtų laikomasi visur, visame kame ir neprasilenkiant su žmoniškumu bei protu. gal padarykite vienos pusės eismą? gal pereikite gatvę ir kur įmanoma nuimkite stovėti draudžiančius ženklus ar tik prie savo namų ir savo gatvėse susitvarkoma, kaip reikia?

      • Išeitų žmonės į gatves su savo reikalavimais kaip „laisvoj„ šaly ir pasbaigtų durniatsvos. Mielai prisijugčiau ( C klasė, kas čia per nesamonė)

        • Atsakyti
        • Senamiescio gatves gyventojai, o po jusu gatve sermuonelis kartais nebegioja?

      • Galima pagalvot, kad autobusais juodos panteros vazineja…

        • Atsakyti
  • Zinoma, kad maloniau savo kieme augint obelis o automobili laikyt bendroje gatveje!

  • siaip miestas skirtas žmonėms gyventi patogiai

    • Tai dabar didziajai daugumai miestieciu ir patogu!

      • Atsakyti
      • patogu? vadylai ir gyvenantiems kniaudiškėse ar beržų g?

  • Kiek supratau, autobusais dabar ŽMONĖS nebevažinėja ?????

    • – jums gyvenimo būdas?

  • Privačių namų kvartale automobilius laiko ne savo kieme, o nutėškia gatvėje. Jūs visai afigelinot ! Tvarkykitės savo privačius kiemus ir mašinas laikykite ten !

  • Turėkit po vieną mašiną ir užteks vietos kieme.

    • Atsakyti
  • Gal kažkas gali plačiau paaiskinti terminą „C kategorijos gatvė“? Varpo gatvė, šalia „smėlynės pogrindžio“ – prasilenkti pabandykit, suprasit kaip atrodo tikrasis iššūkis!

    • Prasykit savivaldybes, kad vienoje puseje apribotu parkavima…

      • Atsakyti
    • C kategorija – aptarnaujancios gatves. Miesto plano funkcinės ir kompozicinės ašys. Pagrindinės keleivių viešojo susisiekimo linijos. Miesto vidaus transporto ryšiai.

      • Atsakyti
    • „Varpo“ butu D kategorija – pagalbine gatve. Lokalinės funkcinės ir kompozicinės ašys. Srautų paskirstymas į smulkias teritorijas, privažiavimai prie atskirų statinių ir kitų objektų.

      • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (28)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų