Savivaldybė imasi ieškoti rangovo Nemuno gatvės tiltui suremontuoti. P. ŽIDONIO nuotr.

Remonto šaukiasi visi Panevėžio didieji tiltai, tačiau yra eilė

Remonto šaukiasi visi Panevėžio didieji tiltai, tačiau yra eilė

Jau daugiau nei metus be pėsčiųjų tilto, jungiančio Senvagę ir A. Jakšto gatvę, gyvenantys panevėžiečiai kitąmet statybininkų pastolius turėtų pamatyti ir ant Nemuno gatvės tilto per Nevėžį. Savivaldybė rengiasi skelbti konkursą jam remontuoti.

Vienos judriausių gatvių tilto rekonstrukciją planuojanti Savivaldybė ramina, kad pradėjus darbus, šis nebūtų visiškai uždarytas.

Dar šį mėnesį Panevėžio savivaldybės tarybos bus prašoma leisti vykdyti viešąjį pirkimą tilto per Nevėžį Nemuno gatvės kapitaliniam remontui atlikti.

Šį tiltą atnaujinti planuojama per dvejus metus – 2023–2024-aisiais.

Viršus avarinis

Pagal parengtą techninį projektą Nemuno gatvės tilto rekonstrukcija gali kainuoti apie 2 mln. 661 tūkst. eurų.

Tačiau tiksli suma būtų žinoma tik įvykdžius viešąjį pirkimą ir su konkurso laimėtoju pasirašius sutartį.

Lėšas tiltui remontuoti Savivaldybė planuoja numatyti savo biudžete, tačiau, pasak administracijos direktoriaus Tomo Juknos, finansavimo būtų prašoma ir iš valstybinės Kelių priežiūros ir plėtros programos.

Administracijos vadovo teigimu, tokiems objektams gauti lėšų iš valstybės kišenės gana sudėtinga, tačiau Panevėžys tikisi, kad jam bus kompensuota už tilto avarijos požymių likvidavimo darbus.

„Nemuno g. tilto viršus – kai kurie mazgai, ypač siūlės, pėsčiųjų takai – jau avarinės būklės, laimė, ne pati konstrukcija“, – sako T. Jukna.

Tilto Nemuno gatvėje kapitalinį remontą planuojama atlikti per porą metų. P. ŽIDONIO nuotr.

Tilto Nemuno gatvėje kapitalinį remontą planuojama atlikti per porą metų. P. ŽIDONIO nuotr.

Galerija

Planus sumaišė avarija

Pasak direktoriaus, remonto šaukiasi visi Panevėžio didieji tiltai – Smėlynės, J. Biliūno gatvių, – tačiau Nemuno gatvės pirmasis remontuotinųjų eilėje.

T. Juknos teigimu, tilto remonto darbai bus organizuojami taip, kad šio svarbaus transporto mazgo netektų uždaryti – rekonstruoti planuojama dalimis.

Sudėtingiausias remontas laukia J. Biliūno gatvės tilto. Dėl jo specifinės konstrukcijos, anot direktoriaus, nebūtų galimybės tvarkyti dalimis.

Šio tilto rekonstrukcijos projektas, kaip teigė T. Jukna, irgi jau pakeliui. Visgi po užtvankos avarijos jį teks koreguoti.

Šiame projekte buvo numatyta tvarkyti ne tik tiltą, bet ir užtvanką. Lūžus didžiulės vandens jėgos neatlaikiusiam vienam užtvankos šliuzui, tapo akivaizdu, kad planuoto kosmetinio remonto nebepakaks.

„Šiuo metu laukiame ekspertų išvadų dėl užtvankos avarijos ir užsakysime naują jos uždorių rekonstrukcijos projektą“, – komentavo T. Jukna.

Sudėtingiausias remontas laukia J. Biliūno gatvės tilto. Dėl specifinės konstrukcijos jo nebus galima tvarkyti dalimis. P. ŽIDONIO nuotr.

Sudėtingiausias remontas laukia J. Biliūno gatvės tilto. Dėl specifinės konstrukcijos jo nebus galima tvarkyti dalimis. P. ŽIDONIO nuotr.

Galerija

Savivaldybės ir verslo dvikova

Panevėžiečiai su tiltų rekonstrukcija jau turi karčios patirties.

Miesto centrą su A. Jakšto gatve, kur įsikūrusios net trys strateginės įstaigos – Respublikinė Panevėžio ligoninė, jai priklausanti Konsultacijų poliklinika bei rajono poliklinika, jungiantis pėsčiųjų tiltas uždarytas dar nuo praėjusių metų gegužės.

Tada remontą pradėjęs rangovas – įmonė Panevėžio statybos trestas (PST) – skelbė darbus planuojantis užbaigti paskutinį tų pačių metų ketvirtį. Pagal šį planą panevėžiečiai jau mažiausiai aštuonis mėnesius turėjo džiaugtis atnaujintu tiltu.

PST generalinis direktorius Egidijus Urbonas teigia, jog darbai įstrigo paaiškėjus, kad tiltas kur kas prastesnės būklės, nei manyta pradžioje.

„Kaip įsivaizdavo Savivaldybė, kad galima išsiversti tik su kosmetiniu tilto remontu, taip nėra. Atvėrus konstrukcijas paaiškėjo, kad armatūra visiškai paveikta korozijos. Mes negalime pasielgti lengvabūdiškai ir nerimtai žiūrėti į konstruktyvą. Kai atvėrėme tas konstrukcijas, pranešėme Savivaldybei. Techniniame projekte nebuvo numatytas konstrukcijų tvirtinimas, ekspertai nurodė taisyti projektą, tačiau Savivaldybė vis tiek eina nekonstruktyviu keliu ir reikalauja, kad rangovas prisiimtų atsakomybę ir darytų kosmetinį remontą. Ieškosime inžinerinių sprendinių, bet jų savo sąskaita daryti irgi neketiname“, – aiškino E. Urbonas.

Anot jo, susitarti su Savivaldybe iki šiol nepavyksta.

„Jei būtų sutarimas, tą pačią dieną būtų atnaujinti darbai. Ir ne per žurnalistus turime tokius dalykus aiškintis“, – pareiškė PST vadovas.

Savivaldybė grasina, kad iki Naujųjų nebaigę tvarkyti pėsčiųjų tilto per Nevėžį ties A. Jakšto gatve statybininkai sulauks sankcijų. P. ŽIDONIO nuotr.

Savivaldybė grasina, kad iki Naujųjų nebaigę tvarkyti pėsčiųjų tilto per Nevėžį ties A. Jakšto gatve statybininkai sulauks sankcijų. P. ŽIDONIO nuotr.

Galerija

Įspėja dėl delspinigių

T. Jukna pripažįsta, kad dėl užsitęsusio remonto galvas skauda ne tik pėstiesiems, bet ir Savivaldybei.

„Dėl A. Jakšto gatvės tilto remonto su rangovu vyksta intensyvus pokalbiai. Šią savaitę tikimės baigti derybas. Mes iš esmės sutikome mokėti daugiau, nei planavome, bet kaip prieš savaitę buvome sutarę, neįvyko“, – prasitaria direktorius.

Anot jo, Savivaldybės su PST pasirašyta rangos darbų sutartis dėl Bendruomenių rūmų prieigų atnaujinimo, Kranto gatvės ir pėsčiųjų tilto remonto baigsis šių metų gale.

Direktorius įspėja, kad bendrovei nespėjus laiku užbaigti, ką pradėjusi, jai gresia dideli delspinigiai už kiekvieną pradelstą dieną.

E. Urbonas atšauna, kad nors įmonei terminas labai svarbus, bet vien dėl to bendrovę nenusiteikusi keisti savo pozicijos.

„Daryti bet kaip tik dėl to, kad terminas baigiasi, mes irgi neketiname“, – sako PST vadovas.

Komentarai

  • Verst n..[ ta sovietini palikima.

    • Atsakyti
    • I kita kranta brisime?

Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų