„Kavalieriaus“ kavinėje šią savaitę neįprastai tuščia. Jos vadovas neatmeta, kad lankytojus išbaidė ir įvestas privalomas registravimasis.

Registracija ištroškusiems kavos ir kultūros

Registracija ištroškusiems kavos ir kultūros

Vyriausybės sprendimas, kad koronaviruso plitimą gali sulėtinti privaloma tvarka registruojant klientus maitinimo įstaigose, laisvalaikio ir pramogų vietose, ir verslininkams, ir lankytojams sukėlė aibę klausimų dėl asmens duomenų apsaugos. Kai kuriose kavinėse – kaip ant delno, ką į bendrą registracijos lapą rašo klientas, kitose prašoma lapelį su vardu, pavarde ir kontaktais įmesti į urną, ir tik vienoje kitoje yra galimybė registruotis telefonu.

Prie kavos – ir rašiklis

Jau nuo pirmadienio atėjęs į kavinę, muziejų ar kitą pramogų vietą žmogus turi nurodyti savo vardą, pavardę, telefono numerį. Šiuos duomenis įstaigos įsipareigoja saugoti 21 dieną, o gavusios Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prašymą, pateikti jo specialistams. Taip siekiama lengviau identifikuoti galinčius turėti kontaktų su užsikrėtusiuoju COVID-19.

Į naująjį reikalavimą panevėžiečiai reagavo įvairiai.

Reikalavimuose nenurodoma, kokiu būdu – elektroniniu, naudojant specialią programėlę ar popieriniu – turi būti registruojami duomenys.

Panevėžietė Asta miesto kavinėse išbandžiusi abi registravimosi formas. Popierinis variantas jai sukėlė rimtų įtarimų. Prekybos centre Panevėžyje veikiančioje kepyklėlėje Astos buvo pasiteirauta, ar valgys vietoje, ar išsineš maistą. Išgirdusi, kad klientė valgys vietoje, darbuotoja jai pakišo popieriaus lapą, rašiklį ir paprašė užsiregistruoti – nurodyti vardą, pavardę ir telefono numerį.

„Apie higieną net nėra ką kalbėti – mačiau, kad tuo pačiu, nedezinfekuotu rašikliu naudojasi visi. Bet ir su asmens duomenų apsauga negerai. Tame registracijos lape visi gali matyti anksčiau užsiregistravusiųjų duomenis, negana to, pats lapas padėtas taip, kad ir stovintieji eilėje galėjo matyti, kas užrašyta“, – apstulbusi Asta.

„Šiandien kaip tik turėjau klientą, kuris, išgirdęs apie registraciją, pareiškė: „jūs juokaujate?“

A. Butautaitė

Panevėžietis Tomas susidūrė su kiek kitokia patirtimi. Jam kavinėje davė atskirą lapelį užrašyti asmens duomenims. Formaliai atrodytų, kad kiti lankytojai jų negalėjo matyti, tačiau kur toliau keliauja lapelis su vardu, pavarde ir kontaktais – kavinės darbuotojų sąžinės reikalas. Tomas svarsto, ar nenutiks taip, kad praėjus nustatytam 21 dienos terminui tie lapeliai atsidurs šiukšlių dėžėje.

„Registruotis atnešė lapelį, bet kur tą lapelį paskui padeda?“ – susirūpinęs Tomas.

Registruoja apsilankymo laiką

Privalomas klientų registravimas įstaigoms sukėlė naujų iššūkių. Praėjusį šeštadienį po rekonstrukcijos duris atvėręs Panevėžio kraštotyros muziejus registruoja ne tik vardą, pavardę, telefono numerį, bet ir pažymi, kada žmogus apsilankė. Asmens duomenis užrašo pačios darbuotojos.

Muziejaus direktoriaus pavaduotoja Jūratė Gaidelienė sako kol kas neišgirdusi lankytojų nusiskundimų.

„Tik viena pagyvenusi moteris, išgirdusi, kad reikės užsiregistruoti ir palaukti kitos ekskursijos, išėjo pasakiusi ateisianti kitą kartą“, – pasakoja J. Gaidelienė.

Praėjusį šeštadienį muziejuje apsilankė apie 120 žmonių. Jiems buvo organizuota 14 ekskursijų. Antradienį apsilankė apie 15 žmonių. Dabar sutarta, kad turintieji savo rašiklius užsiregistruoja patys, o neturintiems – paskolinamas ir iš karto dezinfekuojamas. Kol kas muziejuje lankytojai registruojami popieriniu būdu.

J. Gaidelienė tvirtina, kad po 21 dienos visi sąrašai su lankytojų asmens duomenimis bus sunaikinami popieriaus smulkintuvu.

Asmens duomenys – antspauduotuose vokuose

Panevėžyje populiari kavinė „Kavalierius“ irgi praktikuoja popierinį lankytojų registravimą. Jos direktorius Justinas Dalinda sako, kad rengiamasi tai daryti ir elektroniniu būdu – lankytojams bus pasiūlyti abu variantai.

Kol kas kiekvienas kavinės lankytojas gauna lapelį, kuriame nurodo savo duomenis ir kontaktus. Jį įmeta į specialią urną.

„Skaitėme ir teisininkų komentarus, kaip išsaugoti asmens duomenų privatumą. Kiti asmenys duomenų tikrai negali pamatyti“, – patikina J. Dalinda.

Vakare visi lapeliai sudedami į voką, užklijuojami, antspauduojami tos dienos data ir bus saugomi 21 dieną.

„Jeigu kreiptųsi Nacionalinis visuomenės sveikatos centras, turėtume pateikti konkrečios dienos duomenis“, – aiškina kavinės vadovas.

Po nustatyto laiko numatyta šiuos lapelius sunaikinti popieriaus smulkintuvu.

„Malonu, kad klientai tokie sąmoningi ir geranoriškai registruojasi. Dalis nustemba, bet konfliktinių situacijų iki šiol neturėjome“, – pasakojo J. Dalinda.

Verslininkas neatmeta, kad dalį jo klientų naujoji tvarka atbaidė. Mat miesto centre įsikūrusioje kavinėje šią savaitę tuščiau nei įprasta. Jos savininkas mano, kad tam įtakos gali turėti ir transliuojamos kasdien niūresnės naujienos apie augantį susirgimų skaičių, ir mokinių atostogos.

Sumažėjus klientų, sumažėjo ir darbo krūvis. Verslininkas neslepia, jog jau kyla minčių apie prastovas.

Kavinė tuštėja

Baigiamoje rekonstruoti Laisvės aikštėje įsikūrusios kavinės „Kavos dėžutė“ lankytojai gali registruotis tiek popieriaus lape, tiek pasinaudoję specialia nemokama programėle.

„Pastebėjome, kad vyresni žmonės labiau linkę naudoti popierinį variantą, o jaunimas labai greitai telefonu nuskaito QR kodą ir parodo mums varnelę, patvirtinančią sėkmingą registraciją“, – pasakoja kavinės atstovė Agnė Butautaitė.

Anot jos, lankytojus dažniausiai užregistruoja patys darbuotojai, nes naudojamas tas pats rašiklis. Tik turintiems savąjį duodamas lapelis registruotis. Kavinės darbuotoja tvirtina, jog net ir registruojant darbuotojui, kitų lankytojų duomenys būna uždengti. Saugomasi ir pašalinių ausų.

Baigiamoje rekonstruoti Laisvės aikštėje įsikūrusios kavinės „Kavos dėžutė“ darbuotojai pastebi, kad vyresni lankytojai linkę registruotis popieriaus lape, o jaunimas naudojasi specialia nemokama programėle telefone. P. Židonio nuotr.

„Mes klientą nusivedame atokiau nuo baro, kad kiti negirdėtų, ką sako. Tikrai stengiamės, kad tie duomenys būtų kaip įmanoma saugesni“, – tvirtino A. Butautaitė.

Registracijos lapus su lankytojų pavardėmis ir kontaktais kavinės personalas tvirtina vėliau sunaikinsiantis popieriaus naikikliu – taip elgiamasi ir su kitais jautriais įmonės dokumentais.

A. Butautaitė pasakoja, kad dėl registravimo sulaukiama įvairios klientų reakcijos. Pirmadienį apie ją išgirdę išėjo į kavinę užsukę net 25 klientai. Dar nemaža dalis nusprendė kavą išsinešti – tuomet registruotis nebūtina.

„Šiandien kaip tik turėjau klientą, kuris, išgirdęs apie registraciją, pareiškė: „jūs juokaujate?“ – pasakojo A. Butautaitė.

Ji taip pat patvirtina, kad plintant koronavirusui kavinėje akivaizdžiai sumažėjo žmonių.

„Dirbu beveik apytuštėje kavinėje, tai pas mus šiuo dienos metu neįprasta“, – apie 11 val. žurnalistei kalbėjo A. Butautaitė.

Nauja tvarka

Pagal naująją tvarką prekybos centrai nelaikomi laisvalaikio ir pramogų vietomis, todėl įeinant į juos lankytojų registruoti nebūtina. Tačiau tai privaloma, jei įžengiama į laisvalaikio ir pramogų erdves, esančias prekybos centruose. Lankytojus registruoti reikalinga įeinant į tokias atskiras laisvalaikio ir pramogų vietas kaip kino teatrai, šokių studijos, sporto klubai, vaikų karstynių erdvės, boulingas, lazerių arenos, pabėgimo kambariai ir pan., taip pat viešojo maitinimo įstaigas, restoranus, kavines, barus, naktinius klubus ir kitas pasilinksminimo vietas, lošimo namų (kazino) ir lošimo automatų, bingo salonų, lažybų ir totalizatorių punktus, esančius prekybos centruose.

Komentarai

  • O asmens dokumento reikia, ar galima bet kokią pavardę pasakyti? Telefono numerio aišku taip pat nieks netikrina, koks šaus į galvą, tokį galima ir užregistruoti.

  • Aš nesilankysiu kavinėse kol vykdoma registracija. Daug kas taip pat darys. Kavinėms bus sunkus metas…

Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų