P. Židonio nuotr.

Rajono keleiviai – „braliukų“ rankose

Rajono keleiviai – „braliukų“ rankose

Kone dvejus metus trukę teismai, kuriuose dėl keleivių vežimo kovėsi Panevėžio rajono savivaldybė ir dvi konkurentės – Kaune įregistruota „Kautra“ bei Latvijoje įkurtai bendrovei „B-Bus“ priklausanti Vilniaus įmonė „Transrevis“, pagaliau baigti.

Dar 2020-aisiais Panevėžio rajono savivaldybės skelbto konkurso keleiviams vežti laimėtoju teismas paskelbė „Transrevį“.

Viena nurungė tris

Jau nuo lapkričio 1-osios Panevėžio rajono keliais išriedėjo 31 „Transrevio“ autobusas.

Pagal sutartį, pasirašytą su rajono Savivaldybe, keleivius į kaimus jie vežios 38 maršrutais.

Iki šiol šią paslaugą teikė keturios transporto įmonės. Jos rinką rajone pasidalijo dar 2018 metais laimėjusios rajono Savivaldybės skelbtą konkursą.

Po dvejų metų pasibaigus sutarčiai, Savivaldybės vėl paskelbtą konkursą laimėjo rajono žmonėms jau žinoma Vilniuje registruota bendrovė „Transporto centras“. Jos autobusai keleivius vežioja Jotainių, Maženių ir Ramygalos kryptimis.

Dėl kitų trijų krypčių – kurių viena veda į Pavašuokius, Raguvą, Troškūnus, antroji – į Pasvalį, Vabalninką, Subačių, Pušalotą, trečia – į Naujamiestį, Upytę, Smilgius, užvirė kautynės teismuose, pasibaigusios „Transrevio“ pergale.

Rajono Savivaldybės administracijos direktorius Eugenijus Lunskis patvirtino, jog tai Latvijos įmonė, kurios direktorė į derybas su juo atvykdavo iš Rygos.

Kone dvejus metus trukę teismai, kuriuose dėl keleivių vežimo kovėsi Panevėžio rajono savivaldybė ir dvi konkurentės – Kaune įregistruota „Kautra“ bei Latvijoje įkurtai bendrovei „B-Bus“ priklausanti Vilniaus įmonė „Transrevis“, pagaliau baigti.

Jau nuo lapkričio 1-osios Panevėžio rajono gyventojus vežioja Latvijos bendrovei priklausantis 31-as autobusas. P. Židonio nuotr.

Pažadėjo patogesnius autobusus

„Teismuose susirungusios dvi vežėjų bendrovės Panevėžio rajono savivaldybę dvejiems metams buvo pavertusios įkaite“, – teigė E. Lunskis.

Tęsiantis teismams, dėl keleivių vežimo buvo pratęstos sutartys su ankstesniais vežėjais, tarp kurių – Panevėžio autobusų parkas, Anykščių rajone registruota „Autovelda“ ir Šiauliuose įkurta „Ridvija“.

Pasak E. Lunskio, skelbiant vežėjo konkursą tarp pagrindinių sąlygų buvo įmonių pasiūlyta nuvažiuoto kilometro savikaina, autobusų pagaminimo metai, vairuotojams mokamas darbo užmokestis.

„Gatvėse, kuriomis praeina tik vienas kitas pėsčiasis, vakarais ir naktimis lempos taip pat šviečia. Tad ir priemiesčio autobusai turi važiuoti, nors ir veždami po kelis žmones.“

A. Gražys

Ir naujesni įmonės turimi autobusai, ir geresni atlyginimai garantavo didesnį balą konkurse. Taip pat Savivaldybė reikalavo, kad autobusuose būtų įrengtos vaizdo stebėjimo kameros bei navigacijos sistema.

Autotransporto įmonė „Transveris“ skelbia, kad nuo lapkričio 1-osios Panevėžio rajono maršrutais pradeda važinėti 25-i „Mercedes-Benz Sprinter“ markės mini autobusai, keturi didelės ir du vidutinės talpos autobusai.

Du iš jų pritaikyti vežti neįgaliuosius.

Mažųjų autobusų išoriniame ekrane matomas maršruto pavadinimas, salono ekrane turės būti skelbiamos stotelės. Važiuojantiesiems sudaryta galimybė naudotis belaidžiu Wi-Fi internetu.

Visos sėdimos autobusų vietos yra su saugos diržais, tad iš keleivių bus reikalaujama juos prisisegti. Prie kėdžių pritvirtinti „Stop“ mygtukai, skirti informuoti vairuotoją, jog norima išlipti kitoje stotelėje.

Bilietai nebrangs

E. Lunskio teigimu, su konkursą laimėjusiais vežėjais sutarta, kad, nepaisant infliacijos, degalų kainų augimo, darbo užmokesčio didėjimo, brangstančių atsarginių autobusų detalių, bilieto kaina nekils.

Vežėjams teksiančius nuostolius padengti žada pati Panevėžio rajono savivaldybė.

Administracijos direktorius skaičiuoja, kad 2020 metais tuomet keturioms rajono gyventojus vežiojusioms įmonėms iš rajono biudžeto sumokėta 761 tūkst. eurų, 2021 metais – 600 tūkst. eurų bei dar 130 tūkst. eurų skyrė Susisiekimo ministerija.

Šiemet numatyta iš biudžeto vežėjams kompensuoti iki 900 tūkst. eurų.

Sutrumpino kelią

Per kovido pandemiją, kai buvo ribojamas judėjimas, itin sumažėjus keleivių, rajone gerokai apkarpyti ir autobusų reisai. Tačiau ir pasibaigus pandeminiams suvaržymams pasiekti kai kuriuos kaimus nebus paprasta.

Pasak direktoriaus, po pandemijos keleivių padaugėjo nežymiai, todėl nuspręsta mažinti vadinamąją ridą – t. y. nuvažiuojamą kelią.

„Anksčiau autobusai rajono keliais per metus nuvažiuodavo 2,2 milijono kilometrų, pagal pakoreguotus maršrutus nuvažiuos 1,4 milijono kilometrų“, – aiškino E. Lunskis.

Rajono Savivaldybės administracijos iniciatyva trumpinami trys keleivinių autobusų maršrutai. Nebevažinės autobusas į Anykščius per Juostininkus. Dabar galutinė šia kryptimi išvykstančio autobuso stotelė – Raguvėlės geležinkelio stotis.

Į Joniškėlį važiuodavęs autobusas nuo šiol keleivius veš iki Pušaloto.

Į Pasvalį „Via Balticos“ keliu vykęs vietinio susisiekimo autobusas, stojęs daugelyje pakelės stotelių, nebevažinės visai.

Anot E. Lunskio, būtent šiomis kryptimis būdavo vežama vos 20 proc. keleivių, nei leistų autobusų galimybės.

„Už vežamą orą nedera mokėti“, – konstatavo E. Lunskis.

E. Lunskio teigimu, anksčiau autobusai rajono keliais per metus nuvažiuodavo 2,2 milijono kilometrų, o pakoregavus maršrutus nuvažiuos 1,4 milijono kilometrų. P. Židonio nuotr.

Būtina paslauga

Keleivinių autobusų maršrutus derinanti rajono Savivaldybės Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus specialistė Neringa Kraujalienė teigia, jog „Via Balticos“ keliu važinėja daug tarpmiestinio transporto keleivinių autobusų. Tad jei bus nepatenkintųjų, kad į Pasvalį iš Panevėžio nebevažinėja visose pakelės stotelėse stojęs autobusas, yra galimybė kreiptis į Transporto saugos administraciją. Ji gali įpareigoti keleiviams būtinose stotelėse stoti ir tarpmiestinius autobusus.

Spalio 31-oji buvo paskutinė diena, kai po Panevėžio rajoną vežiojo bendrovės Panevėžio autobusų parko transportas.

Jo vadovas Arnoldas Gražys teigia, jog šie reisai įmonei uždirbdavo vos du procentus visų sugeneruojamų pajamų.

Direktorius sutinka, kad autobusai nevažinėdavo pilni.

„Bet keleivių vežimas yra tokia pati paslauga kaip ir gatvių apšvietimas. Gatvėse, kuriomis praeina tik vienas kitas pėsčiasis, vakarais ir naktimis lempos taip pat šviečia. Tad ir priemiesčio autobusai turi važiuoti, nors ir veždami po kelis žmones“, – pabrėžė A. Gražys.

Komentarai

  • Kokia baisi neteisybė yra ta, kad leidžiama į Uteną vykstančiam autobusui apie 10 val. neimti keleivių važiuoti pageidaujančių į kolektyvinius sodus Kupiškio kryptimi, geriau išvažiuoja pustuštis, nes pirmas sustojimas yra Paliūniškis o sekantis Karsakiškis . Nesutalpina visų vykstančių keleivių Kupiškio autobusas – kokia vyksta sumaištis, nes daug norinčių važiuoti , o vežėjų autobusai maži.Tegul rajono valdžia atidžiau panagrinėja, kaip aptarnaujami sodininkai? . Nebėra kas nuvežtų žmones šeštadienį ar sekmadienį- gi pats darbymetis, o vežėjų nebėra, Net Kaubariškį nuėmė, kodėl ? Juk tenai „Kaubariškio“ sodų bedrijoje ir dirbantieji Panevėžyje gyvena. Nėra normalaus aptarnavimo transporto paslaugomis, gal turi įtaką tai, kad planuotojai nevažinėja autobusais ????

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų