Savanorių aikštės pietinėje dalyje įrengtas ženklas, draudžiantis statyti automobilius vienoje gatvės pusėje, vairuotojams keistai nematomas.

Prieš kelio ženklus vairuotojai akli

Prieš kelio ženklus vairuotojai akli

 

Panevėžio savivaldybės užmojai Savanorių aikštėje atlaisvinti gatvę autobusams virto kova su masiniu Kelių eismo taisyklių pažeidinėjimu.

Spalio 1-ąją Savanorių aikštės pietinėje dalyje įrengtas ženklas, draudžiantis statyti automobilius vienoje gatvės pusėje, vairuotojams keistai nematomas. Už jo ir antradienį stovėjo išrikiuota eilė automobilių – vienam išvažiavus, draudžiamą laisvą vietą netrukus užimdavo kitas. Įpusėjus dienai šioje vietoje buvo galima stebėti kuriozinę situaciją. Pilietiška moteris ėmėsi eismo reguliuotojo vaidmens – savo transporto priemones bandantiems statyti vairuotojams tiesiog baksnojo į kelio ženklą.

Statyti automobilius vienoje gatvės pusėje Savivaldybė uždraudė sulaukusi autobusų vairuotojų skundų. Mat visoje Savanorių aikštėje apmokestinus stovėjimą, automobilius pradėta rikiuoti abiejose kelio pusėse. Dėl to gerokai susiaurėjusi Savanorių aikštės gatvė link J. Basanavičiaus gatvės virto tikrais spąstais iš stoties išsukantiems autobusams. Pastarųjų vairuotojams reikalingas aukštasis pilotažas, kad išlaviruotų abipus užgrūsta gatve.

Neapsigina automobilių

Vis dėlto atsiradęs naujas draudimas gatvės kol kas neatlaisvino.

„Panevėžio vairuotojams tiek stinga kultūros, kad be represinių priemonių taisyklių turbūt nebus laikomasi“, – komentavo vakar į eilę automobilių, išrikiuotų draudžiamoje vietoje, žvelgdamas Autobusų parko direktorius Arnoldas Gražys.

Eismas Savanorių aikštėje galvos skausmą kelia ne tik autobusų vairuotojams. Stoties pašonėje stūksančio Savanorių a. 3-iojo namo gyventojai irgi šaukiasi Savivaldybės pagalbos nebeišmanydami, kaip apsiginti nuo daugiabučio kieme automobilius paliekančių atvykėlių.

„Dieną parvažiavus namo pasistatyti kieme mašinos neįmanoma. Jei kokį krovinį reikia parsivežti, įtampos būna tikrai daug. Eismą kieme draudžiantis ženklas stovi, bet kas iš to – policininko prie jo nepastatysi“, – guodėsi daugiabučio bendrijos pirmininkė Jurga Radvilienė.

Anot jos, įrengti užkardą ties įvaža į namo teritoriją irgi neįmanoma – eismas vyksta ratu aplink kiemą, o jį juosiančiuose daugiabučiuose įsikūrusios įstaigos.

Autobusų stoties pašonėje esančių daugiabučių gyventojai tapo savotiškais įkaitais savo pačių kiemuose. Atvykusiesiems į centrą nieko nereiškia pasistatyti automobilį svetimo namo kieme. I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr. nuotr.

J. Radvilienės teigimu, prie autobusų stoties esančių daugiabučių kiemai visais laikais buvo savotiška nelegali automobilių stovėjimo aikštelė suvažiavusiesiems į centrą. Tačiau, pasak pirmininkės, situacija itin pablogėjo, kai Savivaldybė apmokestino stovėjimą Savanorių aikštėje. Vengiantieji už valandos stovėjimą mokėti 30 centų ėmė brautis į gyventojų kiemus. O dar uždraudus statyti automobilius dalyje Savanorių aikštės, kiemai ėmė it masalas traukti vietos ieškančius vairuotojus.

„Po 18–19 val. mūsų kieme bestovi trys–keturi automobiliai. Akivaizdu, kad dieną čia mašinas sustato ne vietiniai. Dargi kieme nėra stovėjimo aikštelės – automobilius rikiuoja ant įvažos, ją visiškai užkemša“, – suvažiavusiųjų įžūlumas stebina J. Radvilienę.

Kol kas daugiabučio bendrija nesikreipė į Savivaldybę reikalaudama apginti nuo svetimų ratuotųjų. Visgi, anot J. Radvilienės, greičiausiai teks belstis į valdžios kabinetų duris – dėl to jau tariasi ir kiti to paties kiemo daugiabučių pirmininkai.

„Tik kol kas nelabai sprendimą įsivaizduojame“, – svarsto Savanorių a. 3 namo bendrijos vadovė.

Pastatę dar ir sumokėjo

Kaip sumažinti automobilių srautus Panevėžio centre – užduotis, kelianti galvos skausmą ir Savivaldybės darbuotojams.

Miesto infrastruktūros skyriaus specialistė Ina Urbonavičienė stebėjosi net kelio ženklo nematančiais vairuotojais.

Absurdiškiausia tai, kad ant kai kurių draudžiamoje vietoje Savanorių a. išrikiuotų automobilių langų antradienį buvo matyti užkišti bilietai, nurodantys, kad vairuotojas sumokėjęs už stovėjimą.

„Eilinį kartą pamatėme, kokie nepastabūs vairuotojai. Atvažiavę iš inercijos stato automobilį net nežiūrėdami į kelio ženklą. Toje pusėje parkomato nebėra, vadinasi, pastatę mašiną draudžiamoje vietoje net perėjo į kitą gatvės pusę ir ten tvarkingai sumokėjo“, – pasakojo I. Urbonavičienė.

Grasina imtis priemonių

Savivaldybę jau yra pasiekę ir Savanorių a. gyventojų skundai dėl apmokestinto stovėjimo, o dabar dar ir, sumažinus vietų automobiliams, užgrūstų daugiabučių kiemų. Specialistė teigė negalinti paaiškinti tokio vairuotojų įžūlumo lįsti į svetimas valdas.

„Savivaldybė miesto centrą apmokestino ne užėjus norui pasipinigauti, o siekdama sukontroliuoti transporto srautus, kad centre neliktų spūsčių ir problemų dėl stovėjimo vietų. Bet dabar visi sulindo į kiemus. Negaliu suprasti, kaip vairuotojas negali sumokėti 30 centų už valandą. Keisčiausia, kad į daugiabučių kiemus braunasi prabangūs automobiliai, kurių vairuotojams toks mokestis tikrai neaktualus“, – piktinosi ir I. Urbonavičienė.

Specialistė svarsto, jog Savivaldybei vėl teks ieškoti priemonių dėl eismo srautų reguliavimo centre.

„Atrodo, stengiamasi, kad žmonėms būtų patogesnis miesto centro prieinamumas, nedidinami stovėjimo įkainiai. Bet turbūt teks imtis kitokių priemonių. Ne vienos dienos darbas spręsti problemą, kurią patys vairuotojai sukūrė. Jei infrastruktūrą darysim patogią tik jiems, turėsime užkištą miestą, o reikia, kad žmonės gyventų, ne tik mašinos važinėtų“, – sako I. Urbonavičienė.

Komentarai

  • Tegul „Ponia“ urbonavičienė argumentuoja kaip apmokęstinimas sukontroliuos transporto srautus? Nes tai logiškai nesusiję dalykai. Gali rinkti mokęsčius, kad tvarkytum kelius, įrengtum daugiau stovėjimo aikštelių. 😀 tai daroma tik dėl pinigų kurie išeina vėjais, dėl tokių netikusiu ir neadekvačių savivaldybės darbuotojų.

  • Urbonaviciene buvusi Baladziedaite, ka ji gali suprasti apie automobilius, apie keliu eismo taisykles? Ka ji gali suprasti apie patoguma miesto gyventojams? Eiline savivaldybes ziurkike. Kuriai svarbu parodyti kad ji kazka dirba

  • Išeitis – daugiaaukštė mašinų stovėjimo aikštelė šalia IKI. Tik šiuo metu, kai ES pinigai tratinami į kairę ir į dešinę, niekas apie tai nebešneka. Už europinius pinigus statoma ne kas būtina miestui, bet kur galima geriau „įsisavinti“ pinigus. Kodėl rekonstruojant Laisvės aikštę, nebuvo suprojektuotas požeminis parkingas toje dalyje, kur dabar automobilių stovėjimo aikštelė (priešais sąvivaldybę)? Po rekonstrukcijos, išvijus visus automobilius iš jos, dar labiau užsikiš centras, dar didesnė problema bus vietiniams gyventojams.

    • Kodėl Europarlamentaras arba Lietuvos seimo narys negali būti ir savivaldybės Tarybos nariu?
      Jeigu Taryboje dirbs ne Urbšio patarėja Polzunovaitė, o pats Povilas, ne Juknevičienės patarėja Girdzijauskienė, o pati Rasa, ne Mažylio patarėjas Vitaliukas, o pats Liudas, tai nuo pat Briuselio iki Vilniaus įstatymai gyvenimiška linkme pajudės ir teisinių kebeknių nebeliks. Argi ne?

      • tai kad Urbšys atsisakė tarybos nario mandato ir pasiliko seimo kėdutėje pasėdėti o vietoj jo yra Polzunovaitė kuriai Urbšys išeina kaip ir darbdavys. Painiava žiauri. Tikrai reikia įstatymus Vilniuje arba Briuselyje pakeisti.

        • Verta pasitikslinti žinias, kas ir kodėl taryboje

          • Atsakyti
        • skrisk tu atgalios į kaimą. Susitvarkysim ir be tavęs.

    • butu galima ir pozemine aikstele po autobusu stotim. O dabar kas baisia duobe po SEMC ir irengines rusi. O kam ten metyt pinigus???????

      • Atsakyti
  • Panevėžio ir visos Lietuvos vairuotojų kultūra bei atidumas, šiai dienai, tikra tragedija. Važiuoja, tik po nosim mato. Naujas ženklas ar kelio žymėjimais – tas pats kas nieko. Ar neturėtų tas kas pastato ženklą, susiderinti su pareigūnais, kad nors savaitę pabūdėtų ar pravažiuotu ir įspėtų vairuotojus apie naujus žymėjimus? Kasdien važiuoju Ramygalos-Basanavičiaus-Smėlynės gatve… Nu kasdien po vairuotoją atsiranda kuris paeidžia ženklą-žymėjimą nematydamas arba tyčia – nepaisydamas. O kiek laiko jau ženklai ir žymėjimai padaryti? Tas pats Nemuno gatvėje, ties Parku. Kasdien po žioplį prisiparkavusį prie dvylikaaukščių… Pareigūnai tik naujus radarus diegia ir vieną kitą reidą prapūtimui daro, o kur vairuotojų kultūros – atidumo skatinimas?

    • Atsakyti
  • Jei yra kelio zenklai ju laikytis reikia .ypac jei stovijau kelinta savaite .TACIAU ties Nemuno 15.13.11.matyt dar is inercijos pilna paliktu masinu. ir dienom ir naktim .Gal jau reiktu pradet profilaktika???

  • NEMUNOgatveje ties 80 namo stovi zenklas sustoti draudziama ,kam jis reikalingas jeigu visoje gatves atkarpoje nuo parko gatves iki taikos alejos stovi zenklas stoveti draudziama,ir kam isbraize vaziuojamoje dalyje ties pesciuju perejas istisines linijas ,jeigu uzdraudete toje gatveje stoveti matomai savibaldybes klerkai nesiorentuoja ,kas dedasi su eismu PANEVEZYJE.

Rodyti visus komentarus (11)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų