P. ŽIDONIO nuotr.

Prie avarinės būklės artėjančiam tiltui ieško meistrų

Prie avarinės būklės artėjančiam tiltui ieško meistrų

Panevėžio savivaldybė ieško, kas suremontuotų tiltą per Nevėžį arterinėje Nemuno gatvėje.

Jei pavyks surasti rangovą, žadama, kad jau 2024 metų pabaigoje panevėžiečiai važiuotų kapitališkai suremontuotu tiltu.

Potencialių rangovų pasiūlymų laukiama iki sausio antrosios pusės.

Nusidėvėjęs ir nesandarus

Nemuno gatvės tiltas statytas 1976-aisiais. Jo būklę ekspertai įvertino kaip patenkinamą, bet reikalaujančią skubaus kapitalinio remonto. Ekspertizė parodė, kad tilto konstrukcijos nusidėvėjusios ir nesandarios.

Apie 150 metrų ilgio tilte rasta daug įtrūkimų, vietomis atvira sijų armatūra, turėklai per žemi ir surūdiję, patiltėje yra išsiklaipiusių plokščių, o statūs upės šlaitai išplauti ir netvirti. Be to, kai kurios tilto konstrukcijos neatitinka šiandienos saugos reikalavimų.

Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, tvarkyti numatyta visą tilto viršų. Per savo gyvavimo laiką jis būdavo tik kosmetiškai palopomas.

Direktorius neatmeta, kad pradėjus darbus gali paaiškėti, jog tilto būklė dar prastesnė, mat galima spėti, kas slypi po viršutine danga.

„Tokių dalykų nematyti neatidengus viršutinio sluoksnio. Gali laukti netikėtumų“, – sako T. Jukna.

Jei pavyks surasti rangovą, žadama, kad jau 2024 metų pabaigoje panevėžiečiai važiuotų kapitališkai suremontuotu Nemuno gatvės tiltu. P. ŽIDONIO nuotr.

Jei pavyks surasti rangovą, žadama, kad jau 2024 metų pabaigoje panevėžiečiai važiuotų kapitališkai suremontuotu Nemuno gatvės tiltu. P. ŽIDONIO nuotr.

Eismas viena puse

Numatoma, jog nauja tilto danga būtų įrengta taip, kad ant jos nesikauptų vanduo, o šaltuoju sezonu neapledėtų, dabartiniai turėklai pakeisti naujais – plieniniais cinkuotais. Esamų šviestuvų vietose atsiras nauji apšvietimo stulpai. Taip pat bus apšviesta ir patiltė.

Vieną svarbiausių Panevėžyje tiltą remontuoti planuojama dviem etapais, uždarant po pusę tilto.

„Uždarius po pusę tilto, dideli automobilių kamščiai neturėtų susidaryti. Žinoma, tokio pralaidumo nebus kaip važiuojant 4 juostomis, bet susiaurinus iki dviejų, tiltu vis tiek bus galima važiuoti“, – sako T. Jukna.

Numatoma, kad remontas turėtų būti baigtas iki 2024 metų lapkričio pabaigos.

Kiek kainuos suremontuoti šį tiltą, pasak T. Juknos, paaiškės įvykdžius viešuosius pirkimus. Visgi direktorius sutinka, jog tokiam projektui įgyvendinti prireiks didelių pinigų. Kol kas miesto Savivaldybė papildomo finansavimo iš kitų šaltinių neturi – planuojama naudoti miesto biudžeto ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos lėšas.

„Nemuno gatvės tiltas jau turi avarinės būklės požymių, bet visi jie mieste tokie. Be remonto ilgai nestovės. Reikia ieškoti galimybių suremontuoti visus.“

T. Jukna

Šaukiasi darbininkų

Panevėžyje per Nevėžį veda net aštuoni tiltai.

Kapitališkai suremontuotas tik vienas jų – 2015-aisiais atnaujintas pėsčiųjų tiltas Kultūros ir poilsio parke. Dar du – Skaistakalnio parke ir jungiantis Senvagę su A. Jakšto gatve jau kurį laiką tebetvarkomi.

Likusieji miesto tiltai dar laukia savo eilės. Pasak T. Juknos, galvojama apie visų jų remontą, nes būklė visų daugiau ar mažiau prasta.

„Nemuno gatvės tiltas jau turi avarinės būklės požymių, bet visi jie mieste tokie. Be remonto ilgai nestovės. Reikia ieškoti galimybių suremontuoti visus“, – teigia administracijos direktorius.

Antras eilėje – remonto laukiantis J. Biliūno gatvės tiltas. P. ŽIDONIO nuotr.

Antras eilėje – remonto laukiantis J. Biliūno gatvės tiltas. P. ŽIDONIO nuotr.

Antras eilėje

Po Nemuno gatvės tilto eilė laukia vedančio J. Biliūno gatve. Anksčiau planuota jį remontuoti kartu su „Ekrano“ marių užtvanka. Visgi po pastarosios gedimo praėjusią vasarą, kai patvino per miestą tekantis Nevėžis, užtvanką suremontuoti, modernizuojant jos valdymą, žadama jau ateinančių metų pradžioje, priklausomai nuo oro sąlygų. Tačiau pačiam tiltui remonto dar teks palaukti.

Pasak T. Juknos, dėl jo konstrukcijos ypatumų nėra galimybės uždaryti tik vieną pusę, kaip numatyta Nemuno gatvėje.

„Jei uždarytume J. Biliūno gatvės tiltą, kol vyksta Smėlynės ir Elektronikos gatvių remontai, miestas turėtų rimtų problemų. O jį uždaryti tektų, ko gero, ne metams, o dvejiems, nes jo rekonstrukcija gana sudėtinga“, – sako administracijos direktorius.

Anot jo, šiuo metu svarbiausia sutvarkyti užtvanką, o tiltą numatoma saugoti ribojant juo važiuojančio transporto svorį.

Savivaldybė turi parengtą ir Respublikos gatvės tilto rekonstrukcijos projektą. Tačiau, pasak T. Juknos, net ir turint pinigų, kelių tiltų vienu metu nebūtų įmanoma remontuoti – dėl apriboto eismo gerokai sutriktų miesto gyvenimas.

Remontai įstrigo

O dar du pradėti rekonstruoti tiltai jau ilgą laiką stovi nebaigti.

Jungiantis Senvagę su A. Jakšto gatve kone po dvejų metų pertraukos prieš nepilną mėnesį atidarytas sukonstravus jame savotišką laikiną gerokai siauresnį praėjimą.

Pagal pirminį projektą šis statinys turėjo būti sutvarkytas dar 2021-aisiais, tačiau remonto darbus pradėjusi įmonė Panevėžio statybos trestas pareiškė, kad tilto būklė blogesnė, nei manyta, ir pareikalavo finansavimo papildomiems darbams. Rangovo ir Savivaldybės derybos dėl didesnės sumos vis dar tęsiasi.

„Dabar be pavasario nieko negalime padaryti, bet bent jau laikinas tiltas naudojamas“, – sako T. Jukna.

O rekonstruotą ir išvaizdą pakeitusį Skaistakalnio parko tiltą pėstiesiems žadama atverti kitąmet.

Savivaldybės administracijos vadovo teigimu, atidengus jo senas dangas, taip pat rasta daugiau problemų, nei numatyta rengiant projektą. Pasak T. Juknos, darbų likę nedaug ir kai tik orai leis, jie bus tęsiami.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų