Žadama, kad jau kitų metų rudenį važiuoti miesto maršrutiniais autobusais bus galima ir su elektroniniu bilietu.
Panevėžio miesto savivaldybė šiuo metu pasirašo sutartį su Centrine projektų valdymo agentūra dėl europinės paramos darnaus judumo priemonėms Panevėžyje įgyvendinti. Tarp jų – inovatyvi elektroninio bilieto sistema.
Ja jau kurį laiką naudojasi Vilnius, Kaunas ir Klaipėda. Būtent pastarojo miesto pavyzdžiu ir Panevėžys žada modernizuoti savo viešąjį transportą.
„Visuose miesto autobusuose bus įrengti 2–3 specialūs aparatai – bekontakčiai komposteriai. Jie fiksuos pridėtą keleivio elektroninį bilietą: bekontaktę kortelę ar išmaniąją telefono programėlę ir nuskaičiuos kelionės kainą. Ji, kaip ir dabar, priklausys nuo važiavimo tipo“, – aiškino Panevėžio savivaldybės Miesto plėtros vedėjas Jokūbas Leipus.
Elektroninį bilietą bus galima įsigyti internetu. Bekontaktes korteles pinigais papildyti – spaudos kioskuose.
Tokios kortelės bus su tam tikru reljefu, kad vyresni keleiviai jas lengviau atskirtų nuo panašių daiktų.
Iš pradžių Panevėžys planuoja įsigyti 2 000 elektroninio bilieto kortelių. Paskui šis skaičius, pasak J. Leipaus, turėtų augti.
„Planuojame palaipsniui pereiti iš popierinių bilietų sistemos į elektroninę. Projekto pabaiga numatyta iki 2022 metų pabaigos, bet planuojame baigti keliais mėnesiais anksčiau“, – sako vedėjas.
Anot jo, jau kitais metais miesto maršrutiniuose autobusuose bus įrengiami elektroniniam bilietui reikalingi komposteriai ir diegiamos programinės sistemos.
„Sostinė tokiam atsiskaitymui ėmė vežimo laiką, Klaipėda – geografinį judėjimą. Mes taip pat galvojame apie bilietus pagal maršrutus.“
J. Leipus
Autobusuose taip pat numatyta įrengti ekranus vairuotojams, GPS ir tinklo įrangą. Iš jų informacija tiesiogiai internetu bus teikiama centrinei dispečerinei. Taip autobusų judėjimą bus galima stebėti ir internetiniame puslapyje.
Be to, miesto stotelėse, kuriose fiksuojami didesni keleivių srautai, numatyta įrengti 6 švieslentes. Jose keleiviai matys realiu laiku atvykstančius autobusus, maršrutų tvarkaraščius ir interaktyvų žemėlapį su informacija apie susisiekimo galimybes kitose miesto dalyse.
Toks modernumas kainuos per 1,6 mln. eurų, iš jų 780 tūkst. eurų – europinė parama.
„Elektroninė bilieto sistema naudinga ir Savivaldybei, ir keleiviams. Matysime keleivių srautus, kaip užpildomi autobusai, kuriais maršrutais daugiausia važiuojama. Gyventojams taip bus patogiau“, – įsitikinęs J. Leipus.
Jo teigimu, ir elektroninis, ir popierinis bilietai kainuos tiek pat.
Išmanųjį bilietą žadama plačiai konfigūruoti pagal dabartinius kelionių tipus: bus taikomos įprastos lengvatos, bus galima įsigyti mėnesinį bilietą. Taip pat planuojamas net ir naujas elektroninis „draugo“ bilietas svečiams iš kitų savivaldybių.
„Tiek Vilniaus, tiek Kauno, tiek Klaipėdos elektroninių bilietų sistemos šiek tiek skiriasi. Sostinė tokiam atsiskaitymui ėmė vežimo laiką, Klaipėda – geografinį judėjimą. Mes taip pat galvojame apie bilietus pagal maršrutus“, – teigia Miesto plėtros skyriaus vadovas.
Įsibėgėjus naujai sistemai, anot J. Leipaus, į ją būtų galima įtraukti ir Panevėžio rajoną.
Komentarai
pensininkus nuo 70 metu ir vaikus vezti nemokamai?Kaip kitose salyse ir netgi Lietuvos miestuose.Ar kaip visada,tam nera pinigu…
Straipsnio antraštė visiškai neteisinga. Įdiegus e-bilietą, popieriniai bilietai lieka funkcionuoti, tik jų poreikis sumažėja. Prieš rašydami tokius straipnsius bent pasidomėkite ir pasiteiraukite tikslenės informacijos, ir negąsdinkite vyresnių žmonių. Pvz Klaipėdiečiai jau daugybę metų turi e-bilietą, bet taip pat ir popieriniai bilietai funkcionuoja. Nėra jokios problemos. Žurnalistai problema, nes tingi informaciją susirinkti. O kam?
Plungės autobusų parkas mieste ir rajono ribose veža žmones nemokamai.