Kaip rašoma trečiadienį išplatintame pranešime, Lietuvos policijos mokykloje šiuo metu Lietuvos teismo ekspertizių centro atstovai Kęstutis Graželis ir Henrikas Vaitiekūnas apmoko policijos pareigūnus pilotuoti bepiločius orlaivius, naudoti specialias programas, apžiūrėti ir tirti įvykių vietas. Išlaikius egzaminus pareigūnams bus suteikiami pilotavimo leidimai.
Pasak Lietuvos policijos atstovo Ramūno Matonio, Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio apskritys jau turi bepiločius orlaivius, šiuo metu ruošiami jų naudojimo tvarkos aprašai.
„Turim dabar jau aštuonis (dronus – BNS) apskritai, kai kurie dar naudojami mokymams. Iš esmės, penkios didžiosios apskritys visos turi jau (…) Turime šiai dienai 20 specialistų, kurie jau gali dirbti su jais. Dar kitą savaitę bus apmokyti ir baigs kursus, turėsime iš viso apie 50 specialistų, kurie galės dirbti su tais dronais“, – trečiadienį sakė R. Matonis.
„Tiek, kiek jų turi, į kiekvieną įvykį nevažiuoja, važiuoja ten, kur reikia. Dabar planuojame pasitvirtinti aprašą, kur bus numatyta, kada bus privaloma. Jeigu pasitvirtins toks, pavadinkime, eksperimentas, tai planuojame ir daugiau įsigyti“, – teigė policijos atstovas.
Anot R. Matonio, daugiausiai bepiločiai orlaiviai „DJI Mavic 2Pro“ bus naudojami eismo įvykių vietos apžiūrai, technika palengvins darbą ir padės surinkti tikslią informaciją.
„Pagrindinis tikslas yra įvykių vietos apžiūros, kol kas daugiausiai naudojame eismo įvykių, kai avarijose žūsta žmonės, tokioms apžiūroms. Ten labai svarbu yra kiekviena detalė, tai iš esmės leidžia matyti 3D vaizdą labai aiškų, tikslų, visus daiktus, atstumus“, – sakė jis.
„Bet kokiu atveju nereikės su rulete vaikščioti, ką anksčiau darydavo žmonės“, – pridūrė R. Matonis.