P. ŽIDONIO nuotr.

Permainos mieste keičia ir autobusų reisus

Permainos mieste keičia ir autobusų reisus

Panevėžio policijai įsikūrus naujame pastate Beržų gatvėje, miesto Savivaldybė spręs ir dėl papildomų autobusų reisų į šią miesto dalį.

Netrukus turėtų išsipildyti ir Pažagienių gyventojų svajonė patogiai Panevėžį pasiekti 16-uoju autobusu, iki stotelės neklampojant per laukus.

Prašo papildomo

Panevėžio policijai persikrausčius į Beržų gatvę, Savivaldybė jau sulaukė prašymo čia kursuojančiam 13 maršruto autobusui pridėti dar vieną reisą anksti ryte.

Miesto infrastruktūros skyriaus specialistės Inos Urbonavičienės teigimu, šį klausimą netrukus svarstys Keleivinio transporto organizavimo komisija.

Pasak I. Urbonavičienės, pandemijos metu daugeliui dirbant namuose, ne vienas reisas buvo panaikintas. Dabar jie pamažu atkuriami.

Beržų gatve važiuoja 7, 11 ir 13 maršrutų autobusai.

„Man rodos, tik 13 maršruto tas vienas reisas neatstatytas. Kitų maršrutų sugrąžintas buvęs tvarkaraštis“, – sako specialistė.

Ar Tulpių gatvėje nebelikus policijos komisariato bus retinami iki jo vežančio 8 autobuso reisai, dar nenuspręsta. Pasak I. Urbonavičienės, greičiausiai bus laukiama vasarą planuojamo įvesti elektroninio bilieto. Ši sistema padėtų identifikuoti keleivių srautus kiekvienoje stotelėje tam tikru paros metu.

Apskrities Vyriausiojo policijos komisariato viršininkas Rimantas Bobinas teigia kol kas nei iš darbuotojų, nei iš klientų negirdėjęs nusiskundimų dėl sudėtingo susisiekimo.

Pasak viršininko, policijos komisariatas sudaręs galimybę registruotis nuotoliniu būdu, tad net ir atvykstantieji iš rajono gali prisiderinti prie autobusų grafikų. O dauguma į policiją atvažiuoja nuosavu transportu.

Visos bendruomenės svajonė

Į miestą vežančio autobuso laukia ir Pažagienių gyventojai.

Rajono Savivaldybės taryba spręs, ar pasirašyti su miesto Savivaldybe sutartį dėl keleivių vežimo 16-ojo maršruto autobusu.

Pasirašius sutartį, rajonas įsipareigotų miestui už keleivių vežimą kas mėnesį kompensuoti apie 4,3 tūkst. eurų, o per metus – daugiau nei 51 tūkst. eurų.

„Laukiame rajono Tarybos sprendimo. Jei pritars, pasirašysime sutartį, atsižvelgsime, nuo kada rajonas pageidaus organizuoti autobusų eismą į Pažagienius“, – sako I. Urbonavičienė.

Miestiečių autobusais važiuoja gerokai mažiau nei iki pandemijos: 2019-aisiais Panevėžyje maršrutiniai autobusai vežė apie 10 mln. keleivių, pernai – tik 6,6 mln. P. ŽIDONIO nuotr.

Miestiečių autobusais važiuoja gerokai mažiau nei iki pandemijos: 2019-aisiais Panevėžyje maršrutiniai autobusai vežė apie 10 mln. keleivių, pernai – tik 6,6 mln. P. ŽIDONIO nuotr.

Pažagienių gyventojai jau daug metų prašo rajono Savivaldybės susitarti su miestu dėl 16-ojo maršruto pratęsimo iki gyvenvietės.

Paskutinį kartą rudens pradžioje tokį prašymą rajono vadovams pasirašė apie porą šimtų gyventojų.

Rudenį kaime buvo įrengta keleivių vežimui reikalinga infrastruktūra – 16-o autobuso galinė stotelė, tualetas.

Kol kas Pažagienių gyventojai iš miesto namo kulniuoja per privačią pievą. Bendruomenė netgi pastatė suoliuką pusiaukelėje, kad tokioje kelionėje žmonės turėtų kur atsipūsti. Tačiau vaikščioti laukais, ypač tamsiuoju metų laiku, ne tik šalta, bet ir nesaugu.

„Panevėžys – kompaktiškas miestas su išvystyta infrastruktūra, nemažai gyventojų pradėjo naudotis alternatyviu transportu – paspirtukais, taip pat pavežėjų paslaugomis.“

I. Urbonavičienė

Keleivių sumažėjo

I. Urbonavičienės teigimu, autobusų reisų peržiūrėjimas – nuolatinis darbas.

„Dėl naujų įmonių organizuota daug papildomų reisų ir pratęstos maršrutų trasos į laisvąją ekonominę zoną. Atkurti ir per pandemiją buvę panaikinti reisai į vakarinę miesto dalį“, – pasakoja I. Urbonavičienė.

Mažiausiai ikipandeminių reisų atkurta į pramoninius rajonus, nes dalis jose įsikūrusių įmonių, pasak specialistės, taip ir liko dirbti nuotoliniu būdu.

Pasak I. Urbonavičienės, ir pačių keleivių miesto autobusais važiuoja gerokai mažiau nei iki pandemijos.

2019-aisiais Panevėžyje maršrutiniai autobusai vežė apie 10 mln. keleivių, pernai – tik 6,6 mln.

„Panevėžys – kompaktiškas miestas su išvystyta infrastruktūra, nemažai gyventojų pradėjo naudotis alternatyviu transportu – paspirtukais, taip pat pavežėjų paslaugomis“, – mano I. Urbonavičienė.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų