DELFI nuotr.

Pasmerkė Holokausto simbolikos naudojimą mitinge prie Seimo

Pasmerkė Holokausto simbolikos naudojimą mitinge prie Seimo

Lietuvos žydų bendruomenės pirmininkė Faina Kukliansky antradienį pasmerkė Holokausto simbolikos naudojimą mitinge prie Seimo, o premjerė Ingrida Šimonytė atsiprašė už taip besielgusius jo dalyvius.

„Šiandien protestuotojų prie Seimo minia segi Dovydo žvaigždes, vilki koncentracijos stovyklų kalinių uniformas ir stovi už spygliuotos vielos. „Getui – NE“, šaukia, pridurdami dar žodį „nepasiskiepijusių“. Ar tai reiškia, kad statistinis lietuvis pagaliau suvokė prieš 80 metų prasidėjusį Holokausto siaubą ir Europos bei Lietuvos žydus ištikusią tragediją? (…) Ne, šaukiu aš, ir šaukia negausi Lietuvoje išlikusi žydų bendruomenė. Ne, nes šiandien prie Seimo esantys žmonės susirinko ne atsiminti ir pagerbti Holokausto aukų, o panaudoti jų kančios istoriją kaip argumentą prieš mokslo pažangą, kaip argumentą nesiskiepyti“, – feisbuke rašė F. Kukliansky.

„Tie, kurie išgyveno mirtį stovėdami prie žvyrduobių ir žiūrėdami savo žudikams į akis, tie, kurie metų metus kentėjo getuose, tie, kurie gyvuliniais vagonais buvo vežami į koncentracijos stovyklas ir matė, kai rūksta krematoriumų kaminai, jie ir jų palikuonys, išgyvenę holokaustą, niekada nesutiks, kad jų pavyzdžiu būtų naudojamasi kovojant prieš pažangą, prieš solidarumą ir prieš valstybę“, – teigia ji.

Lietuvos žydų bendruomenės vadovė paragino tuos, kurie mitingui pasirinko Holokausto simboliką, aplankyti bent vieną masinę kapavietę ir pagerbti „tuos, kurie iš tiesų buvo paženklinti, atskirti ir nužudyti“.

I. Šimonytė antradienio vakarą išplatino komentarą, kuriame atsiprašė dėl tokių mitingo dalyvių veiksmų.

„Atsiprašau tų, kuriuos įžeidė šiandien protesto akcijoje prie Seimo kai kurių protestuotojų naudoti žydų simboliai bei nuskambėję palyginimai su nacistinės okupacijos laikų getais. Tai nepriimtina siaubingas žmonijos tragedijas įvardijančių sąvokų devalvacija“, – teigia premjerė.

„Dabartiniai tikri ir menami gyvenimo nepatogumai neprilygintini nei tremtims, nei genocidui, Holokaustui ar kitiems baisiems dalykams, kuriuos ištvėrę žmonės bei jų artimieji iki šiol gyvena su žaizdomis širdyje ir sieloje“, – sako ji.

I. Šimonytė pabrėžė, kad karantino apribojimai nustatomi būtent tam, kad būtų saugomos žmonių gyvybės ir sveikatos sistema.

„Galiu tik apgailestauti, kad minint 80-ąsias Holokausto ir sovietinių represijų metines, pasitaiko palyginimų, įžeidžiančius atmintį žmonių, stovėjusių prie šaudymo duobių ar mirtinai sušalusių prie Laptevų jūros“, – teigia premjerė.

Keli tūkstančiai žmonių antradienį prie Seimo protestavo dėl Vyriausybės planuojamų ribojimų imuniteto koronavirusui neturintiems ar nesitestuojantiems žmonėms.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Komentarai

  • „Gyvena Lietuvoje dvi išskirtinės šeimos: Skiepų ir Neskiepų. Šias šeimas skiria istorijos vingiai, Baltijos kelias, upė, dirbamos žemės laukai, miškai, pievos…
    Skiepų šeima augina sūnų vardu Faizeris, dukrą- Moderną. Jais labai didžiuojasi. Šiuos vardus siūlo kitoms Skiepų šeimoms. Neskiepų šeima augina sūnų Antidžonsą ir dukrą Antiastrą.
    Neskiepų ir Skiepų vaikai lanką tą pačią mokyklą. Bėgioja tais pačiais takais, laukais, pievomis, miškais. Klausosi tų pačių Skiepų mylimų žiniasklaidininkų: LRT, TV3, LNK, Delfi, 15 min…..
    Klausosi ir žiūri Neskiepų mylimos žinasklaidos; „Karšto Komentaro“, „Espertų eu“., „Respublikos“, „Laisvo laikraščio“, „Būkime vieningi“… „ Karžygys“… Pradedant rudeniu, baigiant pavasariu, Skiepai ir Neskiepai dirba: mėto akmenis vieni kitų daržan, dalijasi patirtimi. Vėliau juos susirenka ir stato statinius.. Plečiasi Skiepų ir Neskiepų šeimos ūkiai. Auga tarp jų akmeninė tvora. Bet…., meilės neužtveria jokios sienos.
    Po Lietuvą važinėja užjūrio pasamdyti piršliai: Dulkys ir JukRasa. Nutariama apvezdinti Skiepų Faizerį su Neskiepų Antiastra, Neskiepų Antidžonsą su Skiepų Moderna.
    Vestuvės.
    Pakviečiamas Profesorius muzikantas iš Vilniaus. Užsakoma fortepijonu atlikti kelis kūrinius: „Žemėj Lietuvos Ąžuolai Žaliuos“ ir „Kas man iš tos laimės..“ Susijungė Skiepų ir Neskiepų šeimos, aplaistytos Profesoriaus džiaugsmo ašaromis.
    Netrukus Faizeris ir Antiastra susilaukia dukters Deltos. Antidžonsas su Moderna susilaukia sūnaus, kurio vardą dar laiko paslaptyje. Pakrikštyti vaikų Bažnyčioje Skiepų ir Neskiepų šeimos negali, nes vardai parinkti nešventi- nekrikščioniški. Šventųjų tokiais vardais dar nebuvo. Kunigai nesutinka krikštyti. Bet kam kunigų bažnytinis Krikštas, jei Lietuva, Skiepų ir Neskiepų šeimos nuplautos Profesoriaus džiaugsmo ašaromis…. Pagaliau virš Šilo, subrendusių javų lauko, pakyla Saulė, parašydama Žodį: „Aušra“. Kas tai- Dievo Pirštas? Artėja 12 valanda? Žinome ką daryti. Autorius redakcijai žinomas. Taškas.“

    • Atsakyti
    • Gal tikrai Dievo pirštas už Kryžius žaliuosius…. Atėjo Korona… Ją prisidengiant vėl mitinguoja. Kas toliau….?

  • Labai nukentėjo Lietuvos genetinis fondas XX a kataklizmuose. Baisu…

Rodyti visus komentarus (3)

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų