Pradėkime nuo kiekvienais metais pasikartojančios situacijos. Sniegas iškrito – miestas sustojo. Pirmas įspūdis visiems būna didesnis, o po kelių savaičių niekas jau nebesistebi, tiesiog žiemą eismas yra kitoks, jis lėtesnis, turime būti atsargesni, pasiruošti tiek savo transporto priemones, tiek ir keisti savo įpročius.
Tarp visų miesto tvarkymo darbų (skverų, aikščių, šaligatvių ir kt.) gatvių priežiūra yra svarbi ir kone dažniausiai žiemą pastebima dalis. Todėl tam visada ruošiamasi iš anksto. Panevėžio miesto savivaldybės administracija, vadovaujantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos rekomendacijomis, yra patvirtinusi tvarką, kaip mieste žiemos metu turi būti prižiūrimi vietinės reikšmės keliai, gatvės ir jų dalys. Taip pat sudaryti pagrindinių ir šalutinių gatvių maršrutai, kurie bus prižiūrimi šaltuoju metų laiku. Tam ne tik ruošiama ir išbandoma technika, specialūs automobiliai, tačiau ir kaupiamos reikalingos medžiagos, ruošiamos tvarkymo metodikos.
Vykdant nuolatinę gatvių priežiūrą žiemos metu, darbus ir jų pobūdį „diktuoja“ gamta, todėl siekiant operatyviai reaguoti į besikeičiančias sąlygas, priimti tinkamus sprendimus ir kokybiškai atlikti reikiamus darbus, šiais metais bus pasitelkta kelių oro sąlygų stebėjimo stotelė, kuri jau nuo gruodžio 1 d. bus sumontuota Pramonės g. – J. Janonio g. gatvių sankirtoje. Šios stotelės pagalba bus surenkama oro ir kelio dangos būklės informacija, tokia kaip: oro ir kelio dangos paviršiaus temperatūra, rasos taškas, santykinė oro drėgmė, kelio dangos būklė, kelio dangos vaizdas.
Tikrai taip, kartu su savivaldybės specialistais yra sudarytas labai aiškus prioritetų sąrašas, visos miesto gatvės suskirstytos į grupes. Todėl valymas visada pradedamas nuo svarbiausių susisiekimo arterijų, užtikrinamas susisiekimas su svarbiausiais miesto objektais – specialiosiomis tarnybomis (policija, ligoninės, gaisrinė ir pan.), švietimo ir ugdymo įstaigomis (darželiais, mokyklomis), kitomis miesto darbui svarbiais objektais.
Šiais metais darbui mieste yra paruošta 10 vnt. specializuotos technikos, kuri valys gatves, barstys specialų mišinį, vykdys kitas užduotis. Skaičiuojama, kad vidutiniškai stipraus snygio metu visa ši komanda pagrindines miesto gatves išvalys per 6-8 valandas. Todėl prabudus ryte ir išvydus apsnigtą gatvę nereiktų stebėtis, kelininkai dirba ir daro viską, kad užtikrintų kuo saugesnes eismo sąlygas. Šaltojo sezono metu žiemos tarnybos darbas organizuojamas visą parą, todėl miestiečiai gali būti ramūs, gatvės prižiūrimos net jiems miegant.
Pėsčiųjų zonos bus valomos tiek rankiniu, tiek mechanizuotu būdu vadovaujantis patvirtintais 6 maršrutais. Šaligatvius prižiūrės 6 vnt. mechanizuotos technikos ir virš 70 teritorijų valytojai. Darbų intensyvumas ir efektyvumas priklauso nuo oro sąlygų, jų kaitos bei nuo realių gamybinių pajėgumų.
Viena didžiausių kliūčių tvarkant miestą žiemą – tai gatvėse susidarantys „sniego kalnai“ ant stovinčių kelkraštyje automobilių. Savaitė po savaitės besikaupiantis sniegas trukdo eismui, nes siaurėja važiuojamoji dalis, taip pat sukelia rizikas gatves valančiam transportui saugiai atlikti savo užduotis.
Turbūt svarbiausia – tai deramas pasiruošimas slidžiam periodui ir saugaus atstumo įvertinimas. Jeigu turite lengvąjį automobilį – pasirūpinkite padangomis, langų valymo skysčiu (tai ypač svarbu tamsiais žiemos vakarais). Ar už automobilio vairo, ar eidami pėstute prisiminkite, kad žiemą slidu, ženkliai išauga slydimo galimybė, kyla traumų ir avarijų tikimybė. Todėl verta mažinti vidutinį greitį, neskubėti lipant laiptais ar rečiau valomais šaligatviais. Pasirinkdami žiemai tinkamas priemones ir atsakingiau elgdamiesi gerokai sumažinsime netikėtų ir nemalonių situacijų galimybę.