Centralizuotos buhalterijos būstinę ketinama įkurdinti vis mažiau mokinių beturinčios Beržų progimnazijos patalpose. P. ŽIDONIO nuotr.

Panevėžys ruošia buhalterijos štabą

Panevėžys ruošia buhalterijos štabą

Visose 72-ose Panevėžio švietimo, kultūros, sporto ir socialinėse įstaigose plušantiems daugiau nei 120 buhalterių artėja permainų metas.

Jų laukia atleidimų lapeliai, o biudžetinių miesto įstaigų buhalterija numatyta tvarkyti centralizuotai.

Seka didmiesčiais

Tam planuojama vis mažiau mokinių beturinčios Beržų progimnazijos patalpose sukurti centralizuotos buhalterijos centrą. Čia pirmieji nuo 2023-iųjų sausio 1-osios turėtų įsikurti ikimokyklinių įstaigų buhalteriai.

Tiesa, tokiam startui dar reikia politikų – miesto Tarybos pritarimo.

Klausimą dėl Savivaldybės biudžetinių įstaigų buhalterinės apskaitos tvarkymo Taryba svarstys jau kitą savaitę.

Iki šiol visose jose – socialinėse, kultūros, švietimo įstaigose su skaičiais tvarkėsi atskiri buhalteriai. Skaičiavo ir reikalingus duomenis jie vedė į vieną biudžetininkams skirtą buhalterinę programą.

Tačiau jau porą metų miesto valdžia kalba apie tokių paslaugų centralizavimą. Stebėdama Kauno, Šiaulių, Alytaus ir kitų didelių miestų panašius pavyzdžius, Panevėžio savivaldybė visgi galiausiai pasiryžo tokiam žingsniui.

Liks tik pusė

Dar 2019-ųjų rudenį Savivaldybė sudarė darbo grupę, kuriai buvo pavesta parengti rekomendacijas Panevėžio biudžetinių įstaigų buhalterinių apskaitų centralizacijai įgyvendinti. Paskirtų ekspertų nuomone, toks sprendimas pagerintų dabar atliekamos buhalterinės apskaitos kokybę.

„Kasmet vykdant auditus įstaigų buhalterijose, nuolat susiduriama su buhalterių kompetencijos trūkumu, jų darbo klaidomis. Ne visi specialistai yra gerai pasiruošę tokiam darbui. Kai kurie jų jau ir vyresnio amžiaus, tad teks kažkada išleisti į pensiją“, – argumentus sujungti daugiau nei pusšimčio įstaigų buhalterijas į vieną vardijo Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Kazimieras Armonavičius.

Be to, pasak pavaduotojo, centralizuota biudžetinių įstaigų buhalterinė apskaita miestui būtų naudinga ir ekonomiškai – sumažėtų biudžeto išlaidos.

Iš šiuo metu Savivaldybės įstaigose dirbančių maždaug 120 buhalterijos darbuotojų planuojama, kad liks tik 55–60.

„Visi įstaigų buhalteriai būtų atleisti ir skelbiamas konkursas įdarbinti buhalterius kuriamoje naujoje įstaigoje“, – sako pavaduotojas.

Savivaldybė imasi realizuoti planą centralizuoti savo biudžetinių įstaigų buhalteriją. Pirmieji atleidimo lapelius gautų lopšelių-darželių buhalteriai. „SEKUNDĖS“ nuotr.

Savivaldybė imasi realizuoti planą centralizuoti savo biudžetinių įstaigų buhalteriją. Pirmieji atleidimo lapelius gautų lopšelių-darželių buhalteriai. „SEKUNDĖS“ nuotr.

Buhalterijos „smegenys“

Miesto biudžetinių įstaigų buhalterija būtų sutelkta Beržų progimnazijos patalpose. Jose dirbsiantys specialistai būtų suskirstyti pagal atskiras funkcijas: vieni skaičiuotų darbo užmokestį, kiti vykdytų turto apskaitą ir kt.

„Tokiems pokyčiams turėtume pradėti ruoštis jau nuo kitų metų. Susidėliosime planus, darbus“, – teigia K. Armonavičius.

Permainas planuojama pradėti nuo 29 ikimokyklinių įstaigų buhalterijos. Po jų – kitų miesto įstaigų.

Beržų progimnazija atnaujinta, sutvarkyta, o vaikų joje mažėja. Buhalteriams skirsime patalpas su atskiru įėjimu pirmame aukšte. Jei bus poreikis, vėliau kelsime ir į antrą aukštą. Manau, ateityje šios mokyklos patalpose galėtų atsirasti ir centralizuota viešųjų pirkimų funkcija“, – svarsto K. Armonavičius.

Kiekviena įstaiga, anot jo, turėtų skirti dėmesį savo pagrindinių funkcijų kokybiškam įgyvendinimui, o finansinius klausimus palikti už tai atsakingam juridiniam asmeniui.

„Kasmet vykdant auditus įstaigų buhalterijose, nuolat susiduriame su buhalterių kompetencijos trūkumu, jų darbo klaidomis.“

K. Armonavičius

Apsiprato su permaina

Paklaustas, kaip tokią naujieną sutiko miesto įstaigos, K. Armonavičius teigė, jog šios prie minties apie planuojamas permainas per porą metų jau priprato. Pradžioje, neslepia pavaduotojas, būta ir nepasitenkinimo, ir išgąsčio.

Panevėžio lopšelio-darželio „Kastytis“ direktorė Stasė Šešeikienė sako per savo ilgą pedagoginę patirtį mačiusi abu savo įstaigos buhalterijos modelius: tiek centralizuotą, tiek atskirą.

„Jau mačiau, kaip veikia centralizuota buhalterija. Bet, aišku, ji anais laikais buvo visai kitokia – daug paprastesnė. Tada nebuvo tiek viešųjų pirkimų, pardavėjų, įvairių programų su parama kaip dabar“, – svarsto direktorė.

Neranda kompetentingo

„Kastyčio“ darželis turi vieną buhalterio etatą ir pusę apskaitininko etato. Kol kas įstaigoje dirba tik laikinai pareigas einantis buhalteris. Mat neseniai paskelbus konkursą šioms pareigoms užimti, sulaukta kandidatų, bet nė vienas neišsirinktas.

„Atleidome ankstesnę buhalterę, o į jos vietą pretendavo trys. Pabandę supratome, kad nė viena jų negalėtų atlikti tokio darbo. Čia naudojama speciali buhalterijos programa ir ne visi buhalteriai moka su ja dirbti“, – pasakojo S. Šešeikienė.

Kad centralizavus buhalteriją būtų neišvengiamas darbuotojų atleidimas, direktorės negąsdina. Jos nuomone, tai natūralu – tas pats buvo, kai darželiuose panaikino sargų pareigybes ir įstaigas ėmėsi saugoti saugos tarnyba.

Komentarai

  • Vėl nukentės nieko nekalti žmonės dėl valdžios įnorių. Pasipildys Užimtumo tarnyba naujais klientais. Jau gi buvo toks eksperimentas mieste atliktas prieš eilę metų, bet teko vėl decentralizuoti, kadangi centras negali tinkamai ir operatyviai reaguoti į periferijos poreikius. Vėl ant to pačio grėblio per žmonių likimus…

  • Labai puiku, buvo centralizuota buhalterija ir viskas ėjosi puikiai. Kiek pinigų susitaupys. Dabartiniai buhalteriai gyvena kaip inkstai taukuose. Dar turi pavaduotojus. Kiti namuose sėdi ir kitus darbus dirba.

    • o kodėl jūs pats neinate dirbti buhalteriu biudžetinėje įstaigoje? Gyvensit kaip inkstas taukuose už vos vos didesnį nei minimalų atlyginimą… Gera loti, kai neturi supratimo apie tokį darbą.

  • Ponia, nepykite, juk tam pritaria ir gerb. Kastyčio direktorė. Mažiau nervuokitės, dar bus visokių pakeitimų, naujovių šiam pasauly.

  • girdėjome atsiliepimus apie buhalterijų centralizavimą kituose miestuose….bet kiekviena valdžia atėjusi stengiasi kokią nors nesąmonę padaryti nelabai susigaudydama kas ir kaip turi vykti….

  • Centralizavus buhalterijas, ne buhalteriams bus blogiausia. Biudžetinių įstaigų buhalterių jau dabar trūksta, atlyginimai maži, atsakomybės daug, pastovūs auditai, tikrinimai. Nemažai buhalterių jau pencijinio amžiaus, jie į naują centralizuotą struktūrą dirbti jau neis. Visi kiti gaus darbą.
    Kur kas blogiau bus įstaigų vadovybei. Dabar buhalteriai padaro labai daug administracinių darbų, kurie jiems nepriklauso pagal pareigybes. Po to vadovai bus priversti perskirstyti darbus likusiems darbuotojams, patiems daugiau dirbti, nes centralizuotos buhalterijos nepašokdins, privalės pateikti teisingai ir tvarkingai suformintus dokumentus.

    • Atsakyti
  • Gerb. Žmogai! Kaip valstybė nutarė – tai kaip iš dangaus. Kiekvienas jos žingsnis – tai žingsnis link gerovės mums – tautai. Ir baigti vertėtų ne tik su kiniečiais baltarusais ar rusais bendrauti – (ne)pritariu landsbergiukui, gi vaikiui ne tik ūsai bet ir barzdikė jau želia… Aleliuja!

  • Nusiraminkit, bus gerai, net labai gerai. Dabar vadovai apsistatę pavaldiniais , kurie jiems dirba , o jie tik kavinasi ir plepalus renka , kas ką pasakė ne pagal jų norą, kuo apsirengęs, ką sakė, o padlaižių kiek turi. Geriems žmonėms varo tik nervus ir baimę , stresą . Gal turės daugiau darbo, kai nebebus buhalterių. O pinigus reik taupyti. Daug miestų seniai nebeturi buhalterių ugdymo įstaigose. Juk gyvenimas eina į priekį.

Rodyti visus komentarus (8)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų