„Sekundės“ nuotr.

Panevėžys lieka be verslo parodos

Panevėžys lieka be verslo parodos

Likus kelioms savaitėms iki tradicinės verslo parodos „Expo Aukštaitija“, Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmai (PPPAR) oficialiai pranešė ją atšaukiantys.

Organizatoriai skelbia, jog planus keičia dėl pandemijos suvaržymų.

„Pernai dar išdrįsome su paroda praslysti peilio ašmenimis, bet šiemet nusprendėme neberizikuoti. Nors viskas buvo ilgai planuota, prasidėjo ir reklamos kompanija, renginį atšaukiame“, – patvirtino Panevėžio PPAR direktorius Visvaldas Matkevičius.

Regis, ir pats verslas nebuvo ypač suinteresuotas dalyvauti šiųmetėje parodoje.

Nors buvo pradėta reklaminė kampanija, į parodą kol kas tebuvo užsiregistravę mažiau nei šimtas dalyvių.

„Dalis parodos dalyvių, įmonių, žadėjo jungtis į renginį, bet delsė registruotis iki pat rugsėjo 13-osios, kai turės įsigalioti Vyriausybės nurodymai dėl COVID-19 ir galimybių paso. Jie „Cido“ arenoje, kur organizuojama paroda, būtini. Pamanėme, kad tai gali būti stabdis“, – aiškino V. Matkevičius.

Organizatoriai teigia užsiregistravusiems dalyviams išsiuntę oficialius pranešimus apie atšaukiamą parodą. Spėjusioms užsiregistruoti įmonėms dėl neįvyksiančio renginio grąžinami sumokėti pinigai už vietą.

„Gal per ilgai delsėme su šiuo sprendimu, reikėjo anksčiau apsispręsti. Bet atsiskaitome su užsiregistravusiaisiais, ir nebus problemų“, – tikino Panevėžio PPAR direktorius.

Rezervuota kitiems metams

V. Matkevičiaus teigimu, geriausiais parodos „Expo Aukštaitija“ laikais šiame renginyje apsilankydavo 20–30 tūkst. žmonių. Valdžiai priėmus apribojimus neskiepytiems ar ne abiem dozėmis paskiepytiems asmenims, tikėtina, paroda tokių srautų nebesulauktų. Tuo, pasak V. Matkevičiaus, kuo daugiau reklamos siekiantys verslininkai nebūtų patenkinti.

„Parodoje visada būdavo kultūrinė programa, pramogos – viskas tam, kad kuo daugiau lankytojų ateitų. Jeigu prie durų teks reikalauti galimybių paso, natūralu, kad dalis apsisuks ir išeis. Ką tokiu atveju pasakyti dalyviams, norintiems garantijų dėl lankytojų srautų?“ – riziką mato Panevėžio PPAR vadovas.

Pernai, pasak V. Matkevičiaus, ekspozicijoje apsilankė 70 proc. šiai parodai įprasto žiūrovų skaičiaus, o joje dalyvavo 20 proc. mažiau įmonių nei užpernai.

Geriausiais metais paroda suburdavo 180–200 įmonių, įstaigų, organizacijų.

„Pernai nieko nekeitėme, bet pati paroda buvo mažesnė, nes pandemijos laikotarpis buvo įtemptas, visi laukė karantino. Šiemet, turėdami patirties ir jausdami atsakomybę už nuviltą verslą, norime būti atsargesni. Jei po renginio padaugėtų susirgimų, būtų visai blogai“, – teigia V. Matkevičius.

Anot jo, kad paroda uždaroje patalpoje būtų didelė grėsmė išaugti sergamumui COVID-19, patvirtino ir medikai.

Direktorius tikina, kad verslo paroda į Panevėžį sugrįš kitąmet. Tam esą jau rezervuota vieta „Cido“ arenoje.

Panevėžio PPAR vienija 300 įmonių. Iš jų parodoje „Expo Aukštaitija“ paprastai dalyvaudavo vos penktadalis.

Nebematė naudos

Didmenine ir mažmenine prekyba suvenyrais, pakavimo ir floristikos prekėmis užsiimanti Panevėžio įmonė „Širšė“ dar prieš keletą metų buvo ištikima tradicinės verslo parodos rugsėjį dalyvė. Tačiau jos vadovas Rimantas Kiela jau kurį laiką atsisako tokios galimybės reklamuoti verslą.

„Mes kartais dalyvaudavome parodose, seniau beveik kasmet. Paskutinį kartą prisijungėme prieš trejus ketverius metus, kai bandėme priminti apie save. Bet naujų klientų tada nepavyko pritraukti, tad daugiau nebebandome“, – pasakojo verslininkas.

Pasak R. Kielos, tuomet įmonė prekiavo išskirtinėmis pakuotėmis ir labai norėjo jas pristatyti parodos lankytojams. Tik šie mieliau žvelgė į dešras, kumpius, pirštines, kvepalus, kremus ant kitų prekystalių.

„Pradžioje tokios verslo parodos idėja buvo gera, bet vėliau iš jos teliko tiesiog mugė. Joje galima rasti įvairių daiktų nusipirkti, bet verslo plėtrai ir reklamai naudos ne kažin kas“, – įsitikinęs verslininkas.

Anot jo, atsisakiusi dalyvauti verslo parodoje, labiau primenančioje eilinę mugę ar turgų, „Širšė“ nepralošė ir nenukentėjo.

„Kas nori, tas mus ir taip susiranda. Gal dar būdavo įdomu, kad parodose galėdavome pabendrauti su kolegomis, kitais verslininkais – tam laiko mūsų darbe nelabai lieka. Bet didelių sandėrių ten tikėtis neverta“, – tvirtino R. Kiela.

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų