G. Kartano nuotr.

Panevėžys ieško savo ženklo

Panevėžys ieško savo ženklo

Panevėžys, pasitelkęs gyventojų bendruomenes ir ekspertus, imasi kurti savo vizualinį identitetą – ženklą, iš kurio būtų visiems atpažįstamas.

Tokių bandymų būta ir anksčiau, tačiau tikimasi, kad šįkart pavyks išsigryninti miesto vizitinę kortelę.

Kurs vizitinę kortelę

Kaip teigė Panevėžio plėtros agentūros vadovė Monika Miniotaitė, vizualinis identitetas – labai plati sąvoka: į ją telpa ir miesto vizitinė kortelė, ir miesto kaip prekės ženklas, spalvų paletė, grafinis dizainas, stilius – tai, iš ko lengvai galima atpažinti miestą. Panevėžiui išgryninus savąjį vizualinį identitetą, naujasis jo ženklas būtų naudojamas plakatuose, stenduose ar kituose informaciniuose pranešimuose, interneto svetainėse, su miestu susijusioje atributikoje – visur, kur pristatoma Aukštaitijos sostinė.

„Tarsi svogūnas bus išlukštenta daugiasluoksnė miesto tapatybė.“

M. Miniotaitė

„Panevėžys yra išsikėlęs sau tikslą sukurti vizualinį identitetą. Tai labai svarbi rinkodaros priemonė, nešanti žinutę apie mūsų miestą ir kartu stiprinanti jo įvaizdį“, – kalbėjo M. Miniotaitė.

Kuriamas miesto vizualinis identitetas ir logotipas papildys jau naudojamus miesto atributus, tokius kaip miesto herbas.

Išlukštens kaip svogūną

M. Miniotaitės teigimu, Plėtros agentūra kartu su Panevėžio miesto savivaldybe ir „Critical + Xwhy“ agentūros grafinių dizainerių komanda jau ėmėsi darbo.

Pirmiausia iš kuo įvairesnių šaltinių renkama kuo daugiau informacijos, kas buvo ir yra Panevėžys, kokia šio miesto vizija, miesto tapatybė. Panevėžiečiai kviečiami atsakyti į portale www.vizijapanevėžiui.lt skelbiamos internetinės apklausos klausimus, įvertinant Panevėžio kultūrinį, ekonominį, socialinį gyvenimą, aplinką.

Drauge numatyta surengti kūrybinių dirbtuvių ciklą. Jų dalyviai aptars miesto kultūrinius, ekonominius, visuomeninius ir aplinkos bruožus.

Anot M. Miniotaitės, rūpi išgirsti, kas panevėžiečiams yra Panevėžys, kokie simboliai jiems svarbiausi, kokie jie buvo praeityje, kokios reikšmingiausios miesto vietos, kokie yra panevėžiečiai, kuo jie išsiskiria iš kitų miestų gyventojų.

„Tarsi svogūnas bus išlukštenta daugiasluoksnė miesto tapatybė. Visa naujojo įvaizdžio kūrimo komanda tikisi, kad kuo daugiau panevėžiečių ir su Panevėžiu susijusių žmonių įsitrauks į diskusiją apie miestą ir jo viziją“, – kalbėjo direktorė.

Panevėžys, pasitelkęs gyventojų bendruomenes ir ekspertus, imasi kurti savo vizualinį identitetą. Tokių bandymų būta ir anksčiau. G. Kartano nuotr.

Kurs dizaino specialistai

Remiantis apklausos bei dirbtuvių metu išryškėjusiu miesto tapatybės apibūdinimu, darbo imsis dizaino specialistai: bus suformuluotos gairės miesto vizualinio identiteto kūrimui ir parengtos rekomendacijos.

„Vėliau ateis eilė vizualinio identiteto pasiūlymų kūrimui ir atrankai, kai bus išrinktas vienas, geriausiai užduoties kriterijus ir panevėžiečių lūkesčius atliepiantis pasiūlymas. Paskutinė dalis – įgyvendinimas. Šiame etape, atsižvelgiant į grįžtamąjį ryšį, baigiama kurti vizualinio identiteto sistema ir jos naudojimo vadovas“, – teigia miesto įvaizdžio kūrimo komandos narys, dizaino strategas Jonas Liugaila.

„Critical + Xwhy“ agentūros grafinių dizainerių komandos pateikti pasiūlymai bus vertinami projekto užsakovų darbo grupės, nepriklausomų ekspertų komisijos ir miesto gyventojų. Rudenį panevėžiečiai galės išreikšti nuomonę apie, jų manymu, geriausią pasiūlymą.

Planuojama, kad savo vizualinį identitetą – logotipą – Panevėžys turės iki šių metų pabaigos.

Ne pirmas kartas

Komunikacijos ir rinkodaros ekspertai, kursiantys Panevėžio vizualinį identitetą, buvo išrinkti viešojo pirkimo būdu dar šių metų gegužę. Dizaino agentūra „Critical“ ir agentūra „Xwhy“, prisistatanti kaip supratimo agentūra, šiemet jau pristatė Klaipėdos miesto vizualinio identiteto strategiją ir atnaujintą miesto ženklą. „Critical“ komanda taip pat kūrė Širvintų rajono savivaldybės logotipą, dirbo su tokiais projektais, kaip Vilniaus Gedimino technikos ir Kauno technologijos universitetų prekės ženklų bei vizualinių identitetų sukūrimas. „Xwhy“ tyrėjų ir ekspertų komanda išgrynino Klaipėdos miesto tapatybės naratyvą, yra parengusi Klaipėdos regiono identiteto ir vertybinio pagrindo analizę.

Panevėžiui vizualinio identiteto sukūrimas kainuos 22 tūkst. eurų.

Tai bus ne pirmas bandymas sukurti viešai atpažįstamą Aukštaitijos sostinės vizitinę kortelę. 2005-aisiais buvo pristatytas naujas jos šūkis ir ženklas „Panevėžys – nauja kryptis“. Tąkart juo siekta pabrėžti veržlų miesto ėjimą nauja kryptimi, didesnių strateginių tikslų iškėlimą ir vykdymą, gyvenamosios, verslo ir investicinės aplinkos gerinimą, aktyvaus visuomeninio ir kultūrinio gyvenimo organizavimą, svarbiausius miesto privalumus ir išskirtinumus. Tačiau apie 20 tūkst. litų kainavęs miesto vizualinis sprendimas „neprigijo“.

Komentarai

  • Kur garantija, kad dabar „prigis“?

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų