Panevėžyje gali atsirasti elektriniai autobusai

Panevėžyje gali atsirasti elektriniai autobusai

Svarstoma galimybė didiesiems miestams papildomai skirti 30 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) paramos elektriniams autobusams įsigyti. Lėšų gautų Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Panevėžys ir Šiauliai.

„Susisiekimo sektoriaus tikslas – mažinti transporto keliamą triukšmą ir taršą, todėl planuojama, kad papildomas 30 mln. eurų ES finansavimas galėtų būti nukreiptas į elektrinių transporto priemonių įsigijimą“, – BNS nurodė Susisiekimo ministerija.

Anot jos, papildomų lėšų rasta, siūlant perskirstyti Energetikos ministerijai, energijos efektyvumo didinimui skirtą Europos regioninės plėtros fondo paramą, skiriant ją tam pačiam tikslui. Tačiau tokiam Finansų ministerijos siūlomam perskirstymui turėtų pritarti Vyriausybė, teigia Susisiekimo ministerija.
Finansų ministerija siūlymo BNS nekomentavo. Anot jos, kol kas rengiama ataskaita Vyriausybei, todėl „komentuoti dar per anksti“.

Apie ketinimus skirti 30 mln. eurų elektra varomiems autobusams pirkti praėjusią savaitę viešėdamas Klaipėdoje pranešė ministras Jaroslavas Narkevičius. Anot jo, ministerija ruošia ekologiško transporto projektą, o Klaipėda galėtų būti tokio transporto vystymo pavyzdžiu.

Klaipėdos savivaldybės administracijos vadovas Gintaras Neniškis tuomet žurnalistams sakė, kad ministerija atrado 30 mln. eurų, kurie bus skirti tik ekologiškam viešajam transportui.
2018–2019 metais ekologiškiems autobusams įsigyti skirta 22,9 mln. eurų.

Pernai penkis nedidelius elektrinius autobusus įsigijo Vilnius, tris – Tauragė. Abu miestai pirko užsienio gamintojų mašinas, o Klaipėda įsigijo du pirmuosius lietuviškus elektrinius autobusus „Dancer“, pagamintus Lietuvos ir Vokietijos kapitalo bendrovėje „Vėjo projektai“.

Šiemet bent šešis elektrinius autobusus ketina įsigyti ir Druskininkai.

Elektrinių autobusų Lietuvai tikisi parduoti ir orlaivių nuomos ir prekybos grupės „AviaAM Leasing“ bendrovė „Busnex“, Baltijos šalyse ir Lenkijoje atstovaujanti Kinijos autobusų gamintojai „Yutong“. Įmonė iš „Yutong“ jau yra įsigijusi tris elektrinius autobusus: 80 vietų miesto autobusą ir tarpmiestinį 58 vietų autobusą, jie į Lietuvą atgabenti pernai lapkritį, o trečiojo laukiama balandį.

Komentarai

  • Kazkoks absurdas – pripirks visokiu markiu ir rušiu po keleta vienetu ir zinokites. O kaip ta zoologijos soda eksploatuoti? Juk kiekvienam busui vis skirtingos detales…

    • Atsakyti
    • nu rimtai, nebent tinka detales skirtingiem modeliam. Kaip sako skupas moka dukart…

  • Su elektriniais autobusais sutinku, ju tikrai reikia, bet kam reikia vis pirkti kitu markiu autobusus? Užsiperki kokius 50-100 autobusu vienos markės ir vienos spalvos, gali buti ir trumpi, ilgesni, mažesni ar didesni ir ramu. Dabar tai cirkas kažkoks.

    • Elektriniai autobusai graziai ir taupiai vaziuoja tik popieriuje – net ir turtingos salys neskuba pereiti prie elektros.
      O pirkti reikia ne 100 autobusu vienu metu, bet po kokius 7 KASMET, kad per kokius 12-13metu pasikeistu visas autoparkas. Ir pageidautina vieno gamintojo, kas skelbiant konkursus praktiskai neimanoma.

      • Atsakyti
  • Kai yra sukurti lietuviski E autobusai DANCER .. kodel puolama prie kinietisko slamsto ? Eilini karta,kazkam nubires …

    • A pabludot? Dabar nupirko 12 dujiniu autobusu uz 1,2 milijono o elektriniai butu tik 4!
      KETURI, Karlai! Jus gal pinigus naktimis paisot?

  • Siaip galetu mikriukus grazinti, budavo ir smagu ir greitai, uz lituka nulekti i centra

    • užsisakyk varžta ftu BOLTA nuveš greit tave

      • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (8)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų