Panevėžio skaitytojai – išskirtiniai

Panevėžio skaitytojai – išskirtiniai

Dvidešimt trečius metus skaičiuojantis dienraštis „Sekundė“ gali didžiuotis, kad puoselėja objektyvios žurnalistikos principus. O pastangas išlaikyti rašytinio žodžio kokybę rodo geros žinios iš rinkos tyrimo kompanijos KANTAR TNS.

Ši kompanija reguliariai atlieka žiniasklaidos analizę ir skelbia Lietuvos dienraščių, savaitraščių ir įvairių spaudos leidinių reitingus.

Panevėžio dienraštis „Sekundė“ jau kuris laikas stabiliai išlieka populiariausių Lietuvos dienraščių penketuke – rudens tyrimas atskleidė, kad vienintelis Panevėžio dienraštis yra ketvirtas Lietuvoje.

Pagal vidutinę skaitytojų auditoriją „Sekundę“ lenkia tik du nacionaliniai dienraščiai – „Lietuvos rytas“, „Vakaro žinios“ bei Šiaulių apskrities regioninis leidinys „Šiaulių kraštas“. Lyginant vartotojų rinką, „Sekundė“ taip pat užima itin geras pozicijas.

Laikraštį daugiausiai skaitė 20–29 metų ir 50–74 metų gyventojai. Šiek tiek dažniau „Sekundę“ rinkosi moterys nei vyrai.

Į savaitraščių kategoriją patekęs „Panevėžio kraštas“, KANTAR TNS duomenimis, užima 32 vietą iš 36 tokio tipo leidinių.

Artimi savo auditorijai

Verslo, ekonomikos ir politikos žurnalo IQ vyriausiojo redaktoriaus, kuris yra vienas „Panevėžio balso“ ir „Sekundės“ akcininkų, Ovidijaus Lukošiaus teigimu, TNS tyrimo rezultatai taip pat parodė, kad Panevėžys – labiausiai skaitantis miestas Lietuvoje. Čia spausdintinis žodis vis dar vertinamas.

„Prieš dešimt metų Panevėžyje gyvavo trys dienraščiai. Mūsų bendrovė konsolidavo „Panevėžio balsą“ ir „Sekundę“, sukūrė interneto portalą – taip sugebėjome išlaikyti plačią auditoriją, pritraukti naujų skaitytojų. Žinoma, sėkmę lėmė ir neblėstantis pačių gyventojų pomėgis skaityti“, – teigė O. Lukošius.

Regioninė žiniasklaida patenkina auditorijos poreikį gauti vietines žinias, o nacionaliniai dienraščiai pralaimi konkurencinėje kovoje prieš interneto portalus – jiems nepavyksta sukurti unikalaus turinio, o naujienas skaitytojai nori sužinoti dabar pat.

„Vakarykštės naujienos šiandien nėra perkamos. O regioniniai laikraščiai, dirbdami mažoje rinkoje, gali pirmi pateikti vietos naujienas. „Sekundė“ tai daro sėkmingai ir dar išsiskiria savo stiliumi, unikaliu turiniu“, – pabrėžė žurnalo IQ redaktorius.

Vienintelio Panevėžio dienraščio leidėjas O. Lukošius pridūrė, kad šiam laikraščiui niekada įtakos nedarė ir nedarys politikai ir partijos, verslo grupės. „Sekundė“ ir „Panevėžio balsas“ yra valdomi žiniasklaidos bendrovės, kuri neturi jokių interesų kitose verslo srityse. Mūsų leidinių redakcijos yra nepriklausomos ir tai vertina skaitytojai“,– kalbėjo O. Lukošius.

Komandos ir skaitytojų nuopelnas

„Sekundės“ ir „Panevėžio balso“ leidėjos bendrovės „ON Media“ generalinę direktorę Ritą Osteikienę žinia apie augantį dienraščio populiarumą ne itin nustebino. „Sekundė“ jau ne pirmi metai patenka į skaitomiausių leidinių penketuką, tačiau atsidurti ketvirtoje pozicijoje dar neteko.Tokia sėkmė, anot jos, atsakingo komandinio darbo ir Panevėžio skaitytojų nuopelnas.

„Mes iš tiesų išsiskiriame skaitančiais savo gyventojais“, – pabrėžė direktorė.

Tačiau, ko gero, šį pomėgį išugdė pati Panevėžio spauda. Per daugiau nei 20 gyvavimo metų operatyviai, netendencingai pateikdamas informaciją dienraštis „Sekundė“ užsiaugino savo skaitytoją ir išsikovojo regioninės žiniasklaidos lyderio pozicijas.

Pasak R. Osteikienės,  dabartiniame informacinių technologijų klestėjimo amžiuje kiekvienas leidėjas turi jausti didžiulę atsakomybę už skaitytojui pateikiamą medžiagą. Nešališkumas, visų konfliktuojančių pusių išklausymas, žurnalistine etika paremtas, patikrintais faktais pagrįstas, nuo jokių politinių jėgų nepriklausantis laisvas žodis – tai esminiai principai, formuojantys dienraščio „Sekundė“ turinį.

Be to, svarbu ne tik profesionaliai surinkti, apdoroti, įdomiai ir kokybiškai pateikti informaciją – popierinė žiniasklaida šiais laikais atlieka ir ugdymo funkciją, formuoja savo skaitytojų požiūrį į visuomenei svarbius reiškinius.

„Džiaugiamės, kad mūsų dienraščio prenumeratorių nemažėja, žmonės domisi, kas vyksta savame mieste ir rajone. Manau, kad regioninė žiniasklaida tokius įvykius nušviečia plačiausiai ir operatyviausiai. O pastovus mūsų skaitytojų skaičius rodo, kad einame teisinga linkme ir pateisiname jų lūkesčius“, – kalbėjo R. Osteikienė.

Mato plačiau

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius nenustebęs dėl žiniasklaidos rinkos tyrimo rezultatų. Jo teigimu, „Sekundė“ šiuose reitinguose visada buvo tarp lyderių. O vieta populiariausių leidinių penketuke jau ir nebe taip svarbi.

„Tai lyg dviračių sportas, kai pirmą vietą nuo antro ar trečios skiria tik sekundės. Taigi ir Panevėžio dienraštis lygiavertis nacionalinei spaudai, o visa kita – tik skaičiai“.

D. Radzevičius

„Tai lyg dviračių sportas, kai pirmą vietą nuo antros ar trečios skiria tik sekundės. Taigi ir Panevėžio dienraštis lygiavertis nacionalinei spaudai, o visa kita – tik skaičiai“, – gerų žodžių negailėjo Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas.

D. Radzevičius sako, kad visada atskiria „Sekundės“ straipsnius. Jam įspūdį daro Panevėžio žurnalistų atrastos temos, kurias vėliau perspausdina kiti žiniasklaidos šaltiniai.

„Kai kurie pyksta, kai jų straipsnius panaudoja kiti žurnalistai. Bet esu tikras, kad tai kokybės ženklas ir įvertinimas. O „Sekundės“ straipsnius matau daugelyje šalies internetinių portalų, jais maitinasi televizija, įvairūs laikraščiai“, – kalbėjo D. Radzevičius.

Žurnalistų sąjungos vadovas panevėžiečių žiniasklaidą linkęs vadinti nacionaline. Vilniaus spaudai, anot jo, dažnai trūksta platesnio matymo nei sostinė, todėl šiuo atžvilgiu „Sekundė“ esą lenkia respublikinio lygio leidinius.

Informuoja ir ugdo

Išlaikyti skaitytojų auditoriją šiais laikais nėra lengva. Tačiau popierinė spauda, D. Radzevičiaus nuomone, tikrai nemirs. Priešingai – ši žiniasklaidos rūšis tampa lėto, protingo ir gilaus skaitymo priemonė.

„Internetiniai žinių portalai – lyg greito maisto užkandinė. Maisto gauni, bet ar sveiko, dar neaišku. O laikraštis leidžia įsigilinti, mąstyti, susidaryti gilesnę nuomonę. Anksčiau straipsnis popieriuje teikė informaciją, dabar jis ir ugdo skaitytoją“, – savo įžvalgas dėstė D. Radzevičius.

„Sekundės“ kolektyvui jis linkėjo išlaikyti aukštas pozicijas. D. Radzevičiaus teigimu, jei Panevėžio verslas ar valdžia dirbtų taip, kaip žurnalistai, šis miestas greitai pasikeistų į gerąją pusę.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų