Panevėžio autobusų stoties rekonstrukcija įgauna pagreitį

Panevėžio autobusų stoties rekonstrukcija įgauna pagreitį

Vieno laukiamiausių Panevėžio miesto savivaldybės įgyvendinamų projektų – miesto autobusų stoties – statybos darbai vyksta sklandžiai ir, planuojama, kad jau žiemą prasidės vidaus remontas – laukiamojo įrengimo darbai.

„Akivaizdu, kad ne tik mes, bet ir statybininkai supranta, koks svarbus mūsų miestui šis objektas, todėl deda maksimalias pastangas, kuo greičiau įgyvendinti projektą. Statybos darbus atliekanti bendrovė iki gruodžio planuoja sutvarkyti peroną, uždengti stogą, kad per žiemą būtų galima įžengti į pastato vidų ir atlikti laukiamojo vidaus remonto darbus“, – sako Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.

Įgyvendinant miesto autobusų stoties projektą jau įrengti lauko vandentiekio, vidaus lietaus nuotekų bei drenažo, vidaus vandentiekio tinklai, sumontuotos stoties pastato denginį laikysiančios metalinės kolonos, ruošiamasi pradėti pagrindinio stoties pastato denginio įrengimo darbus. Šiuo metu yra įrengta daugiau nei 2/3 požeminės automobilių stovėjimo aikštelės perdangos. Šio mėnesio pabaigoje bus baigtas stoties vidinių betoninių sienų įrengimas, ruošiamasi betonuoti laukiamojo ir perono salę.

Statybos darbus atliekančios UAB „Kriautė“ pateiktais duomenimis, šiai dienai jau yra atlikta apie 60 proc. konstrukcinės dalies statybos darbų: po stovėjimo aikštele pamatinėms duobėms iškasta 11 tūkst. 275 kub. m grunto, atraminėms sienoms supilta 400 kub. m betono, aikštelės perdangai supilta 1174,5 kub. m betono, aplink būsimą administracijos pastatą sumontuotos 75 metalinės kolonos. Šiuo metu objekte dirba 55 įmonės darbuotojai.

Priminsime, kad 46,45 arų sklype statomoje autobusų stotyje bus įrengtas 421,89 kv. m plotą užimsiantis dviejų aukštų pastatas bei 1865 kv. m keleivių išlaipinimo, įlaipinimo ir prastovų vietos keleiviniam transportui peronas. Autobusų stoties pastatas suprojektuotas netaisyklingos trapecijos formos, skaidraus stiklo fasadai užtikrins vizualinius ryšius tarp vidaus erdvių ir lauke esančio perono.

Naujos autobusų stoties pastatas bus padalintas į dvi dalis: atviras, 24 val. per parą prieinamas keleivių erdves – kavinę, viešąjį tualetą, laukimo salę bei uždaresnę zoną, susidedančią iš keleivių aptarnavimo patalpų – bagažo saugyklos, mažųjų siuntų tarnybos patalpos, bilietų kasų, vairuotojų poilsio patalpų ir stoties administracinių patalpų, t. y. kabinetų, dispečerinės.

Po perono teritorija ir stoties pastatu bus įrengta 2669,27 kv. m ploto užimanti požeminė automobilių aikštelė bei techninės ir pagalbinės patalpos. Joje projektuojamos 88 stovėjimo vietos, iš kurių 4 esančios arčiausiai lifto – pritaikytos žmonėms su negalia, dvipusė įvažiavimo rampa, trys evakuaciniai išėjimai bei liftas, pritaikytas žmonėms su negalia, 17 vietų elektromobiliams. Taip pat požeminiame aukšte numatomos įrengti techninės ir pagalbinės patalpos, vietos atliekų konteineriams bei dviračiams.

Atvykusius keleivius autobusų stotis pasitiks ne tik moderniu pastatu, erdvia, neįgaliesiems pritaikyta laukimo sale, bet ir šiuolaikiška keleivių informavimo sistema. Čia bus įrengti informaciniai ekranai, kurių dėka bus galima sužinoti aktualią ir realiu laiku pateikiamą informaciją apie maršrutus. Be įprastų bilietų pardavimo kasų stotyje veiks ir savitarnos terminalas – bus galima paprastai ir greitai atsiskaityti banko kortele ir įsigyti kelionės bilietus.

Projektuojant autobusų stotį daug dėmesio buvo skiriama ir šios miesto dalies saugumui bei tvarkos palaikymui. Numatyta, kad autobusai į stotį įvažiuos iš Savanorių aikštės pusės, taip bus saugiausiai apsprendžiamas pėsčiųjų, neįgaliųjų, dviračių, autotransporto judėjimas, vengiant srautų susikirtimo. Techniniame projektenumatytos saugaus eismo priemonės, kelio ženklai, perėjos su apšvietimu, nauji LED šviestuvai stoties bei pėsčiųjų takų apšvietimui, šviestuvai su pritemdymo funkcija, vaizdo stebėjimo kameros ir kt., bus įrengti mažosios architektūros objektai.

Šiuo metu statybos darbų atlikta už šiek tiek daugiau nei 2 ml. 920 tūkst., bendra projekto vertė – per 7 mln. 113 tūkst.

 

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų