Panevėžys. G. Kartano nuotr.

Panevėžiečius kviečia dalyvauti kuriant miesto įvaizdį

Panevėžiečius kviečia dalyvauti kuriant miesto įvaizdį

Panevėžys, pasitelkęs gyventojų bendruomenes ir ekspertus, imasi kurti savo vizualinį identitetą.

Kaip teigiama Panevėžio plėtros agentūros pranešime, tai, ką su miestu sąveikaujantys žmonės apie jį galvos , priklauso nuo daugelio faktorių.

„Vienas jų – vizualinis identitetas arba miesto grafinis įvaizdis, kurį sudaro miesto ženklas, jo spalvų paletė ir kiti grafiniai elementai bei jų sąveika. Miesto kontekste jis gali būti sutinkamas tokiose komunikacijos priemonėse, kaip informaciniai ženklai miestiečiams, lauko stendai, vėliavos ir su miestu susijusi atributika“, – rašoma agentūros pranešime.

Įrankis miesto įvaizdžiui kurti

„Drauge su Panevėžio plėtros agentūra „Panevėžys NOW“ ir agentūra „Critical + Xwhy“ siekiame sukurti vieningą vizualinio identiteto sistemą, kuri įgalintų žmones, susijusius su miestu, jo paslaugomis ir produktais, kurti nuoseklią komunikacijos žinutę. Žinutę, kuri perteiktų šiuolaikišką Panevėžio tapatybės įvaizdį, didintų jo žinomumą nacionaliniu ir tarptautiniu lygmeniu bei augintų gyventojų pasididžiavimą Panevėžiu. Vizualinio identiteto turėjimas taip pat taupo miesto kaštus – vadovaujantis vientisa identiteto sistema nereikia kaskart ieškoti naujų, tarpusavyje konkuruojančių komunikacijos sprendimų. Tikime, kad pasitelkę ekspertų komandą ir į procesą įtraukę miestiečius pasieksime geriausių rezultatų“, – sako Panevėžio miesto meras Rytis Račkauskas.

Kuriamas miesto vizualinis identitetas ir logotipas papildys jau naudojamus miesto atributus, tokius kaip miesto herbas, ir padės siekti išsikeltų miesto įvaizdžio tobulinimo tikslų.

Kaip teigiama pranešime, siekiant sukurti miesto tapatybę bei miestiečių lūkesčius atspindintį Panevėžio įvaizdį, itin svarbus gyventojų įsitraukimas į šį kūrybinį procesą.

Jų įžvalgų pagrindu bus formuluojama kūrybinė užduotis vizualinio identiteto kūrėjams.

„Visa naujojo įvaizdžio kūrimo komanda tikisi, kad kuo daugiau panevėžiečių ir su Panevėžiu susijusių žmonių įsitrauks į diskusiją apie miestą ir jo viziją. Todėl labai skatiname gyventojus būti aktyviems, dalyvauti organizuojamose dirbtuvėse, pildyti gyventojų apklausą ir drąsiai reikšti savo nuomonę. Apie vizualinio identiteto kūrimo etapus ir toliau aktyviai komunikuosime viešojoje erdvėje, tad kviečiame sekti naujienas“, – pranešime cituojama  „Panevėžys NOW“ direktorė Monika Miniotaitė.

„Procesas susideda iš trijų dalių, kurių pirmoji – miesto tapatybės atskleidimas. Remiantis tyrimo ir visuomenės įtraukimo metu išryškėjusiomis tendencijomis, parengiamas miesto tapatybės pasakojimas, kūrybinė užduotis ir kriterijai vizualinio identiteto kūrėjams. Vėliau ateina eilė vizualinio identiteto pasiūlymų kūrimui ir atrankai, kuomet išrenkamas vienas, geriausiai užduoties kriterijus ir panevėžiečių lūkesčius atliepiantis pasiūlymas. Paskutinė dalis – įgyvendinimas. Šiame etape, atsižvelgiant į grįžtamąjį ryšį, baigiama kurti vizualinio identiteto sistema ir jos naudojimo vadovas. Suformuojamos rekomendacijos Panevėžio miestui pristatyti ir atstovauti jam Lietuvoje ir pasaulyje“ – teigia miesto įvaizdžio kūrimo komandos narys, dizaino strategas Jonas Liugaila.

Panevėžio bendruomenė ir kiti suinteresuoti asmenys į procesą bus įtraukti keliose vietose ir keliais formatais.

Pirmiausia jie kviečiami atsakyti į portale www.vizijapaneveziui.lt skelbiamos internetinės apklausos klausimus, kuriais, kaip teigiama agentūros pranešime, siekiama įvertinti Panevėžio kultūrinį, ekonominį, socialinį, aplinkos sluoksnius gyventojų akimis.

Apklausos dalyviai kviečiami ne tik vertinti Panevėžio praeitį, dabartį, bet ir drąsiai svajoti apie miesto ateitį.

Paraleliai bus įgyvendintas kūrybinių dirbtuvių ciklas. Viešose kūrybinėse dirbtuvėse dalyvauti kviečiami miesto gyventojai bei įvairių organizacijų, įstaigų, institucijų, bendruomenių atstovai. Dalyviai sieks išgryninti miesto tapatybę, aptardami kultūrinius, ekonominius, visuomeninius ir aplinkos bruožus bei jungdami praeities, dabarties ir ateities perspektyvas.

Galiausiai, remiantis atlikta analize, apklausos bei dirbtuvių metu išryškėjusiu miesto tapatybės apibūdinimu, bus suformuluotos gairės miesto vizualinio identiteto kūrimui ir bus parengtos rekomendacijos miestui pristatyti, atstovauti jam Lietuvoje ir pasaulyje.

Pasiūlymų atranka ir vertinimas

Siekiant išrinkti tinkamiausią vizualinio identiteto variantą,  „Critical + Xwhy“ agentūros grafinių dizainerių komandos pateikti pasiūlymai bus vertinami projekto užsakovų darbo grupės, nepriklausomų ekspertų komisijos ir miesto gyventojų.

Jau rudenį panevėžiečiai turės galimybę išreikšti nuomonę apie, jų manymu, geriausiai kriterijus atliepiantį pasiūlymą. Tai padaryti jie galės projekto internetinėje platformoje arba viešai prieinamose miesto vietose. Pasibaigus šiam etapui, į vertinimo procesą įsijungs projekto užsakovų darbo grupė bei nepriklausomų ekspertų komisija.

Šių trijų grupių sprendimai nulems, kuris iš vizualinio identiteto pasiūlymų bus pasirinktas detalizuoti.

 

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų