Panaikinus žaliąsias rodykles, išvažiuoti iš autobusų stoties teritorijos tapo vairuotojų kantrybės išbandymu.

Panaikintos žaliosios rodyklės sukėlė chaosą

Panaikintos žaliosios rodyklės sukėlė chaosą

 

Pastangos pagerinti eismo saugumą naikinant žalias rodykles, leidžiančias sukti į dešinę net ir degant draudžiamam važiuoti šviesoforo signalui, Aukštaitijos sostinėje sukėlė tikrą chaosą. Vairuotojai piktinasi, kad prie autobusų stoties nebelikus žaliųjų rodyklių, automobilių spūstys visiškai paralyžiavo eismą. Net tarptautiniai ir tarpmiestiniai autobusai dėl sukelto chaoso nuo grafiko atsilieka po pusvalandį ir daugiau.

Tarpmiestinį autobusą vairuojantis Raimondas Sakalauskas ketvirtadienį iš Panevėžio Savanorių aikštės nuo stoties autobusu į J. Basanavičiaus gatvę išvažiavo per 40 minučių. Penktadienį situacija buvo panaši.

„Tik kvailiai galėjo sugalvoti prieš pat šventes nuimti į dešinę leidžiančias sukti žalias rodykles. Nuimti nuėmė, o šviesoforų signalų nepakoregavo. Dabar per vieną ciklą pravažiuoja vos viena ar dvi mašinos, o piko metu nepajuda nė viena“, – pasakojo autobuso vairuotojas.

Jo nuomone, toks chaosas kilo dėl to, jog Savanorių a. ir J. Basanavičiaus g. sankryžoje esantis šviesoforas tedega vos kelias sekundes. Didžioji problema, jog žalių rodyklių nebeliko ir sukantiesiems iš J. Basanavičiaus gatvės į Vilniaus gatvę, tad net ir degant žaliam šviesoforo signalui išvažiuojantieji iš Savanorių aikštės negali pajudėti, nes gatvė užkimšta automobiliais.

„Pas mus visuomet pradedama daryti nuo kito galo. Juk tikrai turėjo numatyti, kad pralaidumas šioje vietoje sumažės. Kad būtų to išvengta, užteko tik pakoreguoti šviesoforo signalus. O jeigu ir nenumatė iš anksto, buvo galima tą padaryti tą pačią dieną, bet kažkodėl penktadienį situacija buvo tokia pat tragiška“, – piktinosi R. Sakalauskas.

Išgelbėtų šviesoforų reguliavimas

Panevėžio autobusų parko vadovas Arnoldas Gražys patvirtino, kad nuėmus žaliąsias rodykles į dešinę, situacija Panevėžio gatvėse nepavydėtina. Iš vairuotojų jis girdėjęs, kad chaosą kelia ne tik milžiniški kamščiai, bet ir kantrybę praradę vairuotojai, kurie važiuoja net prieš eismą, keldami avarines situacijas.

Jeigu tokie kamščiai taps tendencija, Autobusų parkas susidurs su nemažomis problemomis – nuo tvarkaraščių atsiliks ne tik tarpmiestiniai, bet ir tarptautiniai autobusai. A. Gražio teigimu, problemą bent iš dalies būtų galima išspręsti sureguliavus šviesoforų darbą, mat kai užsidega žalias šviesoforo signalas sukantiesiems į J. Basanavičiaus gatvę, sukantiesiems į Vilniaus gatvę tuo metu dega raudonas, todėl automobiliai negali pajudėti.

„Savivaldybė tikrai žino apie šią problemą“, – tvirtino Autobusų parko vadovas.

Teks apsišarvuoti kantrybe

Panevėžio šviesoforus prižiūrinčios įmonės „Eismo valdymo sistemos“ vadovas Tomas Smulka pripažįsta, kad tokios situacijos ir buvo galima tikėtis. Panevėžio savivaldybei įmonė pateikė siūlymus, kaip būtų galima padidinti automobilių pralaidumą centre. Vienas iš problemos sprendimo būdų – įrengti papildomas šviesoforų sekcijas. Vietoje nuimtų lentelių su žaliomis rodyklėmis siūloma papildomas šviesoforo sekcijas įrengti Vilniaus ir J. Basanavičiaus, Vakarinės ir Klaipėdos, Nemuno ir Molainių, taip pat J. Janonio ir Pušaloto gatvių sankryžose. Tačiau ir tokia galimybė padidinti Panevėžio gatvių pravažumą – gerokai ribota.

„Papildomos šviesoforo sekcijos į dešinę gali būti įrengiamos tik tuo atveju, jei yra atskira eismo juosta sukantiems į dešinę. Iš kitos pusės turi būti įrengta papildoma kairiojo posūkio rodyklė, kaip yra Vilniaus ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje. Kiti miestai tokių sekcijų, leidžiančių sukti į dešinę, įrengia daugiau, nes jų gatvėse tą leidžia techninės sąlygos, o Panevėžyje tai galima pritaikyti tik keturiose sankryžose“, – „Sekundei“ teigė T. Smulka.

Tokioms pertvarkoms įgyvendinti Savivaldybei teks numatyti lėšų jau iš kitų metų biudžeto ir organizuoti viešuosius pirkimus.

„Kaip mūsų praktika rodo, anksčiausiai šios priemonės galės būti įgyvendintos tik kitų metų pirmąjį ketvirtį“, – sakė T. Smulka.

Perprogramavimas negelbėtų

Panevėžio gatvėse kilusios dar nematytos spūstys privertė griebtis už galvų ir Savivaldybės darbuotojus.

Administracijos direktorius Tomas Jukna vakar pats stebėjo eismą Savanorių a. ir J. Basanavičiaus g. sankryžoje.

„Pagrindinė problema, kad vairuotojai degant raudonam signalui įvažiuoja į sankryžą ir užkemša išvažiavimą iš Savanorių aikštės. Jei jie, užsidegus raudonam, nebevažiuotų J. Basanavičiaus g., išvažiavimas į ją nebūtų toks sudėtingas“, – mano T. Jukna.

Anot jo, pertvarkyti J. Basanavičiaus g. ir Savanorių a. sankryžos šviesoforų signalų intervalus būtų sudėtinga, nes J. Basanavičiaus g. į vieną sistemą sujungti penki šviesoforų postai.

„J. Basanavičiaus g. suprogramuotas žalias koridorius išsiderintų ir būtų dar daugiau problemų“, – teigė administracijos direktorius.

T. Jukna mano, jog beprotiškos spūstys miesto centre yra laikina, tarpušvenčio problema. Transporto priemonių, važiuojančių per miesto sankryžas, srautas šiomis dienomis, o ypač popietiniu metu, išaugęs dvigubai, palyginti su įprastomis dienomis.

Iki sausio 1-osios žaliųjų rodyklių, leidusių sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, nebeturės likti nė vienoje iš juos turėjusių 26 sankryžų mieste. Jas pašalinti Lietuva įsipareigojo įgyvendindama Europos Sąjungos reikalavimus.

Komentarai

  • Vairuotojui – kvailiai negali sugalvoti. Jie tiesiog ėmė ir nuėmė lenteles.
    Juknai – Jei vairuotojai važiuoja per raudoną ar prieš eismą, tai tiesiog baisu, bet svarbiausia, kad jie nesilaiko KET 160 p. reikalavimų: ,,draudžiama įvažiuoti į važiuojamųjų dalių sankirtą, jeigu joje ar už jos yra kliūtis, kuri priverstų vairuotoją sustoti sankryžoje ir trukdyti kitų transporto priemonių eismui“.
    Visiems eismo tarkytojams, atsiprašau eismo nesutvarkytojams – juokinga, tokio miestelio eismo nesutvarkot. Ką darytumėte milijoniniame mieste?
    Išvada – Panevėžys neatsinaujina, o gal ir nebegali. Pakentėsim.

    • Atsakyti
  • Tai papildomos šviesoforo sekcijos su žalia rodyklę į dešinę EU manau, neuždraudė? Kur jūsų išmintis buvo, Tomai, kai naujinote šviesoforus? Gal reikėjo pagalvoti apie tai?

  • Na is musu idiotu valdanciujuto galejome tiketis ko noreti is kaimieciu valstieciu visa gyvenima tik arklius su vezimais reguliavo o dabar gavo valdzia ir padare viska kaip savo kaime naisiu

    • Atsakyti
  • slykstu skaityt ir klausyt -kas cia atsitiko, kad iki pazastu visi apsitriede?? labai jau didmiestiecia patapot , nebegalit luktelt minute ir susigaudyt KET?tada jei taip, tai dauguma panevezieciu ne vairuotojai, bet kazkokie asilai, matyt uz babkes gave teises… ir is kur jus lendat tokie ??

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (4)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų