Nuotolinių pamokų linksmybės

Nuotolinių pamokų linksmybės

Į nuotolinio mokymo katilą įmesti pedagogai kartais jau su ašara gula visą dieną praleidę internetinėse pamokose, o vietoj „labanakt“ iš mokinių sulaukia vėluojančių užduočių.

Panevėžio „Minties“ gimnazijos mokytoja Jovita Ivanauskienė ir jos kolegė Jurgita Skrebienė į šią graudoką nūdieną pažvelgė per humorą. Jų sukurta šmaikšti fotosesija taps savos mokyklos muziejaus istoriniu eksponatu apie visiems keistą metą 2020-aisiais.

Varo iš proto

Šis pavasaris visiškai pakeitė per ilgą laiką nusistovėjusį pasaulio ritmą.

Išbandymų laikas pasiekė ir mokyklas, įprastas pamokas klasėse turėjusias išmainyti į kitokią formą – nuotolinį mokymą. Jau du mėnesius mokytojai dirba su mokiniais bendraudami tik per kompiuterio ar telefono ekraną. Dingsta pamokų laiko, vietos ribos, vaikai sugalvoja pačių neįtikėčiausių priežasčių, kaip išvengti namų darbų ir juos neretai mokytojui nusiunčia vidury nakties.

„Aš kartais jau galvoju, kad mūsų vaikai tokie vieniši šitam pasaulyje per karantiną liko, nes tiek giminių išlaidojo. Negi reikalausi užduotis atlikti, kai tokios bėdos“, – kvatoja „Minties“ gimnazijos biologijos mokytoja J. Skrebienė.

Jai teko ir apie 22.15 val. sulaukti mokinio mamos žinutės dėl pamokų. Nusprendusi atsakyti ryte, darbo valandų metu, po 15 minučių Jurgita sulaukė ir skambučio. Pasak mokytojos, toks laikas ne toks jau ir vėlus – pasitaiko, kad mokiniai net ir 1 val. nakties parašo.

Toks režimas, kai ne tik dieną, bet ir vakare pedagogas negali atsiriboti nuo darbo reikalų, ne vieną veda iš proto. Pasibėdojimai, paverkšlenimai dėl šiandieninės situacijos, Jurgitos teigimu, dažna kolegų pokalbių tema.

„Minties“ gimnazijos mokytojų Jurgitos ir Jovitos klase tapo namų terasa. Joje įsitaisiusios su chalatais ir rankšluosčiais ant galvų, apsikrovusios vadovėliais, prie kompiuterių pedagogės parodė, kaip atrodo dabartinės pamokos. ASMENINIO ARCHYVO nuotr.

„Minties“ gimnazijos mokytojų Jurgitos ir Jovitos klase tapo namų terasa. Joje įsitaisiusios su chalatais ir rankšluosčiais ant galvų, apsikrovusios vadovėliais, prie kompiuterių pedagogės parodė, kaip atrodo dabartinės pamokos. ASMENINIO ARCHYVO nuotr.

Pašėlusi istorija

J. Skrebienė ir jos bendradarbė, anglų kalbos mokytoja J. Ivanauskienė jau laukia atostogų ir naujus mokslo metus norėtų pradėti vaikų pilnose klasėse.

O kad to sulaukti būtų lengviau, pedagogės ryžosi labai linksmai fotosesijai. „Minties“ gimnazijos muziejus, kur kaupiama mokyklos istorija, pasiūlė bendruomenei įamžinti vaizdus iš nuotolinio mokymo vietų.

Jurgitos ir Jovitos klase tapo vienos jų namų Panevėžyje terasa. Joje įsitaisiusios su chalatais ir rankšluosčiais ant galvų, apsikrovusios vadovėliais, prie kompiuterių pedagogės parodė, kaip atrodo dabartinės pamokos.

Iš tiesų su mokiniais šios mokytojos kompiuterių ekranuose susitinka bent blakstienas pasidažiusios, bet tokia realistiška ir smagia fotosesija norėjo pakelti visiems kolegoms nuotaiką.

„Galime verkti, ir iš tikro kartais norisi ašarą nubraukti, bet nieko tuo nepakeisi. Matėme, kad kitos mokytojos siuntė labai rimtas nuotraukas, o mums visai nėra gėda iš savęs pasijuokti. Galvojome net eiti fotografuotis į rapsų lauką ar į obelį įsikarti. Vaikai žino, kad mums drąsos tam užtenka – mes ir mokykloje tokios, ne visai normalios – „kreizy“, – juokiasi mokytojos.

ASMENINIO ARCHYVO nuotr.

ASMENINIO ARCHYVO nuotr.

Prie ekranų varnos ir klounai

Pedagogės surimtėja pasakodamos, kaip iš tiesų dabar atrodo jų nuotolinis mokymas ir kokia jo nauda. Pamokos tapo ilgesnės, trunka bent dvi valandas. Per tą laiką su trumpomis pertraukomis tenka su mokiniais bendrauti internetu, paaiškinti, peržvelgti, kaip atliktos užduotys.

„Naudojam daug visokiausių internetinių programėlių, socialinius tinklus, tiesiogines vaizdo transliacijas, skaidres. Tik labai trūksta tiesioginio bendravimo – ekrane nėra to ryšio, kuris mezgasi gyvai klasėje, nėra žvilgsnių, emocijų“, – pasakoja Jurgita ir Jovita.

„Tokiose pamokose labai atsiskleidė tyleniai, vaikai, kurie klasėse likdavo nuošaliau, nesireikšdavo – jie parodė savo kūrybiškumą visu pajėgumu. O buvusios „žvaigždės“ virto užgesusiomis kometomis.“

J. Skrebienė

Pradinių klasių pedagogės, anot jų, ugdytinius nustebina ekrane pasikeitusios išvaizdą – internetinės galimybės leidžia joms tapti varnomis, klounais.

Gimnazistų klases mokančios Jurgita ir Jovita juokiasi tokių triukų nebedarančios, nes gali likti nesuprastos paauglių. Tačiau pastarieji moka iškrėsti staigmenų mokytojoms.

„Baigiu transliaciją po dviejų valandų ir staiga prisijungia ką tik atsikėlęs mokinys“, – pasakoja J. Skrebienė.

Vadovėlių ir kitų klasės priemonių pedagogams nebelabai ir reikia. Mokiniai žinias įtvirtina savo aplinkoje realiais pavyzdžiais.

„Tris užduotis mano klasė atliko vien su kieme rasta augalo šakele“, – sako Jurgita.

ASMENINIO ARCHYVO nuotr.

ASMENINIO ARCHYVO nuotr.

Atsiskleidė tylieji

Savo pačių šeimas J. Skrebienė ir J. Ivanauskienė, nors ir dirba namie, mato mažai. Todėl pedagogo profesija, anot jų, net ne gyvenimo būdas, o liga. Mokytojos saviesiems vis pažada „pasveikti“ bent per atostogas.

Tiesa, šįmet jos numatomos tik po abiturientų egzaminų, rugpjūčio 4 dieną.

Paklaustos, kaip nauja pamokų forma pakeitė mokymosi rezultatus, mokytojos tvirtina, kad tai per daug įtakos neturėjo. Tačiau nuotolinės pamokos parodė nepažintas mokinių puses.

„Tokiose pamokose labai atsiskleidė tyleniai, vaikai, kurie klasėse likdavo nuošaliau, nesireikšdavo – jie parodė savo kūrybiškumą visu pajėgumu. O buvusios „žvaigždės“ virto užgesusiomis kometomis“, – atkreipė dėmesį Jurgita.

Aišku, dirbdami telefonu ar kompiuteriu, vaikai nesugeba atsispirti ir interneto pagundoms. Dažnai, užuot dalyvavę pamokoje, pasileidžia per socialinius tinklus, pokalbių svetaines, žaidimus. Mokytojas nemato to, o tėvai, pastebėję, kaip iš tiesų mokosi jų atžala, dažnai būna šokiruoti.

Pedagogės nuo telefono ar kompiuterio priklausomybės gelbėjasi mėgstama laisvalaikio veikla. Abi mokytojos tarp kolegų žinomos savo išskirtiniais rankdarbiais. Jurgita kuria iš modulino, Jovita – iš popieriaus ir dar vadovauja mokyklos dekoravimo būreliui, daro papuošalus. Abi ugdo jaunuosius gimnazijos verslininkus, o Jurgita vadovauja mokinių parlamentui.

„Pasiilgom tikrosios mokyklos: renginių, būrelių, užsiėmimų ir naujų idėjų. Labai nusibodo keturios namų sienos“, – sako Jurgita ir Jovita.

ASMENINIO ARCHYVO nuotr.

ASMENINIO ARCHYVO nuotr.

Į mokyklas nebegrįš

Ar šįmet iki vasaros atostogų dar teks sugrįžti į klases, švietimo, mokslo ir sporto ministras leidžia mokykloms spręsti pačioms.

Posėdžiavę Panevėžio savivaldybės švietimo strategai nusprendė nieko nebekeisti, tik pagal naują tvarką sunkiai besimokiusiesiems suteikti progą kelias dienas ateiti į mokyklas.

„Iš Vyriausybės griežto nurodymo dėl mokslo metų pabaigos nebuvo, savivaldybėms palikta pačioms spręsti. Pasitarę su švietimo įstaigų vadovais, paliekame nuotolinį mokymą, kaip iki šiol. Kelias dienas ateiti į mokyklą pasibaigus mokslo metams bus leidžiama tiems, kuriems sunku buvo mokytis iš namų, neturėjo kompiuterio ar tinkamo internetinio ryšio“, – teigė Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Kazimieras Armonavičius.

Abiturientai pamokas baigs gegužės 25-ąją ir iki pirmųjų brandos egzaminų birželio 22-ąją mažomis grupelėmis galės lankyti gyvas konsultacijas mokyklose.

1–4 klasių mokiniai atostogų išeis gegužės 29-ąją, o iki birželio 4 dienos mokytojai klasėse lauks tų, kuriems buvo sunku mokytis nuotoliniu būdu.

Vyresnių klasių Panevėžio moksleiviai su vadovėliais atsisveikins birželio 5 dieną, papildomai pasimokyti į klases galima bus grįžti iki birželio 19 dienos.

Panevėžio rajono mokyklos vis dar svarsto, kaip užbaigti šiuos mokslo metus. Dauguma sutiko tęsti nuotolinį mokymą.

Rajono pradinukai pamokas užbaigs birželio 4-ąją, vyresnieji – birželio 18-ąją, o abiturientai – gegužės 22-ąją.

Komentarai

  • Šou ir yra šou. Tik tiek vaikai ir prisiminė

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų