Nuolaužos po avarijų – vairuotojų rūpestis?

Nuolaužos po avarijų – vairuotojų rūpestis?

 

Eismo įvykiai Panevėžyje – kasdienybė. Kaip ir po avarijų gatvėse besimėtančios automobilių nuolaužos, detalės bei stiklai. Vairuotojai piktinasi, kad tvarkdarių nesulaukiančios tokios vietos – ne tik estetinė problema. Neretam tenka po to sukti į automobilių remonto dirbtuves keisti besimėtančių nuolaužų pradurtų padangų.

Praėjusį pirmadienį Stetiškių gatvėje įvykus avarijai suniokoti du automobiliai. Nors eismo įvykis ir nebuvo didelis, automobilių dalys ir nuolaužos pažiro po visą gatvę. Net ir praėjus savaitei aštrios nuolaužos ir toliau mėtosi važiuojamojoje kelio dalyje, tik sustumtos į kelkraštį.

Liepų al. ir Vilties gatvės sankryžoje automobiliai susidūrė dar Kūčių dieną. Avariją šioje vietinių prakeikta vadinamoje vietoje iki šiol tebeprimena ne tik kelkraštyje paliktas sulamdytas automobilis, bet ir gatvėje besimėtančios nuolaužos.

Daug po miestą važinėjantis panevėžietis Vidas teigia drąsiai galintis tvirtinti, kad palikta netvarka po avarijų – ne pavienis įvykis, o kasdienybė.

„Ir prie „Cido“ arenos gana dažnai galima pamatyti besimėtančias automobilių duženas. Kai gatvė laiku nesutvarkoma, ne vienam vairuotojui tenka tvarkyti pradurtas padangas“, – pasakojo panevėžietis.

Jis sutinka, kad praėjus kuriam laikui avarijos vieta išvaloma, tačiau kol tai įvyksta, nukenčia ne viena transporto priemonė. Tarsi logiška būtų, kad vietą po eismo įvykio sutvarkytų kaltininkas, tačiau retas kuris savo mašinoje vežiojasi šluotą ar kitas reikalingas priemones. Pagaliau nėra ir tokios prievolės. Visgi kitos šalys jau atrado būdų, kaip užtikrinti švarą. Vidui septynerius metus teko gyventi Vokietijoje, kuri šią problemą išsprendė jau daugiau nei prieš porą dešimtmečių. Po avarijos ten eismo įvykio vietą sutvarko patys pareigūnai. Jie tarnybinio automobilio bagažinėje visada tam vežiojasi šluotą ilgu kotu, semtuvėlį, maišą bei pirštines.

„Pačiam teko matyti, kaip Vokietijoje policijos pareigūnas, užsimovęs pirštines, duženas sušluoja ir sukrauna į maišą. Dešimt kvadratinių metrų tikrai nėra sunku sutvarkyti, o gatvė lieka švari. Jei išsilieja pavojingi skysčiai ar birios medžiagos, kviečiamos jau kitos specialiosios tarnybos, bet kai eismo įvykis nedidelis, susitvarko policijos pareigūnai“, – matyta patirtimi dalijosi Vidas.

Vokietijoje įprasta, kad į avarijos vietą atvykę pareigūnai išsitraukia ir įrankius duženoms sušluoti. Lietuvoje po tokių nelaimių gatvėse besimėtančios automobilių liekanos, regis, niekam neįdomios. P. Židonio nuotr.

Pareigūnai – ne valytojai

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato komunikacijos grupės specialistas Tadas Martinaitis tvirtino, kad po eismo įvykio sutvarkyti teritoriją – ne policijos darbas. Tais atvejais, kai po avarijos iš automobilių išbėga tepalai bei kiti aplinkai pavojingi skysčiai, kviečiami ugniagesiai gelbėtojai. Šie specialiomis priemonėmis neutralizuoja išsiliejusius teršalus, taip pat padeda surinkti išsibarsčiusius krovinius, keliančius grėsmę kitų eismo dalyvių saugumui.

„Kai avarijos nedidelės, nėra nukentėjusiųjų ir abi pusės sutaria dėl kaltės, policija net nekviečiama, užpildoma tik eismo įvykio deklaracija“, – kalbėjo T. Martinaitis.

Jo teigimu, tokiu atveju duženas turėtų surinkti avarijos dalyviai, tačiau praktikoje būna kitaip.

„Jeigu nukrito buferio ar kokia kita detalė, sąmoningas žmogus turėtų pakelti ir nuvežti ten, kur ir turėtų būti išmetamos automobilių dalys. Tai jų turtas, jeigu galima taip sakyti. Tačiau tokie atvejai, kai avarijos dalyviai sutvarko eismo įvykio vietą, labai reti“, – pripažįsta T. Martinaitis.

Pasak Panevėžio apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos operacijų vadovo Egidijaus Vyšniausko, daugelis avarijų vietose yra matę šluotomis mosuojančių ugniagesių gelbėtojų, tad jau susidariusi tokia nuomonė, kad tai – ugniagesių gelbėtojų darbas. Tačiau ugniagesiai į avarijas vyksta tik tuomet, kai kyla pavojus žmonėms arba gamtai dėl išsiliejusių teršalų.

„Mes turime pasirūpinti, kad į aplinką nepatektų tepalai, kiti iš mašinos išsilieję skysčiai. Nušluoti duženas nuo gatvės nėra mūsų darbas, nors mes tą darome ir labai nesispyriojame. Bet iš esmės tuo turi rūpintis arba avarijos kaltininkas, arba kelio savininkas: rajone – seniūnija, mieste – savivaldybės įpareigota įmonė“, – mano E. Vyšniauskas.

Sutvarkytų, jeigu žinotų

Panevėžyje sutvarkyti avarijos vietas privalėtų įmonė „Panevėžio specialus autotransportas“. Kaip teigė šios bendrovės miesto tvarkymo darbų koordinatorius Sigitas Vainauskas, apie tai, kad reikalinga jų pagalba po eismo įvykio, paprastai praneša policijos pareigūnai, greitosios pagalbos medikai ar Bendrasis pagalbos centras. Tais atvejais, kai eismo įvykis įvyksta bendrovės valytojų prižiūrimoje teritorijoje, netvarką jie pastebi ir patys.

„Stetiškių gatvė miesto pakraštyje, ji valoma ir barstoma tik pasnigus, tad informacija apie tai, kad po avarijos reikia sutvarkyti gatvę, mūsų ir nepasiekė. Galbūt policijos pareigūnai net nebuvo kviesti. Bet po šio pranešimo būtinai tą padarysime“, – patikino S. Vainauskas.

Vilties gatvės ir Liepų alėjos sankryžoje automobiliai susidūrė dar Kūčių dieną, avariją iki šiol primena tebesimėtančios automobilio dalys. I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr.

Jo teigimu, pastebėti tokias vietas šaltuoju metų laiku sunkiau, mat dabar bendrovė valo tik šaligatvius. Jeigu nėra sniego, nevalomos nei gatvės, nei kelkraščiai, kaip ir žalieji plotai. Be to, sutvarkyti avarijos vietai įmonė privalo gauti Panevėžio savivaldybės nurodymą.

„Negaliu savo nuožiūra siųsti į avarijos vietą savo žmonių, kol nesulaukėme Savivaldybės nurodymo. Jeigu įvyktų nelaimingas atsitikimas, tektų aiškintis Darbo inspekcijai, ką ten žmogus veikė darbo metu. Kitas dalykas – visos gatvės priklauso Savivaldybei, tad už papildomą jų sutvarkymą taip pat turime gauti tam tikrą užmokestį. Bet kokiu atveju darbų galime imtis tik tuomet, kai apie juos žinome. Apie pavojingas automobilių duženas ant važiuojamosios kelio dalies Savivaldybei ar mums galėtų pranešti ir patys gyventojai“, – pabrėžė S. Vainauskas.

Komentarai

  • Senoliu daugiau. Jauni – gerai orientuoti.

    • Atsakyti
  • Man irgi akis bado tos nuolaužos. Ne kartą pagalvojau, o kas turėų jas sušluot?

Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų