Už neteisingą informaciją apie maisto prekių kainas prekybos tinklui „Norfa“ skirta 5 tūkst. eurų bauda. T. ŠIAUDINIO nuotr.

„Norfos“ klaidos tuština pirkėjų kišenes

„Norfos“ klaidos tuština pirkėjų kišenes

Panevėžietė laiku pastebėjo, kad „Norfos“ prekybos centre vos nenusipirko brangesnio brendžio, nei jo kainą matė lentynoje.

Tačiau kiek pirkėjų buvo suklaidinti, jeigu šiam prekybos tinklui už neteisingą informaciją apie maisto prekių kainas skirta 5 tūkst. eurų bauda?

Skyrė baudas

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo nuostatų pažeidimus baudas skyrė bendrovėms „Maxima LT“, „Rimi Lietuva“ ir „Norfos mažmena“.

Pirmoji įmonė 8 tūkst. eurų baudą užsidirbo teikdama skirtingą prekių kainą kainolapyje ir kasoje, klaidingai informuodama apie skelbiamas nuolaidas, per akciją skelbė reguliarią prekės kainą, kasoje nepritaikė skelbiamų nuolaidų.  Nors įmonė pažeidimus motyvavo techninėmis bei žmogiškosiomis klaidomis, VVTAT nuomone, produkto kaina turi vieną iš svariausių arba net lemiamą įtaką vartotojo apsisprendimui dėl sandorio. Savo klientus skriaudė ir „Rimi“ bei „Norfa“. Joms skirtos po 5 tūkst. eurų baudos.

Nubausti prekybos centrai Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymą pažeidė nebe pirmą kartą.

„Atkreipiame vartotojų dėmesį, kad įsigijus prekę už didesnę kainą, nei buvo nurodyta prekės kainolapyje, arba gavus neaiškią, klaidinamą ar dviprasmišką informaciją apie prekės kainą reikėtų užfiksuoti nurodomą informaciją apie prekę ir jos kainą ir su pirkimą patvirtinančiu dokumentu kreiptis į pardavėją, nurodant savo reikalavimą (pvz., grąžinti permoką). Jeigu nurodytas reikalavimas nėra tenkinamas arba pardavėjas ir toliau teikia klaidinamą informaciją apie prekės kainą – pateikite savo reikalavimą pardavėjui raštu bei praneškite Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba apie galbūt nesąžiningą komercinę veiklą“, – pirkėjams patarė jų teises ginanti įstaiga.

Pasijuto apgauta

Šiuo patarimu pasinaudoti dažniau žada panevėžietė Janina. Pensinio amžiaus moteris kreipėsi į „Sekundę“, kad įspėtų, jog būtina tikrinti kainas pirkinių čekiuose.

„Paprastai nežiūriu į čekius, kad ir pensininkė esu. Bet šį kartą su drauge nusprendėme „Norfoje“, Ramygalos gatvėje, nusipirkti brendžio prie kavos. Stovėdama prie kasos atkreipiau dėmesį, kad pardavėja įmušė visai kitą kainą, nei mačiau lentynoje“, – pasakojo Janina.

„Gal ir menkas nuostolis būtų buvęs, bet nemalonu, jei pirkėjai taip apgaudinėjami.“

Pirkėja

Moteris tikino mačiusi, kad alkoholinis gėrimas kainuoja 6,70 euro, bet kasoje iš jos buvo paprašyta 50 centų daugiau. Į tokį skirtumą pardavėja, pasak pašnekovės, reagavo abejingai – atsakė nematanti, kas parašyta lentynos kainoje. Paprašyta pakviesti prekybos centro vedėją ji vadovės nerado.

„Tik apsauginis sugebėjo išsiaiškinti, kad aš sakiau tiesą. Iš kitos kasos man buvo numesti tie 50 centų. Gal ir menkas nuostolis būtų buvęs, bet nemalonu, jei pirkėjai taip apgaudinėjami. Kitą kartą reikės atidžiau žiūrėti“, – piktinosi panevėžietė.

Žmogiška klaida

Apie šią situaciją išgirdusi parduotuvės vedėja Jūratė Miliūtė tvirtino, kad tai paprasta žmogiška klaida. Svarbiausia, anot jos, kad viskas išspręsta taikiai ir klientė nenukentėjo finansiškai.

„Kartą per savaitę mes keičiame kainas lentynoje ir sistemoje. Kartais darbuotojai paprasčiausiai nespėja jų suderinti. Bet atvejai, kai pirkėjai kreipiasi dėl neteisingos kainos, nėra dažni“, – „Sekundei“ aiškino vedėja.

Netyčine klaida panevėžietės Janinos atvejį vadina ir „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis.

„Pavieniai kainų neatitikimai gali pasitaikyti dėl žmogiškųjų ar techninių klaidų ir yra vertintini kaip netyčinės klaidos, o ne kaip sąmoningas vartotojų klaidinimas. Šiuo atveju darbuotojas lentynoje laiku nepakeitė prekės kainos vienos iš etikečių. Visiškai apsisaugoti nuo žmogiškosios ar techninės klaidos kartais tiesiog nėra galimybių dėl milžiniško kiekio kasdienių darbo operacijų“, – „Sekundei“ tvirtino D. Ryliškis.

Paklaustas apie VVTAT tyrimą prekybos tinklo atstovas teigė, kad šios tarnybos sprendimas dar nagrinėjamas.

Be minėto atvejo Panevėžyje, VTTA taip pat nagrinėjo vilniečio skundą dėl Vilniuje, Lazdynų mikrorajone esančioje „Norfos“ parduotuvėje, pirkto  sūrio. Kasoje klientas sumokėjo 58 centais daugiau, nei buvo nurodyta ant pakuotės.

Praėjusių metų rudenį bendrovė 2,2 tūkst. eurų baudą gavo už tai, kad pirkėjui Vilniuje avižinių dribsnių pakuotę pardavė 7 centais brangiau, nei iš tikrųjų kainavo. Ir tada prekybos centro atstovai teisinosi netyčine klaida.

Už nesąžiningą  veiklą komercinės veiklos subjektams VVTAT pagal savo kompetenciją gali skirti nuo 289 iki 8 688 eurų, o esant atsakomybę sunkinančioms aplinkybėms – iki 34 754 eurų baudą.

Peikia aptarnavimą

Dar daugiau rykščių „Norfai“ kerta internetinės svetainės „Rekvizitai.lt“ lankytojai. Savo atsiliepimuose apie šį prekybos centrą žmonės kritikuoja pardavėjų higienos trūkumus, prastą aptarnavimą ir nekokybiškas prekes.

Jų dėmesį patraukė pirštinių nemūvintys mėsos skyriaus darbuotojai, druska gerokai „pagardinti“ šašlykai, virš daržovių ir vaisių skraidančios muselės ir sklindantis blogas kvapas. Skundai dėl tokių paslaugų esą toli nenueidavo – kalti likdavo patys nepakantūs klientai.

Komentarai

  • Nusipirkti pigiau, nei nurodyta etiketeje, taip kazkodel nebuna.

  • MAXIMA dar labiau suka. Ir ne centais o eurais.

    • Atsakyti
  • babulyte ryskiai neturi kas veikti ,pilna tokiu piktu ir surugusiu tetu .Tegu eina i Maksima ar Iki ten apgaus ir nesupras

Rodyti visus komentarus (3)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų