Apie trečdalį savo produkcijos UAB Ustukių malūnas eksportuoja. UAB Ustukių malūno archyvo nuotr.

Netradicinis požiūris į tradicinius gaminius sulaukė sėkmės ne tik Lietuvoje

Netradicinis požiūris į tradicinius gaminius sulaukė sėkmės ne tik Lietuvoje

Ką galima padaryti per trejus metus, jei išsikeltume sau tinkamus tikslus ir pasirinktume reikalingas priemones? Jau 25-erius metus veikianti bendrovė Ustukių malūnas, gaminanti įvairius grūdų produktus, savo pavyzdžiu įrodo, kad nemažai: vos per trejus metus įmonė atrakino užsienio rinkas ir šiuo metu eksportuoja net trečdalį savo produkcijos. Įmonės komercijos vadovas Kipras Uždavinys sako, kad tai dar ne pabaiga.

Įžvelgė ateities tendencijas

Šiuo metu UAB Ustukių malūnas eksportuoja apie trečdalį savo produkcijos. Sunku patikėti, kad įmonė aktyvią eksporto plėtrą pradėjo vos prieš trejus metus, 2014 metais. Šiuo metu bendrovė savo produkciją veža į Latviją, Estiją, Ispaniją, Turkiją, Izraelį, Čekiją, Angliją, Airiją ir kitas valstybes. Pasak bendrovės komercijos vadovo K. Uždavinio, pagrindai sėkmingai plėtrai buvo padėti gerokai anksčiau – kai įmonė nusprendė orientuotis į sveikus ir ekologiškus produktus.

„Jau prieš keliolika metų įžvelgėme tendenciją, kad ateityje sparčiai plėsis sveikų ir ekologiškų produktų rinka, tad skyrėme savo jėgas šiai produkcijai kurti ir gaminti. Geriausias to pavyzdys – trapučiai. Kai jie pasirodė Lietuvoje, tai buvo naujiena, reikėjo supažindinti su jais pirkėjus, tačiau jie labai pasiteisino ir tai yra vienas sėkmingiausių mūsų produktų“, – pasakoja K. Uždavinys.

Įmonė gamina nišinius produktus, tad prieš kurį laiką pasiekė savo augimo ribas – nors Lietuvoje daugėja sveikus maisto produktus vartojančių žmonių, tačiau šio augimo neužtenka įdarbinti visus gamybinius pajėgumus. Tai buvo pagrindinė priežastis, privertusi žvalgytis į užsienį.

„Lietuvoje buvome inovatyvių produktų kūrėjai, tačiau užsienio valstybėse sudominti produktu gana sudėtinga. Ten yra susiformavusi įvairių sveikų maisto produktų rinka, gamintojai yra gerokai pažengę, tad teko įdėti nemažai pastangų, kad išpildytume reikalavimus“, – pasakoja vienas iš įmonės vadovų.

Turi patarimų galvojantiesiems apie eksportą

Įmonė savo potencialiems klientams pasiekti naudoja įvairias priemones: tiesioginius kontaktus, specializuotas platformas, tarptautines parodas ir kt. Pasak K. Uždavinio, priemonių įvairovė dažnai ir lemia sėkmę.

„Galvojantiesiems apie produkcijos eksportą visų pirma patarčiau nebijoti imtis įvairių kontaktų užmezgimo priemonių. Antra, reikia išsigryninti rinką – gal jūsų produkcija ten neturės paklausos, todėl įdėtos pastangos bus bevaisės. Trečia, būtina pažinti galutinius vartotojus – kokius produktus jie mėgsta, kokios pakuotės atkreipia dėmesį, kokios formos gaminius gaminti. Pardavimai lems, ar užsakovai kreipsis į jus darkart, tad būtina atlikti namų darbus“, – sako UAB Ustukių malūno atstovas.

Jis atskleidžia, kad naujos rinkos įsisavinimas užtrunka nuo pusmečio iki metų, tad vienu metu įmonė dirba keliomis kryptimis. „Ieškantiesiems, kur eksportuoti, patarčiau apsišarvuoti kantrybe, nes nieko per vieną dieną nepadarysi. Mes šiuo metu bandome įeiti į kelių valstybių rinkas – tai Kanada, Gruzija, Azijos valstybės. Patirties yra, tad tikimės sėkmės“, – sako komercijos vadovas.

Eksporto skatinimas:

Ūkio ministerijos komentaras

Sparti įmonės eksporto plėtra prasideda nuo tinkamų priemonių pritaikymo. Šiuo metu Ūkio ministerija turi ne vieną priemonę ir programą, kuriomis padedama šalies įmonėms ieškoti partnerių ir rinkų užsienyje. Eksporto auditas – verslumą ir eksportą skatinančios agentūros VšĮ „Versli Lietuva“ vykdoma priemonė, skirta nustatyti įmonės pasirengimą eksportuoti, identifikuoti spragas ar sritis, kurios įmonei suteiktų galimybę tapti konkurencingesnei rinkoje: pvz., nėra prekės ženklo, eksporto vadybininko ir t. t.

Atliktus auditą, darbas gali būti tęsiamas su komercijos atašė pagalba. Komercijos atašė uždavinys – aktyviai ieškoti Lietuvos verslo ryšių užsienio šalyse, skatinti eksportą,  novacijas ir atvykstamąjį turizmą į Lietuvą, pritraukti investicijų, skleidžiant žinią apie Lietuvos verslo ir investicijų galimybes.

Komercijos atašė padeda įmonėms rasti potencialių prekybos partnerių, rengia individualius įmonių vizitus, derina dalykinius susitikimus, konsultuoja, ar prekė, ar paslauga bus paklausi toje rinkoje ir t. t. Tai itin svarbu, nes nežinant vietos specifikos labai lengva suklysti.

Ūkio ministerija yra numačiusi didinti ekonominio atstovavimo sistemos efektyvumą apjungiant bendram darbui ambasadas, profesionalų tinklus, pasaulio lietuvius, kurie prisidėtų tiek surenkant visą informaciją apie galimybes eksportuoti, tiek ir komunikuojant užsienio rinkoms apie Lietuvą. Verslo atstovų eksporto įgūdžių stiprinimas yra būtinas, kad verslas būtų pasirengęs iššūkiams ir suprastų eksporto diversifikavimo svarbą.

Todėl planuojama organizuoti naujas mokymo programas apie prekės ženklų ir eksporto kompetencijų vystymą, reikalingas eksporto srityje dirbantiems žmonėms ugdyti tiek regionuose, tiek didžiuosiuose miestuose.

Daugiau informacijos apie Ūkio ministerijos taikomas eksportoplėtros priemones galite rasti svetainėje www.ukmin.lrv.lt

 

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų