Site icon sekunde.lt

Neradę šermuonėlio, pradės statybas

M. GARUCKO nuotr.

Nuo automobilių srautų dūstantiems vienos labiausiai apkrautų Panevėžyje Smėlynės ir gretimų gatvių gyventojams po keleto metų žadamas palengvėjimas.

Miesto Savivaldybė pasirašė rangos darbų sutartį su konkursą Šiaurinei gatvei per Rožyną tiesti laimėjusia vietos įmone „Panevėžio keliai“. Šioji darbus žada pradėti jau šią vasarą. Eismo srautus koreguosianti gatvė – galvos skausmas greta namus pasistačiusiems Rožyno mikrorajono senbuviams. Ne kartą bergždžiai įrodinėję, kad būsima gatvė pablogins jų gyvenimą, rožyniečiai bando dar kartą įrodyti Savivaldybei, kad Šiaurinė gatvė yra klaida.

Miesto Savivaldybė pasirašė rangos darbų sutartį su vietos įmone „Panevėžio keliai“, laimėjusia konkursą Pramonės ir Smėlynės gatves sujungsiančiai Šiaurinei gatvei tiesti. M. GARUCKO nuotr.

Lėšų turi mažiau nei dešimtadalį

Savivaldybės planas – per trejus metus nutiesti gatvę, sujungsiančią Pramonės ir Smėlynės gatves.

Būsimos Šiaurinės gatvės techniniame projekte numatyta ją tiesti trimis etapais. Pirmiausia būtų tiesiama dešinioji jos pusė nuo Pramonės gatvės pabaigos iki Amerikos gatvės, nuo pastarosios iki Smėlynės gatvės, o trečiuoju etapu – nuo atkarpos tarp Pramonės ir Smėlynės gatvių kairė pusė.

Visa naujoji gatvė tęstųsi 3,5 kilometro. Keturių eismo juostų gatvės važiuojamosios dalies plotis sieks 14 metrų, greta numatyta įrengti ir pėsčiųjų bei dviračių takus. Techniniame projekte numatyta, jog būsimoje B2 kategorijos gatvėje leistinas greitis sieks 50 km/val.

Projektuotojai numatę, kad automobilių keliamą triukšmą ir vibraciją sumažins tylioji asfalto danga ir triukšmą slopinančių užtvarų naudojimas.

Projekte numatyta Šiaurinėje gatvėje įrengti 6 autobusų stoteles – už sankryžų su Rėklių, Amerikos, Pušyno gatvėmis.

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Tomo Juknos teigimu, kol kas planuojami tik du darbų etapai – nutiesti dviejų eismo juostų Šiaurinę gatvę. Jos kairiosios pusės, tai yra dar dviejų eismo juostų nutiesimas paliekamas tolimai ateičiai.

Pirmuosius du etapus Savivaldybė numato užbaigti 2021 metais. Tam reikia 4,5 mln. eurų. Kol kas miestas tam teturi 400 tūkstančių.

Kitąmet šiems darbams tęsti Savivaldybė tikisi gauti per 1,5 mln. eurų, o likusią dalį – 2021-aisiais. Šias lėšas ketinama gauti iš Valstybinės automobilių kelių direkcijos.

M. GARUCKO nuotr.

Atliko „šermuonėlio inventorizaciją“

Anot T. Juknos, Savivaldybė jau pernai būtų galėjusi pradėti tiesti naująją gatvę, jei bent pusei metų planų nebūtų sustabdžiusi Panevėžį per visą Lietuvą išgarsinusi kliūtis – neva po Rožyną lankstantis mistinis šermuonėlis.

Panevėžio savivaldybės užsakymu gatvės techninį projektą rengusi įmonė sulaukė netikėto Aplinkos apsaugos agentūros reikalavimo atlikti „šermuonėlio inventorizaciją“.

Tokią užduotį aplinkosaugininkai skyrė, kai, vertindami būsimos gatvės poveikį aplinkai, aptiko, jog dar praėjusio amžiaus devintajame dešimtmetyje Rožyno apylinkėse šmirinėjo retai sutinkamas mažulytis žvėrelis. Elektroninėje saugomų rūšių informacinėje sistemoje, administruojamoje Saugomų teritorijų tarnybos, rastas įrašas, kad 1988-aisiais Panevėžyje, Rožyno mikrorajone, maždaug už 80 metrų nuo planuojamos tiesti gatvės, buvo pastebėtas šermuonėlis. Kadangi gyvūnas įrašytas į Lietuvos raudonąją knygą, aplinkosaugininkai susirūpino, jog būsima gatvė gali jam nepatikti.

Savivaldybei teko užsakyti Gamtos mokslų tyrimo instituto paslaugą. Į Rožyno mikrorajoną atvykę mokslininkai puolė naršyti apylinkes, ieškodami prieš tris dešimtis metų čia prabėgusio šermuonėlio. Paieškos pasirodė esančios bevaisės: mažojo žvėrelio neaptikta nė kvapo. Mokslininkai įvertino, kad vietovė visiškai netinkama gyventi šermuonėliui.

Būsimai gatvei prieštaraujantiems Rožyno gyventojams Savivaldybė įrodinėja, kad naujoji gatvė per jų mikrorajoną bus kol kas tik dviejų eismo juostų – siauresnė nei Nemuno gatvė. M. GARUCKO nuotr.

Langų gyventojams nekeis

Paslaptingasis šermuonėlis tebuvo viena keista kliūtis gatvei tiesti. Kur kas daugiau rūpesčių naują gatvę per miegamąjį mikrorajoną suplanavusi Savivaldybė turi dėl vietos gyventojų keliamo nepasitenkinimo. Čia gyvenantieji ne kartą rinko parašus reikalaudami sustabdyti projektą. Gyventojai motyvuoja, jog Rožyną perskrosianti gatvė bus visapusiškai pavojinga – padidės triukšmas, oro tarša, o vaikams bus nesaugu ją kirsti pakeliui į mokyklą.

Rašto su gyventojų parašais Savivaldybė sulaukė ir praėjusią savaitę.

„Savivaldybei primenama, kad buvo pažadėta gyvenantiesiems prie būsimos gatvės pakeisti medinius langus į plastikinius. Tokių pažadų tikrai niekas nedalino ir negali būti, kad Savivaldybė privačiuose namuose pradės keisti langus“, – pabrėžė T. Jukna.

Jis teigia nematantis svarių argumentų, kodėl gatvė neturėtų būti nutiesta.

„Tai bus eilinė miesto gatvė, kaip kad V. Alanto ar Nemuno gatvės, prie kurių irgi gyvena žmonės. Tranzitiniam sunkiasvoriam transportui nėra jokio tikslo važiuoti per miestą, jis suka į aplinkkelį“, – ramina T. Jukna.

Anot jo, naujoji gatvė nukreiptų transporto srautus, atvykstančius iš Pasvalio ir Kupiškio krypčių, tiesiai į Pramonės gatvę, vedančią į automobilių turgų ir vakarinę miesto dalį, kur įsikūrę prekybos centrai.

Pasak T. Juknos, būsima Šiaurinė gatvė gyvybiškai svarbi miestui, ypač planuojant Smėlynės gatvės rekonstrukciją. Šioji, pavaduotojo teigimu, įmanoma tik tuomet, kai atsiras galimybė nukreipti transporto srautus į Šiaurinę gatvę.

Exit mobile version