Jarūnė juokiasi, jog kolegos teigia, kad ji galėtų dalyvauti „Stand-up“ komedijoje, nes yra labai linksmas ir atsipalaidavęs žmogus. Tokia stengiasi išlikti ir darbe.

Nepabūgusi rizikuoti išlošė

Nepabūgusi rizikuoti išlošė

Drąsos ir užsispyrimo jaunai panevėžietei Jarūnei Narkevičiūtei tikrai netrūksta. Ji ne tik stipriai laiko pačios įkurtos reklamos agentūros vadeles, bet ir drąsina visas moteris nebijoti nerti į verslo ir technologijų pasaulį.

 

Nepaisant, jog 27-erių J. Narkevičiūtės su partneriu sukurtas verslas dienos šviesą išvydo vos prieš trejetą metų, jie jau turi ką papasakoti apie nuveiktus darbus.

Tačiau Jarūnę labiausiai džiugina ne skaičiai, pasiekimai ar pergalės, o nuostabi trylikos puikių specialistų komanda ir klientai. Vadovė neabejoja, jog reklamos sektorius, į kurį nėrė, – konkurencingas, tačiau įsitikinusi, jog vietos po saule užteks visiems.

„Socialinių medijų rinka Lietuvoje jauna, netgi pavadinčiau ją laukiniais Vakarais. Nėra apibrėžtų taisyklių ir standartų“, – įvertina Jarūnė.

Nuosava agentūra – didelė atsakomybė ir rizika. Tačiau prieš imdamasi šios veiklos J. Narkevičiūtė sako neturėjusi jokių dvejonių.

„Savimi labai pasitikiu vadyboje. Manau, puikiai gebu susidėlioti procesus ir jų logiką, man sekasi bendrauti su žmonėmis. Tiesiog pagalvojau: o kas blogiausio gali nutikti? Jei nepavyks, teks darbo ieškotis kitur. Nei nusilaušiu koją, nei mane į kalėjimą pasodins“, – šypsosi komunikacijos specialistė.

Jaunoji karta laisvesnė

Anot Jarūnės, jauname versle žengti pirmuosius žingsnius sunku. Pirmiausia, susiduriama su vadybos problemomis.

„Organizacijos galva turi vykdyti pardavimus, užtikrinti agentūros žinomumą, dirbti su klientų strategijomis. Daug darbų, o patikrintų kelių – nėra“, – sako J. Narkevičiūtė.

Prie viso to, pasak jos, prisideda ir tai, kad pinigų pasamdyti patyrusiems specialistams dar nėra. Tad reikia juos ugdytis pačiam, kas taip pat suvalgo labai daug laiko.

Pasak J. Narkevičiūtės, neretai naujai į darbo rinką atėję jauni darbuotojai neišvengia klaidų, o darbo pokalbiuose tikrai būna visko.

Kurdama agentūrą Jarūnė tikina jokio atsarginio plano neturėjusi.

„Tikiu, kad norinčio mokytis žmogaus galimybės plačios. Šiuo metu renkasi darbuotojas, ne darbdavys, tad tiesiog nematau kliūčių rasti sau patinkantį darbą ar kurti naują verslą“, – mano mergina.

Vadovaudama reklamos agentūrai, J. Narkevičiūtė jau spėjo nusipiešti jaunosios kartos darbuotojo portretą.

„Su socialinių medijų reklama dirba jauni žmonės, užaugę su ekranais. Mūsų agentūros amžiaus vidurkis 25-eri metai. Pati save taip pat priskiriu jaunajai kartai. Tad elgiuosi su kolegomis taip, kaip manau, kad man pačiai būtų maloniausia. Dabar žmonės tiesiog laisvesni, drąsesni, nebijantys savęs išreikšti. Jiems svarbūs keliami tikslai, ateities suvokimas“, – įsitikinusi vadovė.

Darbintis pagal šabloną

Pasak J. Narkevičiūtės, neretai naujai į darbo rinką atėję jauni darbuotojai neišvengia klaidų, o darbo pokalbiuose tikrai būna visko.

„Kartą kalbinant kandidatą į asistento poziciją jis paprašė manęs parduoti jam penkerių metų įmonės viziją. Daug kandidatų bijo kalbėti apie darbo užmokestį. Dažnai neskiria laiko įsigilinti, kur atėjo ir ką čia nori veikti“, – vardija Jarūnė.

Anot J. Narkevičiūtės, bene didžiausia klaida, jog dažnai kandidatai prisižiūri ir prisiskaito įvairiausių motyvuojančių straipsnių, vaizdo įrašų, kuriuose informacija stipriai perspausta.

„Išmokti tie patys atsakymai tikrai jų neišskiria iš kitų. Reikėtų atvirai kalbėtis ir nebandyti užglaistyti savo nepatyrimo ar nežinojimo. Darbdaviui svarbu suvokti tiek stipriąsias, tiek silpnąsias darbuotojo puses, kad galėtų jam padėti“, – sako jaunoji vadovė.

Darbas – ne filmo scenarijus

Pasak Jarūnės, darbas socialinių medijų agentūroje dažnai suvokiamas, kaip rodoma filmuose – ateinama, padaromas įspūdingas vaizdo įrašas, vyksta rafinuoti susitikimai su kostiumuotais klientais, kur kalbama apie „nunešančias“ idėjas. Tačiau kasdienybė kur kas žemiškesnė. Didžioji dalis dienos leidžiama tiesiog prie kompiuterio, bendraujant su klientais, rengiant pardavimų pasiūlymus.

Jarūnė juokiasi, jog kolegos teigia, kad ji galėtų dalyvauti „Stand-up“ komedijoje, nes yra labai linksmas ir atsipalaidavęs žmogus. Tokia stengiasi išlikti ir darbe.

Geras vadovas, anot J. Narkevičiūtės, pirmiausia turi būti labai geras vadybininkas, gebantis planuoti laiką, įvertinti, kas svarbiausia, ir mažiau kalbėti, o daugiau klausytis.

Laiką atidavė tobulėjimui

Jarūnė įsitikinusi, jog didžiausia motyvacija sėkmingai dirbti organizacijoje – atvirumas. Tokia strategija ji pati ir vadovaujasi. Kiekvienas darbuotojas gali matyti, kiek įmonė gauna pajamų, kokios jos išlaidos, kokie projektai sėkmingi, o kurie turi būti peržiūrėti. O šiais metais kolektyvas visai savaitei vyko į Graikiją.

„Tiesiog pasikalbėjome, kad mūsų komandai tai būtų prasmingiau nei, tarkime, pica į biurą“, – šypteli pašnekovė.

Sėdėdama mokyklos suole, Jarūnė tikina tikrai nežinojusi, ką veiks ateityje. Studijas rinkosi pagal tai, kas atrodė geriausia, pagal pažįstamų, tėvų nuomones.

„Žinojau tik viena, kad tikrai nieko bendro neturėsiu su matematika. Šio dalyko tiesiog nekenčiau“, – juokiasi J. Narkevičiūtė.

Studijų metais aktyvi mergina priklausė didžiausiai jaunimo organizacijai pasaulyje AIESEC, kurioje susipažino su daugybe verslių, įdomių žmonių. Keli iš jų vystė socialinių tinklų bendrovę, tad draugė pasiūlė prisijungti ir Jarūnei bei būti atsakingai už pardavimus.

„Tuo metu nieko apie skaitmeninius sprendimus nesupratau, tad teko nemažai laiko praleisti mokantis, domintis. Vis dėlto mūsų keliai išsiskyrė. Tiesiog nesutapo požiūriai į verslo vystymą“, – paaiškina Jarūnė.

Tuomet panevėžietė įsidarbino integruotos komunikacijos agentūroje, pradėjo vadovauti skaitmeninių sprendimų skyriui. Tačiau tai buvo tik trumpalaikis tikslas, nes mergina jau žinojo, kad norės atskiro prekės ženklo rinkoje.

Talentų nebeignoruoja

Be vadovavimo jaunam verslui J. Narkevičiūtės galva ne ką mažiau užimta ir magistrantūros studijomis bei asmenine veikla technologijų srityje. Jarūnė – pirmosios Lietuvoje mentorystės programos moterims „Women Go Tech“ valdybos narė, atsakanti už komunikaciją, kandidatų pritraukimą, jų sėkmės istorijų viešinimą.

Studijų metais aktyvi panevėžietė priklausė didžiausiai jaunimo organizacijai pasaulyje AIESEC.

Jarūnė pripažįsta, jog pačiai nors ir retai, tačiau vis dar tenka susidurti su stereotipais, esą verslai, technologijos ir kiti rimti reikalai – ne moterų galvai.

„Tokių stereotipų dar yra, tačiau atsiranda daugiau įmonių, organizacijų, kurios supranta, kad negali ignoruoti tokios didelės dalies talentų“, – sako J. Narkevičiūtė.

Veiklomis užsivertusi mergina pripažįsta kartais pervargstanti nuo darbų, skubėjimo. Tačiau tai – tik akimirkos.

„Kiekvieną aplanko noras tiesiog suvalgyti bulvių traškučių prie kvailos amerikietiškos komedijos, tačiau gaila laiko“, – šypteli mergina.

Nepaisant to, jog laisvalaikio Jarūnės gyvenime ne itin daug, laisvomis nuo darbo valandomis jai patinka ilgi pasivaikščiojimai su šuneliu Meduoliu, paskaityti gerą knygą, susitikti su draugais ir tiesiog gerai išsimiegoti.

Nors atrodytų, jog savo ambicingą planą profesinėje veikloje J. Narkevičiūtė jau įgyvendino, su tuo ji nesutinka. Anot jos, tikrai nėra aišku, į ką jos verslas transformuosis ateityje.

Jarūnė pataria visiems, ieškantiems rakto į sėkmę, tiesiog pabandyti gyvenime siekti kuo daugiau ir negalvoti apie tai, kas blogiausio gali nutikti kiekvienoje situacijoje.

„Juk kai pagalvoji, nėra nieko tokio, ko nebūtų galima išgyventi“, – įsitikinusi Jarūnė.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų