I. STULGAITĖS-KRIUKIENĖS nuotr.

Naujoji stotis tapo kainų įkaite

Naujoji stotis tapo kainų įkaite

Dar šią vasarą turėjusių prasidėti naujos Panevėžio autobusų stoties statybų startas kol kas stringa išaugusių statybinių medžiagų kainų spąstuose.

Vis dėlto Aukštaitijos sostinė neatsisako ambicijų turėti naują stotį su požemine automobilių stovėjimo aikštele ir dar šįmet pradėti naujo, olimpinius standartus atitinkančio, baseino statybas.

Kartos statybininkų paieškas

Konkursą autobusų stočiai statyti paskelbusi Panevėžio savivaldybė sulaukė vos poros pasiūlymų ir abu teko atmesti. Administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, potencialių rangovų nurodytos kainos gerokai viršijo Savivaldybės šioms statyboms suplanuotą sumą.

Direktorius neslepia, jog toks menkas paraiškų skaičius – labai netikėtas, juolab kad besidominčiųjų konkurso sąlygomis būta nemažai.

„Tikėjomės kur kas daugiau pasiūlymų, nes naujos stoties statytos tikrai paprastos, nėra sudėtingų technologinių sprendimų. Pastatyti požeminį garažą ir stoties pastatą su aikštele, manom, nereikia kažkokios ypač aukštos kvalifikacijos“, – sako T. Jukna.

Jo nuomone, nuo noro varžytis dėl Savivaldybės užsakymo įmones sustabdė keista situacija šioje rinkoje: žvėriškai išaugusios statybinių medžiagų kainos. Labiausiai brango metalas, gelžbetonis – pagrindinės medžiagos, reikalingos šioms statyboms.

Naujos autobusų stoties statybų planus suraizgė pasikeitusi situacija rinkoje: Savivaldybei teko atmesti konkursui pateiktus įmonių pasiūlymus. I. STULGAITĖS-KRIUKIENĖS nuotr.

Naujos autobusų stoties statybų planus suraizgė pasikeitusi situacija rinkoje: Savivaldybei teko atmesti konkursui pateiktus įmonių pasiūlymus. I. STULGAITĖS-KRIUKIENĖS nuotr.

Brangios sutarties nesirašys

Pasak T. Juknos, ir gautieji pasiūlymai gerokai peržengė Savivaldybės tarybos patvirtintą stoties statybų kainos – 3,7 mln. eurų – ribą. Kiek konkurso dalyviai užsiprašė už tokį darbą, direktorius neįvardija.

Savivaldybė rengiasi skelbti antrąjį konkursą stočiai statyti.

„Labai tikiuosi, kad ta situacija, kuri staiga nutiko statybų rinkoje, stabilizuosis, nes dabartinės statybinių medžiagų kainos tikrai yra išpūstas burbulas. Mums taip nedega, kad reikėtų darbus pirkti 30 proc. ar netgi dar didesne, nei planavome, kaina. Manyčiau, kad rugsėjį ta situacija turėtų stabilizuotis“, – viliasi administracijos vadovas.

Anot jo, Savivaldybė nėra nusiteikusi pasirašyti rangos darbų sutarties dabartinėmis kainomis. Juolab, pasak T. Juknos, Lietuvoje būta pavyzdžių, kai pasirašomos rangos sutartys, o po poros mėnesių kainos krenta.

Vis dėlto jei kainų šuolis statybos sektoriuje pasirodys esantis ne trumpalaikis reiškinys, o ilgalaikė tendencija, teks miesto Tarybai iš naujo spręsti dėl stoties statybų.

„Mums taip nedega, kad reikėtų darbus pirkti trisdešimčia procentų ar netgi dar didesne, nei planavome, kaina.“

T. Jukna

Sukeis vietomis

Naują autobusų stotį Panevėžiui suprojektavo Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko architektų studija.

Savanorių aikštės pietinėje dalyje, šiuo metu užsodintoje alyvomis, suprojektuotos naujos stoties pastatas bus netaisyklingos trapecijos formos, skaidraus stiklo fasadais. Viduje numatyta maždaug 160 kv. m keleivių laukiamoji salė, 50 kv. m kavinė, bilietų kasos, vairuotojų poilsio kambarys, bagažo ir smulkių siuntų skyrius, kitos patalpos. Stotyje atsiras šiuolaikiška keleivių informavimo sistema: informaciniai ekranai, be įprastų bilietų pardavimo kasų, stotyje veiks ir savitarnos terminalas.

Po autobusų stotimi suprojektuota požeminė 88 vietų automobilių stovėjimo aikštelė su neįgaliesiems skirtomis vietomis, taip pat dviračių saugyklomis.

Autobusų stoties veiklą perkėlus iš dabartinių patalpų į naująsias, numatyta rekonstruoti ir senąjį jos pastatą, o esamą peroną paversti žaliąja poilsio zona. Projekto autoriai teigia, jog šitaip šiai vietai bus sugrąžinta ankstesnė paskirtis – XX a. pradžios nuotraukose matyti, kad aikštės dalis, kur dabar yra autobusų peronas, buvo neužstatyta, o skirta žmonių susibūrimams.

Šią savaitę išduotas leidimas modernaus, olimpinius standartus atitinkančio baseino statyboms. Savivaldybė viliasi rangos sutartį pasirašyti dar šį rudenį. P. ŽIDONIO nuotr.

Šią savaitę išduotas leidimas modernaus, olimpinius standartus atitinkančio baseino statyboms. Savivaldybė viliasi rangos sutartį pasirašyti dar šį rudenį. P. ŽIDONIO nuotr.

Ypatingas statinys

Panevėžio savivaldybė taip pat laukia ir modernaus, olimpinius standartus atitinkančio 50 metrų naujo baseino statytojų. Jų bus ieškoma tarptautiniu mastu. Šią savaitę gautas leidimas baseino statybai ir, pasak T. Juknos, rengiamasi netrukus skelbti rangos darbų pirkimo konkursą. Direktoriaus nuomone, baseino statytojų paieškos gali užtrukti iki rudens. Jiems konkurse bus keliami gerokai aukštesni reikalavimai nei autobusų stoties statybininkams.

„Surenkamo tipo konstrukcijos baseino statybos sudėtingos. Vonia planuojama nerūdijančiojo plieno, lakštų sujungimas reikalauja specifinių technologijų žinių, baseinas turės atitikti Tarptautinės plaukimo federacijos FINA keliamus reikalavimus. Statant tokį baseiną yra technologinių sudėtingų sprendimų ir jiems įgyvendinti rangovo kvalifikacija turi būti ganėtinai aukšta“, – teigė T. Jukna.

Anot jo, nors kuo daugiau dalyvių varžosi dėl Savivaldybės užsakymo, tuo užsakovei geriau, visgi tokiame konkurse sulaukti bent poros pasiūlymų „būtų logiška“.

Startą planuoja rudenį

Skaičiuota, kad pastatyti naują Panevėžio baseiną gali kainuoti preliminariai apie 10 mln. eurų. Savivaldybė įsipareigojusi padengti 35 proc. sumos. Kitą dalį miestas tikisi gauti iš Valstybės investicijų programos. Joje numatyta dar šiais metais Panevėžio baseino statyboms iš valstybės kišenės skirti 800 tūkst. eurų.

„Savivaldybės tikslas, kad baseino statybos prasidėtų dar šįmet. Planuojame, kad rangovas paaiškės rugsėjį–spalį, tad šiais metais dar galėtų prasidėti paruošiamieji darbai“, – mano T. Jukna.

Naujas modernus baseinas iškils „Aukštaitijos“ sporto komplekse. Jam numatyta vieta tarp ledo arenos ir sporto rūmų pastato.

Planuojama ne tik įrengti Tarptautinės plaukimo federacijos (FINA) reikalavimus atitinkantį 50 m ilgio 10 takų modernų baseiną, bet ir atnaujinti jau esamą 4 takų 25 m ilgio baseiną, įrengti sveikatingumo zoną su sporto salėmis, kineziterapijos kabinetais, kavine bei kita infrastruktūra.

Komentarai

  • Dabar esanti autobusų stotis yra statyta stabiliai, sovietmečiu, geromis statybinėmis medžiagomis. Reikalingas tik autobusų stoties pastato atnaujinimas. Kam reikalingas Panevėžiui kitas autobusų stoties pastatas? Juk pirmiausiai pasižiūrėkite, kiek ta stotimi naudojasi žmonių? Nebent sudaromos sąlygos šoninio pastato savininkui-turtuoliui dar įsigyti ir autobusų stoties pastatą ? Nes realaus poreikio statyti kažkokį pastatėlį iš stiklo , kažkokį kioskelį , kaip autobusų stotį Panevėžiui- yra Panevėžio miesto pažeminimas, Pirmiausia reikėjo atsiklausti raštu , Panevėžio miesto gyventojų, o ne kurti paslaptinius planus. Panevėžiečiai nepritaria ir nesutinka, kad būtų statoma kažkokia stiklinė nauja autobusų stotis ir bereikalingai eikvojami finansai, kada Panevėžio mieste pilna netvarkytų gatvių ir šaligatvių.

    • Atsakyti
    • kalbek uz save, gal tu nesutinki, o as sutinku su rekonstrukcija, ir panaudojant tamstos terminologija galiu parasyti, visi panevezieciai laukia naujos stoties ir atnaujintos aplinkos . ir net parasu nerinksim uz, ir taip aisku kad uz))))))))))

Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų