Norvegų „Otterlei group“ priklausanti šildytuvų gamintoja, Panevėžyje veikianti įmonė „Adax“ šiemet daugiausia dėmesio skyrė gamybos procesų skaitmeninimui.

Naujas „Adax“ proveržis – pramonės skaitmenizavimas

Naujas „Adax“ proveržis – pramonės skaitmenizavimas

Siekiant gerinti darbo našumą, gamybos kokybę, didinti pardavimus ir įmonės patrauklumą, Panevėžyje veikianti norvegų kapitalo bendrovė „Adax“ šiemet dalį investicijų skyrė skaitmeninių technologijų diegimui gamyboje bei gamybos procesų automatizavimui. Pasirinktas skaitmenizavimo kelias ne tik augina produktyvumą, bet ir leidžia išnaudoti naujas pažangių technologijų galimybes.

 

Didelė konkurencija, sparčiai tobulėjančios išmaniosios technologijos ir kintantys vartotojų poreikiai verslą skatina ieškoti būdų, kaip likti dinamiškiems ir patraukliems tarptautinėje rinkoje.

Norvegų „Otterlei group“ priklausanti šildytuvų gamintoja, Panevėžyje veikianti įmonė „Adax“ šiemet daugiausia dėmesio skyrė gamybos procesų skaitmeninimui. Pasak bendrovės direktoriaus Aurimo Lukoševičiaus, išmaniųjų inovacijų diegimas gamyboje dar nebaigtas, tačiau rezultatai jau akivaizdūs, nors ne visada išmatuojami finansine išraiška.

„Šie metai mums buvo skaitmeninių gamybos pokyčių metai. Vizualiai tas gal ne itin matyti, tačiau įmonės našumą ir kartu konkurencingumą smarkiai išaugino“, – sako A. Lukoševičius.

Bendrovės „Adax“ gaminami šildytuvai patys įvairiausi – nuo paprastų skaitmeninių termostatų iki radiatorių, valdomų per atstumą mobiliuoju telefonu per išmaniąją programėlę. Visi jie itin modernaus ir elegantiško dizaino, taigi tinkantys net prie įmantriausio interjero – galima rinktis ne tik iš plačios spalvinės gamos, bet ir medžiagų, pavyzdžiui, turinčius grūdinto stiklo paviršių.

„Adax“ ir „Glamox heating“ prekės ženklais žymimų šildytuvų galima įsigyti ne vien Lietuvos prekybos centruose. Panevėžiečių gaminama produkcija keliauja į kaimynines šalis – Latviją, Estiją, Lenkiją – ir dalį Europos – Bulgariją, Kroatiją, Daniją, Suomiją, Graikiją, Vengriją, Šveicariją, Rusiją. Net 80 proc. visų pardavimų tenka Skandinavijos šalims. „Adax“ šildytuvai pasiekia net tokias tolimas šalis, kaip Japonija, Naujoji Zelandija ar Mongolija. Panevėžyje gaminama produkcija naudojama ne tik namų ūkiuose, bet ir komercinės bei visuomeninės paskirties pastatuose, pavyzdžiui, viešbučiuose, kavinėse, parduotuvėse, mokyklose, pramonės objektuose. Toks šildymo būdas populiarus ne tik šalyse, kur šaltasis sezonas tetrunka vos kelis mėnesius, bet ir atšiauriu klimatu pasižyminčioje Skandinavijoje.

A. Lukoševičiaus teigimu, gamybos proceso skaitmenizavimas naudingas ir įmonei, ir darbuotojui: efektyvus darbas užtikrina papildomus priedus prie atlyginimo.

„Kuriame naujus gaminius bei nuolat tobuliname turimus. Kad išliktume konkurencingi, privalome žengti koja kojon su išmaniosiomis technologijomis, ypač dabar, kai daugelis elektronikos prietaisų valdomi mobiliuoju telefonu per išmaniąsias programėles“, – sakė A. Lukoševičius.

Naujos rinkos

Interneto amžiuje atsivėrė naujos galimybės ir produktų realizavimui. Jau praėjusiais metais bendrovė savo gaminius pradėjo pardavinėti ir per internetinę platformą „Amazon“. Įmonės vadovas įsitikinęs, kad netolimoje ateityje internetu „Adax“ parduos didelę dalį savo produkcijos.

„Pirmieji metai ne tokie aktyvūs, bet matome, kad pardavimai auga, todėl dedame daug vilčių į internetinę prekybą“, – sakė A. Lukoševičius.

Taip pat žvalgomasi ir į kitas rinkas. Ekspertų grupė jau ėmėsi Europoje vienų didžiausių – Prancūzijos ir Vokietijos – rinkų analizės. Šiose šalyse didelė dalis namų ūkių naudojasi elektriniu šildymu, tad bendrovės tikslas – pasiekti jų vartotojus.

Nors „Adax“ produkcija sezoninė – pirkimo pikas prasideda rugpjūtį–rugsėjį, o baigiasi po Naujųjų metų, A. Lukoševičiaus teigimu, pajėgumus didinti dar tikrai yra galimybių. Vidutiniškai per metus pagaminama per 400 tūkst. įvairiausių šildytuvų, bet be didesnių investicijų būtų įmanoma pagaminti ir 600 tūkst.

„Iki šiol mūsų rekordas – 15 tūkst. gaminių per savaitę. Šiemet jį tikimės pagerinti iki 17 tūkst. Tai visiškai realu, nes ir toliau optimizuojami praktiškai visi gamybos procesai“, – teigė A. Lukoševičius.

Pasak „Adax“ vadovo, praėjusiais metais įdiegta ir konvejerinė gamyba, o tai itin padėjo pagerinti darbo našumą ir kokybę. Anksčiau vienas žmogus gaminį surinkdavo nuo pradžios iki galo, o dabar vienas darbuotojas atlieka tik kelias operacijas. Nebereikia kiekvienam jų apsikrauti krūva įrankių ir detalių. Taip darbas atliekamas greičiau ir kokybiškiau. Konvejerinio darbo privalumas ir tas, jog daugelį operacijų gali kontroliuoti ir iki šiol tokio darbo nedirbęs žmogus – prie konvejerio esančiame kompiuterio monitoriuje rodoma, kokią operaciją reikia atlikti.

„Tik įdiegus konvejerinę gamybą pajutome pagerėjusį darbo našumą, be to, ir pati gamyba tapo skaidresnė“, – atkreipė dėmesį įmonės vadovas.

Išmanūs ir modernūs

Bendrovėje „Adax“ diegiama sistema padeda skaitmeninti visus judėjimus gamyboje – nuo žaliavų gavimo iki gaminio išvežimo. Įdiegta brūkšninių kodų sistema leidžia palaikyti tvarką sandėliuose, lengviau valdyti gamybą ir išvengti žmogiškųjų klaidų.

„Kiekvienas veiksmas registruojamas sistemoje. Tai labai palengvina logistiką, mat kompiuterio monitoriuje matome, kur ir kiek žaliavos liko sandėliuose, kur buvo padėta jau pagaminta produkcija“, – teigė A. Lukoševičius.

Šiemet skaitmeninti ir gamybos barai bei visi įrenginiai. Dabar sistemoje matyti, kada pradėjo dirbti viena ar kita mašina ar linija, kokie jos pajėgumai. Jeigu pasitaiko prastova, sistema nurodo, kodėl ji įvyko – dėl darbuotojams priklausančių pertraukų, gedimų ar kitų priežasčių. Pasak direktoriaus, tai padarė daug skaidresnį visą gamybos procesą – aiškiai matyti, kiek prarandama ar iššvaistoma darbo laiko dėl vienokių ar kitokių priežasčių.

„Pavyzdžiui, pamatę, kad darbus stabdo dažnai gendančios staklės, pakeitėme susidėvėjusius įrenginius. Ši sistema savotiškai motyvuoja ir darbuotojus – jeigu žmogus dirba efektyviai, nėra prastovų, jis gauna papildomus priedus prie atlyginimo“, – sakė A. Lukoševičius.

Į bendrovę „Adax“ žengia ir dirbtinis intelektas – ateityje numatoma įdiegti sistemą, kuri iš surinktų duomenų, matydama kiekvieną gamybos žingsnį ir darbo našumą, numatytų galutinę datą, kada klientui bus atiduotas jau pagamintas produktas. Jeigu atsirastų nenumatytų kliūčių ar gamyba dėl kažkokių priežasčių būtų sutrikdyta, pati sistema perskaičiuotų gamybos datas. Galvojama ir apie portalo klientams diegimą. Iki šiol visus užsakymus į sistemą suveda atsakingas žmogus, tačiau atsiradus portalui, klientai galės patys prisijungti prie sistemos, užsisakyti norimas prekes ir matyti, kokioje gamybos stadijoje yra jų užsakymai.

Pasak „Adax“ direktoriaus, investicijos į išmaniąsias sistemas gamyboje nėra didelės, palyginti su gaunama grąža. Anksčiau metų gale savaitei stodavo bveik visa gamyba, kad būtų galima atlikti inventorizaciją, o dabar tam pakaks poros dienų.

„Tikslių skaičių, kiek sutaupysime, nepasakysime, bet grąžą jau jaučiame. Skaitmeninimas nepakeis darbuotojų, bet jiems bus daug patogiau dirbti, sumažės žmogiškųjų klaidų. Svarbiausias mūsų tikslas – patenkinti klientai, o geri įvertinimai prisideda prie įmonės sėkmės“, – teigė A. Lukoševičius.


„Adax“

2018 m. bendrovė gavo 1,4mln. Eur grynojo pelno.

Apyvarta – 16 mln. Eur

2018 m. sumokėti mokesčiai 1,5mln. Eur

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų