Nors konkreti atidarymo data dar nenumatyta, žadama, kad keleiviai iš modernios stoties galės keliauti jau antroje šių metų pusėje.
Panevėžio savivaldybė paskelbė perkanti naujai stočiai baldus.
Pasiūlymų laukiama iki gegužės 8 dienos.
Numatoma, kad baldai turės būti pristatyti, įskaitant projektavimą, pristatymą, sunešimą ir montavimą, ne vėliau kaip per porą mėnesių nuo sutarties pasirašymo.
Stočiai ieškoma kėdžių įvairioms patalpoms, sofos, paminkštintų krėslų-fotelių.
Kiekvienam baldui keliami tam tikri reikalavimai. Tarkime, darbo vietų kėdės turėtų būti itin ergonomiškos, su ratukais, reguliuojamo aukščio ir pan. Paminkštinti krėslai-foteliai skirti neformalaus bendravimo erdvei stoties vadovo kabinete, vairuotojų poilsio patalpose. Sofos reikės taip pat vairuotojų poilsio kambariui. Bus perkami ir suoliukai dušui bei bagažo saugyklai, mediniai suolai su atramomis laukimo salei. Įvairioms patalpoms prireiks ir įvairių stalų, spintelių, stelažų, lentynų, spintų ir kt.
Savivaldybė nusprendė baldų nupirkti ir būsimai autobusų stoties kavinei.
Statybos skyriaus vedėjo Dariaus Linkono teigimu, ši patalpa bus išnuomota su baldais, išskyrus virtuvės įrangą.
Numatomos ir spintelės bagažui.
Naujoji stotis suprojektuota Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko architektų studijos. Pastato viduje numatyta keleivių laukiamoji salė, kavinė, tualetai, bilietų kasos, vairuotojų poilsio kambarys, bagažo ir smulkių siuntų skyrius, administracijos patalpos ir kt.
Keleiviams bus įrengti informaciniai ekranai, be įprastų bilietų pardavimo kasų, stotyje veiks ir savitarnos terminalas.
Po perono teritorija ir stoties pastatu įrengtos techninės ir pagalbinės patalpos, maždaug 80-ies vietų požeminė automobilių stovėjimo aikštelė, liftas.
Ant iškilusio virš stoties bokšto turėtų atsirasti užrašas „Panevėžys“.
D. Linkono teigimu, šiuo metu atlikta apie 85–86 procentus darbų.
Liko apdailos darbų, apželdinti stoties stogą.
Pasak D. Linkono, rangovas iki birželio pabaigos planuoja baigti fizinius darbus, tačiau dar kurį laiką užtruks objekto pridavimo procedūra.
Tikimasi, kad per tą laiką stotis baldus jau turės.
Dar šiais metais Savivaldybė planuoja skelbti ir rangos darbų konkursą senosios stoties pastatui rekonstruoti.
Jis nuo pat pastatymo 1961 metų nematė rimtesnio remonto – šiek tiek patvarkytas tik 2012-aisiais.
Savivaldybė jam numačiusi naują paskirtį.
Po rekonstrukcijos čia įsikurtų Panevėžio plėtros agentūra, po tuo pačiu stogu veiktų ir įstaiga „Panevėžio keleivinis transportas“, o dabartinė laukiamoji salė tarnautų miesto bendruomenių poreikiams.
Visgi didžiausias pokytis numatytas dabartinio stoties perono teritorijai. Joje asfaltą ir autobusų aikšteles pakeistų pieva, medžiai, gėlės, suoliukai šios rekreacinės zonos lankytojams, modernus apšvietimas.
Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus Arnoldo Gražio teigimu, iš dabartinės stoties patalpų į naująją nebus nieko perkeliama, nebent dalis kompiuterių įrangos.
„Atidarius naująją stotį daug komfortiškesnės sąlygos bus ir darbuotojams, ir keleiviams. Pagerės ir miesto įvaizdis. Ne veltui sakoma, kad stotis yra miesto veidas“, – mano A. Gražys.
Anot jo, įmonė periodiškai atnaujina ir savo transporto parką. Šiuo metu pasirašyta sutartis dėl dviejų tolimojo susisiekimo autobusų pirkimo.
Įmonės duomenimis, iš Panevėžio autobusų stoties per savaitę įvairiomis kryptimis išvažiuoja daugiau nei 1 300 autobusų. Iš jų kitų vežėjų tolimojo susisiekimo – 350, privačių vežėjų, važinėjančių priemiesčio maršrutais – per 600, tarptautinio susisiekimo – daugiau nei 200, paties Panevėžio autobusų parko – 131.
Vidutiniškai per dieną per stotį pervažiuoja daugiau nei 180 autobusų, o per metus – daugiau nei 69 000.