Nauja autobusų stotis – finišo tiesiojoje

Nauja autobusų stotis – finišo tiesiojoje

Po virtinės nesėkmingų bandymų atrasti, kas imsis Aukštaitijos sostinės autobusų stoties statybų, pagaliau išrinktas rangovas.

Rangos konkursą laimėjo viena didžiausių Panevėžio statybos bendrovių – UAB „Kriautė“.

Septyni milijonai

Panevėžio miesto savivaldybės administracijos vadovas Tomas Jukna teigė, jog tikėtina, kad darbai prasidės jau šiemet, o statybos turėtų trukti dvejus metus.

„Turėjome išties neįprastą situaciją, tikriausiai jau rankos pirštų neužtektų suskaičiuoti, kiek kartų skelbėme autobusų stoties rangos konkursą. Bet galime pasidžiaugti, kad pagaliau pavyko rasti, kas gali ir nori imtis šio projekto, kuris itin svarbus mūsų miestui“, – sakė T. Jukna.

Administracijos vadovo teigimu, priežastys, kodėl taip ilgai užtruko stoties rangovų paieška, įvairios. Vis dėlto labiausiai koją kišo neramus laikmetis, kuomet statybos darbų kainos augo rekordiniais šuoliais. Štai dar praėjusiais metais buvo skaičiuojama, kad viso autobusų stoties projekto vertė galėtų būti per trys milijonai eurų, o skelbiant paskutinį konkursą ji išaugo dvigubai.

„Autobusų stoties statybų vertė – septyni milijonai. Dar vienas milijonas eurų numatytas kaip užsakovo rezervas, jeigu atsirastų nenumatytų arba papildomų darbų. Taigi maksimali šio projekto vertė – per aštuoni milijonai eurų. Žinoma, jeigu tų papildomų darbų nebus, ir to papildomo milijono neprireiks“, – kalbėjo T. Jukna.

Po nesėkmingų bandymų pagaliau išrinktas rangovas, kuris per dvejus metus dabartinio parkelio vietoje turėtų pastatyti naują ir modernią Panevėžio autobusų stotį.

Situacija rinkoje keičia taisykles

Jo teigimu, anksčiau rezervas nebūdavo numatomas – jeigu atsirasdavo papildomų darbų, būdavo rašomi papildomi susitarimai. Šiuo atveju rangovas jau iš anksto sutartyje numatė, kad jeigu atsirastų papildomų darbų, kiek jie galėtų dar kainuoti.

„Situacija rinkoje išties nepalanki, nes iš anksto suskaičiuoti darbų ir medžiagų kainą, kai pastarosios auga taip sparčiai, labai sunku. O Savivaldybė negali pirkti atskirai darbų ir medžiagų. Rangovai vertina savo rizikas ir ne kiekvienas gali ar nori teikti pasiūlymą. Be to, ir pajėgumai yra riboti. Kiek domėjomės, rinkoje labai daug statybos užsakymų – ne tik iš biudžetinio sektoriaus, bet ir privataus. Didžiulės apimtys, todėl rimti rinkos dalyviai turi labai daug užsakymų. Bet pagaliau rangovą pavyko rasti“, – pasakojo T. Jukna.

Paskutinį kartą viešieji pirkimai autobusų stoties rangovui rasti skelbti tarptautiniu mastu. Tačiau sulaukta tik dviejų dalyvių, iš kurių vieno siūlymas neatitiko konkurso sąlygų. Kol kas autobusų stoties projektui Panevėžio savivaldybė biudžete numačiusi vieną milijoną eurų. Anot T. Juknos, likusi suma būtų numatyta kitų metų biudžete. Taip pat tikimasi, kad dalį lėšų pavyks gauti iš europinių projektų.

„Bet kokiu atveju ieškome galimybių. Žinoma, kol kas tai tik planas. Bet nė vieno projekto nesame pradėję jau turėdami reikiamą sumą lėšų. Jeigu pirma ieškotume lėšų, o tik po to įgyvendintume projektą, daugelio darbų būtume net nepradėję“, – sakė T. Jukna.

Moderni ir šiuolaikiška

Naują autobusų stotį Panevėžiui suprojektavo Nacionalinės premijos laureato Rolando Paleko architektų studija. Savanorių aikštės pietinėje dalyje, šiuo metu užsodintoje alyvomis, suplanuotos naujos stoties pastatas bus netaisyklingos trapecijos formos, skaidraus stiklo fasadais. Viduje numatyta maždaug 160 kv. m keleivių laukiamoji salė, 50 kv. m kavinė, bilietų kasos, vairuotojų poilsio kambarys, bagažo ir smulkių siuntų skyrius, kitos patalpos.

Stotyje atsiras šiuolaikiška keleivių informavimo sistema: specialūs ekranai, be įprastų bilietų pardavimo kasų, stotyje veiks ir savitarnos terminalas. Po autobusų stotimi suprojektuota požeminė 88 vietų automobilių stovėjimo aikštelė su neįgaliesiems skirtomis vietomis, taip pat dviračių saugyklomis. Ši požeminė aikštelė tarnaus ir kaip priedangos statinys esant ekstremaliai situacijai ar karo atveju.

Autobusų stoties veiklą perkėlus iš dabartinių patalpų į naująsias, numatyta rekonstruoti ir senąjį jos pastatą. Dalį patalpų ketinama skirti bendruomenės renginiams ir kitokiems poreikiams, o esamą peroną paversti žaliąja poilsio zona.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų