Moliūgai: faktai apie jų naudą sveikatai

Moliūgai: faktai apie jų naudą sveikatai

Kartais pamiršta ir ne visų mėgstama oranžinė daržovė savyje slepia daugybę vitaminų ir mineralų, kurių taip reikia sklandžioms įvairių organų funkcijoms užtikrinti ir apsisaugoti nuo ligų.

Todėl vaistininkas Marius Lukštaraupis rekomenduoja neskubėti nurašyti ne tik moliūgo, bet ir visų jame esančių sėklų. Jos ne mažiau naudingos organizmui nei minkštimas.

Moliūgai pasižymi didele nauda sveikatai, jie yra vieni svarbiausių beta karoteno šaltinių. Nemažai atliktų mokslinių tyrimų rodo teigiamą ryšį tarp mitybos, kurioje gausu beta karoteno, ir sumažėjusios prostatos ar storosios žarnos vėžio rizikos – daugiau šios medžiagos organizme turintys žmonės buvo mažiau linkę sirgti vėžiu ir kitomis lėtinėmis ligomis.

„Beta karotenas yra galingas antioksidantas. Vartojant maisto produktus, kuriuose gausu šios medžiagos, gali sumažėti tam tikrų rūšių vėžio išsivystymo rizika, jie gali padėti sumažinti astmos ir širdies ligų riziką, atitolinti senėjimą ir kūno degeneraciją. Bet koks nurytas beta karotenas organizme pavirsta vitaminu A“, – apie moliūguose esančio karotenoido naudą pasakoja vaistininkas.

Moliūgų sėklos yra vienas iš geriausių natūralių magnio šaltinių, padedančių kontroliuoti kraujospūdį, mažinti širdies ligų riziką ir reguliuoti cukraus kiekį kraujyje. Nedidelėje saujelėje jų yra maždaug pusė rekomenduojamo dienos magnio kiekio.

„Moliūgų sėklos turtingos antioksidantų ir magnio, kurie padeda sumažinti kraujospūdį, o sėklose esanti ląsteliena, kalis ir vitaminas C palaiko gerą širdies sveikatą. Taip pat teigiamą poveikį gali sukelti azoto oksido fermentai, esantys moliūgų sėklų aliejuje – jie išplečia kraujagysles, pagerina kraujotaką ir sumažina apnašų augimo arterijose riziką“, – teigia M. Lukštaraupis.

Be to, moliūgų sėklos – puikus cinko šaltinis. Kartu su vitaminu C cinkas padeda stiprinti imunitetą, tad artėjant virusinių ligų sezonui, moliūgų sėklos gali tapti puikiu organizmo atsparumą didinančiu užkandžiu.

Augaliniai junginiai, esantys moliūgų sėklose ir minkštime, puikiai padeda absorbuoti gliukozę į audinius ir žarnas, taip pat subalansuoja kepenų gliukozės kiekį. Be to, moliūguose esantys vitaminai C ir E bei beta karotenas palaiko akių sveikatą ir padeda apsisaugoti nuo senėjimo sukeltos žalos.

„Moliūgai kupini skaidulų. Jos lėtina cukraus absorbcijos į kraują greitį, taip pat skatina reguliarų tuštinimąsi ir sklandų virškinimą. Taip pat, valgant šią daržovę, sumažėja nutukimo ir bendro mirštamumo rizika, atkuriama sveika veido ir plaukų spalva, padaugėja energijos ir išlieka tinkamas kūno masės indeksas. Tai – visokeriopai sveikatai naudinga daržovė“, – sako vaistininkas.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų