I. Stulgaitės–Kriukienės nuotr.

Miesto vidury Marso kanjonai

Miesto vidury Marso kanjonai

Kaimas vidury miesto – taip apie vieną automobilių aikštelę šalia Klaipėdos gatvės sako aplink ją įsikūrę verslininkai, jų klientai ir praeiviai.

Dar prieš metus joje nuardžius trinkeles, atsivėrė tikri Marso kanjonai. Vasarą parduotuvių pašonėje pakyla dulkių stulpai, o rudenį užtvinsta giliausios balos.

Verslininkai pasakoja jau surinkę tūkstančius parašų, kad sklypo savininkė miesto Savivaldybė greičiau sutvarkyti baisiąją vietą, tačiau vietoj rimtų meistrų atsiunčiamas tik Sizifo darbą atliekantis greideris.

Pastarasis, anot Klaipėdos g. 79 pastate įsikūrusių kone dešimties įmonių atstovų, vėl darbavosi prieš keletą savaičių. Tačiau dabar gana didelėje automobilių stovėjimo aikštelėje vėl plyti balos.

Kai kurios jų, pasak vietinių, neišdžiūva visus metus. Verslininkai jau ironizuoja apie sumanymą užsiimti žuvininkyste.

„Galėsime čia žuvis auginti, nes žmonės pas mus jau nebevažiuoja“, – sako įmonių atstovai.

Jie skundžiasi dėl tokių sąlygų praradę dalį klientų, nukentėję ir finansiškai.

Spąstai automobiliams

Į be jokios dangos paliktą aikštelę vakar vidurdienį, stebint „Sekundei“, įsukę vos dideli džipai riaumojo per plačias lietaus vandens sklidinas duobes.

Vienas kitas atsitiktinai įsukęs žemesnis automobilis dugną braukė gruntu. Po jų balos nuo tepalų suraibuliavo vaivorykštės spalvomis. Matėsi ir pamestų automobilių detalių.

„Čia tikriausiai koks nežinantis įvažiavo, – apie sudėtingai po aikštelę manevruojančius vairuotojus kalbėjo vietos verslininkai. – Visi kiti mašinas palieka toliau, už mūsų aikštelės, nes čia ne vienam paskui teko ratus remontuoti.“

Automobiliai, anot pašnekovų, ypač laužomi žiemą, kai balų pakraščiai pasidengia sniego kalnais ir susidaro dar gilesnės duobės. Vairuotojai kaltina verslininkus dėl netvarkingos aikštelės, grasina teismais dėl patirtų nuostolių.

Ne ką lengviau čia ir pėstiesiems. Šioje vietoje dirbančios vaistinės, mėsos, gėrimų parduotuvių pardavėjos nuolat sulaukia klientų pastabų dėl prasto kelio iki pastatų.

„Žmonėms sunku išlipti iš mašinos, mauroti iki mūsų. Į vidų nešasi purvas, tenka po keturis penkis kartus per dieną plauti“, – pasakojo Klaipėdos g. 79 dirbanti vaistininkė.

Ir pats iš aikštelės ant batų atneštas dumblas esą kažkoks keistas – tai ne tik paprastas gruntas.

Liko be dangos

„Anksčiau aikštelė buvo dengta betono trinkelėmis, bet jos per ilgą laiką visai išsiklaipė, išsimušė. Atsivėrė avarinės duobės, ir tapo pavojinga vaikščioti, galėjai koją neatsargiai eidamas išsisukti, žmonių tykojo traumos“, – vienas per kitą kalbėjo vietos verslininkai.

Aikštelės žemė – valstybinė, tad dėl šios vietos tvarkymo praėjusių metų pradžioje Klaipėdos g. 79 pastatų šeimininkai kreipėsi į Panevėžio savivaldybę. Prašyta sutvarkyti suirusią dangą, kol neįvyko nelaimė, motyvuojant intensyviu tiek pėsčiųjų, tiek transporto eismu aikštelėje.

Vienas iš dviejų įvažiavimų į aikštelę jau tada buvo netinkamas naudoti dėl pusės metro gylio duobės.

Verslininkai pasakoja dėl šios problemos surinkę net kelis tūkstančius klientų parašų.

Bėda netrukus buvo išspręsta – bendrovės „Panevėžio gatvės“ darbininkai atvažiavę nurinko sudaužytas trinkeles, o jų vietą užpylė mineralinių medžiagų mišiniu.

Aikštelė įtraukta į Miesto rekonstruotinų infrastruktūros objektų sąrašą, patikinant, jog tokie darbai vykdomi Savivaldybei tam skyrus lėšų. Prisidėjus patiems verslininkams, toks sprendimas būtų priimtas greičiau. Šie teigia neprieštaraujantys ir tokiam variantui, kad tik dirbti būtų patogiau.

Atvarė greiderį

Tačiau atėjo ir vasara, o aikštelėje „plušėjo“ tik dulkių kamuoliai. Jie nusėdo ant pastato sienų, nuklojo langus, laiptus.

Šių metų liepą Klaipėdos gatvės įmonės dar kartą kreipėsi į miesto Savivaldybę dėl aikštelės remonto. Tąkart sulaukė atsakymo, kad dulkės prieš mėnesį nusodintos apliejant jas kalcio chloridu.

Vasarą verslininkai išgirdo, kad jau užsakyti aikštelės kapitalinio remonto projektavimo darbai, bus išspręstas lietaus nuotekų nuvedimas, pakeisti pagrindai, atnaujinta viršutinė danga.

O kol kas pažadėtas laikinas remontas. Jį atliko atsiųstas greideris.

„Kokia iš tokios pagalbos nauda? Atvažiavo traktorius dieną, kai čia buvo mašinų, prastumdė per vidurį ir išvažiavo. Be to, jau nebėra ko čia ir stumdyti. Praeina savaitė – ir vėl tas pats. Nuėmus trinkeles, duobių dar daugiau pasidarė“, – piktinosi pašnekovai.

Priešais aikštelę, šalia Klaipėdos gatvės, yra autobusų stotelė. Joje išlipantiems keleiviams taip pat kyla bėdų dėl netvarkingos vietos.

„Miestas džiaugiasi, kad atsinaujina. O mes čia kaip kaime likę – tikra gėda“, – dūsauja įmonių darbuotojai.

Jų klientai pritaria, kad tokios kitos baisios aikštelės Panevėžyje tikrai nėra.

Neatsiranda projektuotojų

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus specialistė Loreta Babilauskienė tikino, kad planuotą automobilių stovėjimo aikštelės Klaipėdos g. 79 remontą vilkina viešieji pirkimai. Savivaldybei niekaip nepavyksta rasti rangovų suprojektuoti kapitalinį objekto remontą.

„Šiais metais Savivaldybė pradėjo vykdyti viešuosius pirkimus dėl aikštelės kapitalinio remonto projekto. Viešieji pirkimai neįvyko, nes negauta pasiūlymų. Vyksta pakartotini viešieji pirkimai. Rugpjūtį aikštelėje atliktas dangos laikinas remontas, užlygintos susidariusios avarinės išdaužos“, – aiškino specialistė.

Anot jos, nuo pat pradžių darbai galėjo vykti greičiau, jei aikštelės kaimynai būtų sutikę prisidėti finansiškai. Dar 2020-ųjų vasarį vietos verslininkams esą buvo pasiūlyta prisidėti savo lėšomis rekonstruojant aikštelę. Bet, pasak L. Babilauskienės, tokio sutikimo iš įmonių tuomet nesulaukta.

Kiek kainuotų tokios aikštelės remontas, Savivaldybės atstovė, negalėjo atsakyti. Tai esą paaiškėtų tik nupirkus projektavimo darbus ir parengus sąmatą.

Prioritetai kitur

„Į Savivaldybę nuolat kreipiasi daugiabučių gyventojai, įmonių, įstaigų vadovai dėl automobilių aikštelių įrengimo, rekonstrukcijos ar kapitalinio remonto. Tačiau Savivaldybė turi įsipareigojimų įgyvendinti jau pradėtus Panevėžiui svarbius architektūrinių ir urbanistinių objektų projektus, remontuoja pagrindines miesto gatves ir šaligatvius, tuos inžinerinius statinius, kurie tenkina visų miesto gyventojų poreikius bei gerina Panevėžio miesto estetinį įvaizdį, kuriems būtinas finansavimas juos užbaigti. Todėl vidaus kelių, automobilių aikštelių užtaisomos tik avarinės būklės susidariusios išdaužos“, – aiškino L. Babilauskienė.

Specialistė skaičiuoja, kad šiemet baigtos rekonstruoti šešios automobilių aikštelės prie daugiabučių namų, kai prie remonto prisidėjo patys gyventojai. Per pastaruosius penkerius metus Savivaldybės lėšomis sutvarkytos 28-ios stovėjimo aikštelės prie švietimo įstaigų ir prie dviejų sveikatos priežiūros įstaigų: Nemuno g. poliklinikos ir A. Jakšto g. Konsultacijų poliklinikos.

Tačiau prie verslo įmonių valstybinėje žemėje Savivaldybė remontuoja tik avarines išdaužos.

Galerija

 

Komentarai

  • Čia dar nieko – aikštelė nedidelė -galima ir šalia pastatyti auto …. O įvažiavimas ir aikštelė prie daugybės parduotuvių Ramygalos gatvės gale -vadinamoje bazės teritorijoje ??? Ten dirba ir ne pati biedniausia organizacija – muitinė su savo tikrinamais vilkikais… ir tai tęsiasi ne metus ne du ,o seniai ir nieko – niekam galvos neskauda : sunku įvažiuot – nevažiuok ….

  • Čia dar nieko – aikštelė nedidelė -galima ir šalia pastatyti auto …. O įvažiavimas ir aikštelė prie daugybės parduotuvių Ramygalos gatvės gale -vadinamoje bazės teritorijoje ??? Ten dirba ir ne pati biedniausia organizacija – muitinė su savo tikrinamais vilkikais… ir tai tęsiasi ne metus ne du ,o seniai ir nieko – niekam galvos neskauda : sunku įvažiuot – nevažiuok ….

Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Taip pat skaitykite