Site icon sekunde.lt

Miesto sankryžose tikrins vairuotojų budrumą

 

Pervažiuoti sankryžas Panevėžyje nuo sausio užtruks ilgiau, tačiau, kaip tvirtina žalias posūkių į dešinę rodykles nuimančios įmonės vadovas, dėl to gatvėse taps gerokai saugiau.

Nuo sausio 1-osios prie šviesoforų nebeliks lentelių su žaliomis rodyklėmis. Jas pašalinti Lietuva įsipareigojo įgyvendindama Europos Sąjungos reikalavimus.

Panevėžio šviesoforus prižiūrinti įmonė „Eismo valdymo sistemos“ pranešė pradėjusi tokias lenteles nuardyti. Kelio ženklų, leidusių sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, nebeliks nė vienoje iš juos turėjusių 26 sankryžų mieste.

Įmonės „Eismo valdymo sistemos“ direktorius Tomas Smulka pripažįsta, kad dėl tokios naujovės sankryžų pralaidumas gerokai sumažės. Nelikus lentelių, šviesoforų prižiūrėtojai planuoja Panevėžio savivaldybei siūlyti kai kurias sankryžas rekonstruoti įrengiant papildomas šviesoforų sekcijas sukantiesiems į dešinę. Tačiau ir tokia galimybė padidinti pravažumą Panevėžio gatvėse – gerokai ribota.

„Papildomos šviesoforo sekcijos į dešinę gali būti įrengiamos tik tuo atveju, jei yra atskira eismo juosta sukantiems į dešinę. Iš kitos pusės turi būti įrengta papildoma kairio posūkio rodyklė, kaip yra Vilniaus ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje. Kiti miestai tokių sekcijų, leidžiančių sukti į dešinę, įrengia daugiau, nes jų gatvėse tą leidžia techninės sąlygos, o Panevėžyje tai galima pritaikyti tik keturiose sankryžose“, – teigė T. Smulka.

Šešias siūlys patobulinti

Savivaldybei bus siūloma vietoje nuimtų lentelių su žaliomis rodyklėmis papildomas šviesoforo sekcijas įrengti Vilniaus ir J. Basanavičiaus, Vakarinės ir Klaipėdos, Nemuno ir Molainių ir Janonio ir Pušaloto gatvių sankryžose.

Taip pat T. Smulka mato galimybę patobulinti Ramygalos, Nemuno ir Aukštaičių gatvių bei Respublikos gatvės ir Taikos alėjos sankryžas, kad ir jose padidėtų transporto pralaidumas.

Tokioms pertvarkoms dar turėtų pritarti Savivaldybė, policija, joms įgyvendinti Savivaldybei tektų organizuoti viešuosius pirkimus. Todėl bet jau dar kurį laiką vairuotojams reikės daugiau kantrybės pervažiuoti be lentelių su žaliomis rodyklėmis likusias sankryžas.

Pėstiesiems saugiau

Nors pralaidumas jose bus gerokai prastesnis, pasak T. Smulkos, praktika byloja, kad saugumas turėtų gerokai padidėti.

„Statistika rodo, kad per metus nutinka bent 2–3 eismo įvykiai, kai, vadovaujantis lentelėmis su žaliomis rodyklėmis, sukama į dešinę ir partrenkiami pėstieji“, – atkreipia dėmesį „Eismo valdymo sistemų“ vadovas.

Lentelės su žaliomis rodyklėmis gatvėse ėmė dingti jau nuo 2012-ųjų, kai patvirtintos šviesoforų įrengimo taisyklės. Nuo tada modernizuotose sankryžose tokie kelio ženklai nebeįrengiami. Šiuo metu Panevėžyje yra apie 16 tokių rekonstruotų sankryžų.

Exit mobile version