Miesto sankryžose tikrins vairuotojų budrumą

Miesto sankryžose tikrins vairuotojų budrumą

 

Pervažiuoti sankryžas Panevėžyje nuo sausio užtruks ilgiau, tačiau, kaip tvirtina žalias posūkių į dešinę rodykles nuimančios įmonės vadovas, dėl to gatvėse taps gerokai saugiau.

Nuo sausio 1-osios prie šviesoforų nebeliks lentelių su žaliomis rodyklėmis. Jas pašalinti Lietuva įsipareigojo įgyvendindama Europos Sąjungos reikalavimus.

Panevėžio šviesoforus prižiūrinti įmonė „Eismo valdymo sistemos“ pranešė pradėjusi tokias lenteles nuardyti. Kelio ženklų, leidusių sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, nebeliks nė vienoje iš juos turėjusių 26 sankryžų mieste.

Įmonės „Eismo valdymo sistemos“ direktorius Tomas Smulka pripažįsta, kad dėl tokios naujovės sankryžų pralaidumas gerokai sumažės. Nelikus lentelių, šviesoforų prižiūrėtojai planuoja Panevėžio savivaldybei siūlyti kai kurias sankryžas rekonstruoti įrengiant papildomas šviesoforų sekcijas sukantiesiems į dešinę. Tačiau ir tokia galimybė padidinti pravažumą Panevėžio gatvėse – gerokai ribota.

„Papildomos šviesoforo sekcijos į dešinę gali būti įrengiamos tik tuo atveju, jei yra atskira eismo juosta sukantiems į dešinę. Iš kitos pusės turi būti įrengta papildoma kairio posūkio rodyklė, kaip yra Vilniaus ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje. Kiti miestai tokių sekcijų, leidžiančių sukti į dešinę, įrengia daugiau, nes jų gatvėse tą leidžia techninės sąlygos, o Panevėžyje tai galima pritaikyti tik keturiose sankryžose“, – teigė T. Smulka.

Šešias siūlys patobulinti

Savivaldybei bus siūloma vietoje nuimtų lentelių su žaliomis rodyklėmis papildomas šviesoforo sekcijas įrengti Vilniaus ir J. Basanavičiaus, Vakarinės ir Klaipėdos, Nemuno ir Molainių ir Janonio ir Pušaloto gatvių sankryžose.

Taip pat T. Smulka mato galimybę patobulinti Ramygalos, Nemuno ir Aukštaičių gatvių bei Respublikos gatvės ir Taikos alėjos sankryžas, kad ir jose padidėtų transporto pralaidumas.

Tokioms pertvarkoms dar turėtų pritarti Savivaldybė, policija, joms įgyvendinti Savivaldybei tektų organizuoti viešuosius pirkimus. Todėl bet jau dar kurį laiką vairuotojams reikės daugiau kantrybės pervažiuoti be lentelių su žaliomis rodyklėmis likusias sankryžas.

Pėstiesiems saugiau

Nors pralaidumas jose bus gerokai prastesnis, pasak T. Smulkos, praktika byloja, kad saugumas turėtų gerokai padidėti.

„Statistika rodo, kad per metus nutinka bent 2–3 eismo įvykiai, kai, vadovaujantis lentelėmis su žaliomis rodyklėmis, sukama į dešinę ir partrenkiami pėstieji“, – atkreipia dėmesį „Eismo valdymo sistemų“ vadovas.

Lentelės su žaliomis rodyklėmis gatvėse ėmė dingti jau nuo 2012-ųjų, kai patvirtintos šviesoforų įrengimo taisyklės. Nuo tada modernizuotose sankryžose tokie kelio ženklai nebeįrengiami. Šiuo metu Panevėžyje yra apie 16 tokių rekonstruotų sankryžų.

Komentarai

  • Jei užtruks ilgiau, tai ir bus nesaugiau, gerbiamieji „išminčiai“. Gi kamštyje susinervinęs vairuotojas prilygsta apsvaigusiam nuo alkoholio. Taigi prie „išmanaus“ šviesoforo sankryžoje užtrukę, greičiu bandys kompensuoti prarastą laiką. Ar saugu?

    • JEIGU VAIRUOTOJAMS NETVARKOJE SU NERVAIS TAI TEGUL PESTI VAIKSTO. O KAD DAUGELIS NERVUOTI UZ VAIRO TAI LABAI AISKIAI MATOSI , KAI PAJUDA AUTOMOBILIS NUO SANKRYZOS.

  • Pirma:jokių privalomų EU reikalavimų dėl rodyklių nėra,tai neklaidinkite skaitytojų.Antra:jeigu jau reikia viešųjų pirkimų ir t.t.tam,kad patobulinti sankryžas,tai kodel jie nebuvo organizuojami anksčiau,kai buvo planuojama nuimti žalias rodykles?Trečia:“..dėl žalių rodyklių per metus nukentėdavo 2-3 pėstieji ..“O kiek nukentės žmonių dėl padidintos oro taršos,tai nesvarbu?

  • Viskas mieste daroma, kad būtų kuo didesni kamščiai. Gatvių siaurinimas rekonstrukcijos metu, buki „išmanieji“ šviesoforai, nelogiškas gatvių žymėjimas (pripiešiama dryžių gatvės viduryje, vietoj papildomos juostos; trumpinamos juostos posūkiui į kairę) ir t.t. Nors automobilių mieste daugėja kartais, naujos gatvės nestatomos. Miesto bendrajame plane pripiešta naujų miestą gaubiančių gatvių, kurios sumažintų eismą centrinėmis gatvėmis, bet jos nestatomos. Tai šermuonėlio ilgai ieškoma, tai ateičiai atidedama. Kada pagaliau bus sujungta Alanto ir Vakarinė g., kada Senamiesčio g. gale atsiras žiedas su jungtimi iki „Rožyno“, kada Ramygalos g. prie „Kadex“ atsiras žiedas su jungtimis į Velžio kelią ir Tilvyčio g.? Kada? Kai miestas visiškai užsikiš ?

Rodyti visus komentarus (4)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų