P. Židonio nuotr.

„Marso kanjonams“ artėja galas

„Marso kanjonams“ artėja galas

Liūdnai pagarsėjusioje automobilių aikštelėje Klaipėdos gatvėje ties įvairiomis verslo įmonėmis ne vienerius metus per duobes ir purvą braidę bei važinėję panevėžiečiai galės lengviau atsikvėpti. Po ilgų nesėkmingų projektuotojų paieškų, ši darbų dalis pagaliau pajudėjo. Tiesa, kada aikštelėje pasirodys statybininkai, pasakyti dar negali niekas.

Panevėžiečiai gali susipažinti su automobilių stovėjimo aikštelės Klaipėdos gatvės 79A, 79B, 79C kapitalinio remonto projektiniais pasiūlymais ir pateikti savo pastabas. Po šios viešinimo procedūros projektas bus rengiamas toliau. Jį numatyta baigti dar šiais metais.
Už „Marso reljefą“ per dantį visame mieste traukiamą automobilių stovėjimo aikštelę, atlikus kapitalinį remontą, ketinama sutvarkyti iš pagrindų. Be to, įrengti elektromobilių įkrovos stoteles, apšvietimą, pastatyti LED šviestuvus, lietaus nuotekų tinklus.
Daugiau nei 11 arų teritorijoje numatyta 50 automobilių stovėjimo vietų, iš jų dvi bus skirtos neįgaliesiems. Pagal naujus reikalavimus, privalės atsirasti ir 10 vietų elektromobiliams.
Žvyro dangą pakeis asfaltas, šaligatvį ruošiamasi iškloti betoninėmis trinkelėmis su specialiais įspėjamaisiais paviršiais akliesiems ir silpnaregiams.
Statybininkų laukia ne vienas iššūkis. Šioje teritorijoje gausu įvairių inžinerinių tinklų – šilumos, lietaus, elektros, vandentiekio, telekomunikacijų. Kad jie nebūtų pažeisti, kasti kai kuriose vietose teks rankomis.

Verslas jautėsi pamirštas

Automobilių stovėjimo aikštelė Klaipėdos gatvėje kėlė tiek automobilininkų ir pėsčiųjų, tiek netoliese įsikūrusių verslininkų pasipiktinimą. Pastarieji jau kadaise jai prilipdė kaimu viduryje miesto etiketę.
Subyrėjus ir išsiklaipius kadaise privažiavimą prie verslo pastatų dengusioms trinkelėms, jos buvo nuimtos. Likusi žvyro danga vasarą keldavo dulkių debesis, o stojus lietingiems orams virsdavo sunkiai išvažiuojama dėl pilnų vandens duobių.
Ne ką geriau būdavo ir žiemą, kai visas šis kliūčių ruožas apledėdavo.
Miesto Savivaldybės nurodymu, dėl dulkių žvyras palaistomas kalcio chlorido tirpalu, prireikus duobes lygina greideris. Tačiau tokie pataisymai būna trumpalaikiai – paprastai iki pirmo stipresnio lietaus.
Prieš keletą metų nelemtos aikštelės pašonėje įmones turintys verslininkai „Sekundei“ guodėsi, kad ne vienam važiuotam jų klientui vėliau teko ieškoti meistrų sugadintoms transporto priemonėms taisyti.
Išvysti čia besimėtančias aplaužytas automobilių dalis buvo ne naujiena.
Pėstiesiems esą irgi reikia atidžiai žiūrėti, kur stato koją. Mat balos tokios, kad žuvininkystę vystyti galima, ironizavo verslininkai.
Dėl šios valstybinėje žemėje esančios aikštelės jie yra ir parašus rinkę – kad intensyvaus pėsčiųjų ir automobilių eismo vietą pagaliau sutvarkytų. Neatmetė net galimybės patys prisidėti prie darbų.

P. Židonio nuotr.

Būtų prisidėję, būtų greičiau turėję

Verslo atstovų oficialaus sutikimo prisidėti prie aikštelės tvarkymo Savivaldybė, Miesto infrastruktūros skyriaus vyriausiosios specialistės Loretos Babilauskienės žiniomis, taip ir nesulaukė. Tačiau per keletą pastarųjų metų pati skelbusi ne vieną konkursą viešiesiems pirkimams. Norinčiųjų projektuoti aikštelę vis neatsirasdavo.
Šiemet situacija pagaliau pasikeitė. Nors, pasak L. Babilauskienės, viskas galėjo vykti gerokai greičiau, jei verslininkai būtų sutikę prisidėti savo lėšomis.
„Projektą jau seniai būtų nupirkę ir darbai būtų seniausiai atlikti“, – neabejoja ji.
Tokiu atveju prie projekto parengimo 50 procentų lėšų būtų prisidėjusi Savivaldybė.
Vyriausiosios specialistės aiškinimu, prisidedant ir savo lėšomis, pagal miesto Tarybos patvirtintą tvarką projektavimo paslaugas perka ne Savivaldybė, o užsakovas. Tai yra gyventojai ar įmonės. Taip esą pavyksta greičiau surasti projektuotojus. O Savivaldybė turi skelbti viešąjį pirkimą, projektuotojus ne visada domina gana mažos apimties užsakymai.
L. Babilauskienės duomenimis, visi panašūs prašymai, kuriuos teikė miesto gyventojai, įmonės ar įstaigos dėl aikštelių asfaltavimo ir pridėjo savo lėšų, šimtu procentų įgyvendinti.

Pinigai – tik kitąmet?

Netgi pavykus surasti projektuotojus, kada aikštelė Klaipėdos gatvėje bus sutvarkyta, kol kas nežinoma.
Pasak vyriausiosios specialistės, metų pradžioje Savivaldybė buvo numačiusi pinigų tik projektavimo darbams, o ne remontui.
„Negali įšaldyti lėšų, kol nėra projekto“, – L. Babilauskienės spėjimu, greičiausiai metų pabaigoje bus vertinamos Savivaldybės galimybės ir sprendžiama dėl lėšų skyrimo kitiems metams.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų