I. Stulgaitės–Kriukienės nuotr.

Lipantiems į autobusą naujos taisyklės

Lipantiems į autobusą naujos taisyklės

 

Jau kitos savaitės pabaigoje maršrutiniais miesto autobusais važinėjančių panevėžiečių laukia ne viena naujovė – Savivaldybės taryba rengiasi keisti miesto autobusų Keleivių ir bagažo vežimo taisykles.

Jose numatytos stotelės pagal pareikalavimą, galimybė susigrąžinti pinigus už nepanaudotus autobuso bilietus, bet ir baudos už du lengvatinius bilietus, išmuštus vietoje vieno visa kaina.

Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus specialistės Inos Urbonavičienės teigimu, Panevėžyje keleivių ir bagažo vežimo tvarka rimčiau nekito kone dešimtmetį, o pernai rudenį atsirado esminių naujovių tokiose Lietuvos taisyklėse.

Panevėžio politikams patvirtinus naująsias taisykles, autobusuose bus jau oficialiai leidžiama nemokamai vežtis dviratį, paspirtukus, kitas mikromobilumo priemones. Tiesa, nežinodami, kaip elgtis, dalis gyventojų ir dabar juos gabenasi neįsigiję papildomo bilieto.

Dviratis į autobusą tik su sąlyga

Pasak I. Urbonavičienės, autobusu vežtis dviračius ar paspirtukus bus galima tik su tam tikromis sąlygomis. Pavyzdžiui, vežamos priemonės turės būti švarios. Vežtis dviratį bus galima tik tais autobusais, kuriuose yra speciali tam skirta vieta su įrengtais tvirtinimo diržais, o jei ši vieta užimta kitų keleivių, teks su dviračiu laukti kito autobuso. Taip pat keleivis su dviračiu turės išlipti, jei įlips ir laisvos vietos dairysis neįgalus asmuo su vežimėliu ar mama su vaikišku vežimėliu.

I. Urbonavičienė spėja, kad autobusais važinėjantys dviratininkai bus retenybė – Panevėžys pernelyg kompaktiškas miestas, kad jo nebūtų įmanoma pervažiuoti dviračiu nuo vieno galo iki kito.

„Nemanau, kad bus populiaru didelį dviratį vežtis viešuoju transportu, nebent sulūžtų ar netikėtai užkluptų lietus“, – svarsto specialistė.

Jos manymu, toks leidimas aktualesnis nebent mamoms su vaikais ar močiutėms, nusprendusioms pradžiuginti anūkus – pasiėmus juos pavažinėti dviračiu ar paspirtuku.

Stos pagal pareikalavimą

Panevėžyje numatoma ir visiška naujovė – stotelės pagal pareikalavimą. Tokioje išlipti norintis keleivis turės nuspausti autobuse esantį „Stop“ mygtuką, o nesant jo – iš anksto informuoti vairuotoją. Jei nebūtų norinčiųjų įlipti ar išlipti, vairuotojas tiesiog pravažiuotų tokias stoteles nesustojęs. Kol kas tokia stotelė numatyta tik vienoje vietoje – jos paprašė Panevėžio gamtos mokykla. Tiesa, ir jos dar teks palaukti. Tokios dvi stotelės netoli mokyklos turėtų atsirasti rekonstruojant Smėlynės gatvę.

Pasak I. Urbonavičienės, stotelės Panevėžyje ir taip gana neblogai išdėstytos, atstumai tarp jų nėra dideli. Panašios stotelės pagal pareikalavimą veikia kai kuriose užsienio šalyse, kai norintys išlipti keleiviai spaudžia „Stop“ mygtuką, tačiau tai nėra visiškai analogiška tam, ką planuoja Panevėžys.

„Tai turės būti Savivaldybės parinktos išlipimo vietos, o ne ten, kur žmogus sugalvoja, autobusas ir sustos“, – sako specialistė.

Be to, ir tokie „Stop“ mygtukai sumontuoti tik naujausiuose Panevėžio autobusų parko autobusuose.

„Panevėžyje kol kas tokių stotelių nėra. Kai jos atsiras, tuo maršrutu bus galima siųsti autobusą su mygtukais arba keleivis pats prieis prie vairuotojo ir pasakys prieš stotelę, kad nori išlipti. Bet tai nereiškia, kad kur žmogus panorės, ten autobusas ir sustos“, – aiškina Panevėžio autobusų parko vadovas Arnoldas Gražys.

Du bilietai neatstoja vieno

Naujose taisyklėse išsamiau aptartos ir konkrečios gyvenimiškos situacijos. Savivaldybė teigia, jog rėmėsi Vilniaus ir Kauno patirtimi.

Pasak I. Urbonavičienės, dažnai pasitaikydavo, kad keleivis, turintis pirkti bilietą visa kaina, įsigyja du tokios pat vertės lengvatinius bilietus – vietoje bilieto už 52 centus – du po 26 centus.

„Tai griežtai draudžiama, jeigu keleivis neturi dokumento, įrodančio, kad turi teisę naudotis lengvatiniu bilietu. Jei tokios teisės neturi, netgi pateikęs du lengvatinius bilietus vietoje vieno už visą kainą, bus laikomas važiuojančiu be bilieto ir turės susimokėti baudą“, – sako specialistė.

Galės atgauti pinigus

Tačiau atsirado ir nauja, gyvenimą palengvinanti, galimybė – per 14 kalendorinių dienų nuo bilieto įsigijimo dienos bus galima grąžinti nepanaudotus tiek vienkartinius, tiek terminuotus bilietus. I. Urbonavičienės teigimu, terminuoti bilietai turi būti grąžinami dar iki jų galiojimo pradžios.

„Jeigu žmogus susirgo ar netyčia įsigijo ne tokį bilietą, galės jį grąžinti. Tačiau jei turi mėnesinį bilietą ir nori grąžinti trečią to mėnesio dieną, to nebegalės padaryti. Toks bilietas laikomas jau panaudotu“, – įspėja I. Urbonavičienė.

Taisyklėse atsirado ir daugiau pokyčių, susijusių su rastų daiktų saugojimu bei grąžinimu. Pasak I. Urbonavičienės, šios sąlygos perkeltos iš bendrų šalies taisyklių ir ji spėja, kad vežėjui bus gana sudėtingai įgyvendinamos. Pavyzdžiui, radus paliktą keleivio daiktą, vairuotojas turės surašyti aktą, kuriame išsamiai apibūdins radinį ir nurodys radimo aplinkybes. Aktas bus perduodamas policijai, o daiktai saugomi pusmetį.

Nauji įpročiai

A. Gražys sako, kad naujosios taisyklės paremtos kitų miestų gerąja praktika, tačiau

dėl kai kurių naujų dalykų buvo kilusių diskusijų.

Vadovas neabejoja, kad įsigaliojus naujoms taisyklėms, atsiras keleivių, nieko negirdėjusių apie naujoves.

„Dabar kiekvienas atvejis turės sprendinį, kuriuo reikės vadovautis“, – sako A. Gražys.

Nors karantinas pratęstas iki gegužės 31-osios, pasak Autobusų parko vadovo, keleivių akivaizdžiai daugėja. Anot jo, išaugę srautai susiję ne vien su šiltesniais orais, bet ir su karantino atlaisvinimais – į kai kurias mokyklas grįžo pradinukai, pradėjo dirbti daugiau prekybos įmonių, pajėgumus didina miesto pramonės įmonės. Visgi direktorius spėja, kad per karantiną susiformavę nauji visuomenės įpročiai gali gerokai kirsti vežėjams.

„Pandemija iškraipė keleivių vežimo rezultatus. Ir kažin, ar po karantino keleivių srautas vėl padidės iki buvusio. Gali būti, jog dalis darbdavių pajuto, kad taip pat kokybiškai galima dirbti ir nuotoliniu būdu“, – mano A. Gražys.

 

Komentarai

  • O kodėl neduodat komentuoti .Ponia I Urbonienė pasivėžinkit 1E autobusiuku — ar tai jūsų geri norai pagelbėti ligotiems žmonėms , stambiem žmonėm bei senjorams ….PASITYČIOJIMAS .IR DABAR IŠ TUŠČIO Į KIAURĄ !!!!

  • Nelabai realios tos taisyklės.Matosi, kad kūrė žmogus, neišlendantis iš kabineto, jau nekalbant apie naudojimąsi viešuoju transportu.Prirašo nesąmonių visokios urbonienės…

  • Betvarkė su vairuotojais, su tvarkaraščiais. 10.15,3 važiuoja viens po kito, po to pertrauka pusė valandos ir daugiau. Pavyzdys: atvažiavo 15, sulipo beveik visi laukiantys stotelėje, po 5 min pustuštis 10 važiuoja, Ir kaip neužsikrėsti Covid. Visuomeniniam sveikatos centrui irgi reiktų pasidomėti

    • Atsakyti
    • O kuo cia deti vairuotojai?

      • Apie vairuotojų kultūrą, o ne apie tvarkaraščius, jeigu nesuprantat

    • Prie ko vairuotojas, grafikai padaryti ir jie stengiasivažiuotipagal juos. Bet gi daug išmaniųjų sankryžų su šviesoforais. Ir dauguma vairuotojų vėluoja. Bet aišku pėstute vaikštantys nesuprata ir nesupras. Jau geriau skųstis ir verkti…

  • Pirmiausia tai vairuotojų kultūrą reikia kelti. Garantuotai aprėks kai prašys sustoti. Nes tokie pikti diedai dirba. Galinėje stotelėje rūko, tada nevėdinę važiuoja, važiuodami telefonais pliurpia, paleidžia muziką į autobuso saloną visu garsu( čia toks neseniai atsirado), apšaukia perkančius bilietus, stoteles nesustodami pravažiuoja, tad grafiko nesilaiko, kas iš to, kad skelbti stoteles įrašus paleido- nutildo arba išjungia, dezinfekcinio skysčio ne visada papildo. O jau apie privažiavimą arti bortelio tai net nebekalbu- lieka toks durnas tarpas, kad vyresniam žmogui nenušokti ant šaligatvio, o ir ant gatvės per aukštai nulipti.

    • Atsakyti
    • tokio mados niekas nemokino ten.

      • Atsakyti
  • Jau matau, kaip vairuotojas, atrades autobuso salone mokinuko palikta sportine apranga puola surasineti akta, aprasineti radini ir radimo aplinkybes ir t.t.
    Na nebukim naivus – ismes i siuksliadeze galineje stoteleje ir tiek ziniu…

    • vairuotojas raso. matau daigta panašu i kuprine tarkim, guli autobuso gale : matuoja rulete, raso 8metrai 21cm. eina artčiau, raso spalva tamsi pora užsektuku tris užtrauktukai,guli 35 laipsniai i šiaure: išsitraukia kampamati matuoja.

      • Atsakyti
  • Kuria taisykles žmogus, kuris autobusu net nevažinėja ,autbusas 1E pasityčiojimas

  • Viskas gerai su tom naujom taisyklėm, jos ne tik keleiviams skirtos, bet ir tam, kas. keleivius veža. Čia tam, kad nebūtų nesąmonių

Rodyti visus komentarus (12)

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų