P. Židonio nuotr.

„Lietuvos geležinkelių“ siūlymas savivaldybėms susimokėti už maršrutus: tai visuomenės ir savivaldybių reketavimas

„Lietuvos geležinkelių“ siūlymas savivaldybėms susimokėti už maršrutus: tai visuomenės ir savivaldybių reketavimas

Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ frakcijos Seime atstovai, reaguodami į tai, kad daliai Lietuvos savivaldybių teikiami pasiūlymai pačioms susimokėti, jei nori, kad per jas einantys geležinkelių maršrutai išliktų, teigia, kad tai beveik prilygsta Susisiekimo ministerijos ir „Lietuvos geležinkelių“ vykdomam reketui, o apie regioninės politikos stiprinimą negali būti nė kalbos.

„Atrodo, kad dabartinei Susisiekimo ministerijos vadovybei ir „Lietuvos geležinkeliams“ pelnas yra svarbesnis už viešųjų paslaugų prieinamumo didinimą, gyventojų gerovę. Ar iš tiesų valstybė nebemato prasmės finansuoti ir išlaikyti geležinkelių maršrutų, kuriais gyventojai kiekvieną dieną važiuoja į darbovietes, ugdymo įstaigas. Siūlymai savivaldybėms už tai pačioms susimokėti kone prilygsta į jas ir į visuomenę nukreiptą reketavimą“, – sako Seimo narys, Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ pirmininkas Saulius Skvernelis.

Parlamentaro Domo Griškevičiaus teigimu, valdančiųjų kalbos apie regioninę politiką yra tas pats, kas tuščias oro drebinimas.

„Vyriausybė ir Lietuvos valstybinės įmonės atlieka veiksmus prieštaraujančius patvirtintiems šalies strateginiams dokumentams. Lietuvos geležinkeliai“ karpo keleivių vežimo maršrutus viską matuodami tik per pelno ir nuostolio prizmę, pamiršdami ir kitą svarbią misiją – teikti viešąsias paslaugas“, – pabrėžia D. Griškevičius.

Pasak parlamentaro, praėjusiais metais apkarpytas Šiauliai–Panevėžys–Rokiškis maršrutas, liko jungtis tik tarp 4 ir 5 šalies miestų, tiesa panašu, kad grėsmė iškilo ir jam.

„Nuostolingas traukinio maršrutas Radviliškis–Šiauliai–Radviliškis planuojamas uždaryti, išsiųstas „Lietuvos geležinkelių“ raštas savivaldybėms, kurių teritorijomis driekiasi šioji geležinkelio vėžė. Rašte pabrėžiama, kad maršrutas galėtų išlikti, jei pačios savivaldybės finansiškai jį paremtų. Iš Panevėžio rajono savivaldybės prašoma 16 tūkst., Šiaulių rajono – 4 tūkst., Radviliškio rajono siekiama gauti 19 tūkst. eurų per metus už pervežimus, kurie neatitinka Vyriausybės numatytų minimaliųjų kriterijų. Kaip kažkas gerai pajuokavo, savivaldybės tuoj galės statyti muitines ir prašyti mokesčių iš jų teritoriją kertančių traukinių“, – pratęsia D. Griškevičius.

Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ atstovai pirmadienį kreipėsi į Susisiekimo ministerijos ir „Lietuvos geležinkelių“ vadovybę prašydami atsakyti, kokie konkretūs pokyčiai keleivinio transporto maršrutuose yra numatomi Lietuvos lygmeniu, kiek maršrutų planuojama panaikinti, sutrumpinti, pakeisti ar paleisti naujų, kaip vertina regioninės politikos keliamus tikslus ir „Lietuvos geležinkelių“ keleivių vežimo įmonei „LTG Link“ prašymus savivaldybėms prisidėti finansiškai prie maršrutų išlaikymo.

Platinti, skelbti, kopijuoti Eltos informacijas ir fotoinformacijas be raštiško Eltos sutikimo draudžiama.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų