"Sekundės" nuotr.

Ledu pasidengusios gatvės – egzaminas ne tik vairuotojams

Ledu pasidengusios gatvės – egzaminas ne tik vairuotojams

 

Žiemai parodžius pirmuosius nagus, antradienį nuo pat ryto viena po kitos pasipylė avarijos. Kritikos strėlės ir vėl skriejo į kelininkų pusę, tačiau šie teisinasi, kad vienu metu būti visur neįmanoma: pirmiausia pulta barstyti pagrindinius kelius.

Antradienio rytas, kai daugelis kelių ir šaligatvių dėl lijundros bei minusinės temperatūros pasidengė ledu, išbandė vairavimo įgūdžius.

„Kelionė į darbą – kaip ledo čiuožykloje. Nė pačiūžų nereikėjo“, – ironizavo panevėžietis Raimondas.

Anot jo, apie 8 valandą visu maršrutu – Pušaloto, Nemuno gatvėmis važiavo 40 km per valandą greičiu. Ypač ratai slydo ant tilto Nemuno gatvėje.

Tačiau bene didžiausias iššūkis vairuotojų laukė išvažiavus iš miesto.

„Nuo Panevėžio iki paties Pušaloto – vienas ledas. Važiavau kaip čiuožykloje“, – pasakojo antradienio rytą, apie 9 valandą, į Pušalotą per Bernatonius ir Smilgius važiavęs panevėžietis Raimondas.

Ekstremali kelionė laukė ir tą rytą važiavusiųjų magistrale Vilnius–Panevėžys.

„Apie 7 valandą išvykęs iš Panevėžio ir pavažiavęs autostrada maždaug 10 km pajutau, kad mašina nestabili. Sustojau pažiūrėti, kas vyksta, ir išlipdamas vos nepargriuvau. Visą kelią iki pat Vilniaus važiavome 50–60 km per valandą greičiu“, – pasakojo Ričardas.

Anot vairuotojo, ne ką geresnė situaciją antradienio rytą buvo ir sostinės gatvėse.

Bendrovės „Panevėžio specialus autotransportas“ sandėliuose sukrauta per tūkstantis tonų druskos atsargų, per 500 kubinius metrų smėlio ir druskos mišinio. I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr.

„Važiuodami per miestą bandėme pristabdyti – mašina nestojo. Net prie Santaros klinikų įėjimo sunku paeiti, taip slidu“, – įspūdžiais dalijosi panevėžietis.

Pasipylė avarijos

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato specialisto Tado Martinaičio teigimu, dar iki pusės dešimtos ryto Panevėžio rajone jau buvo užfiksuoti trys eismo įvykiai. „Via Baltica“ kelyje nesuvaldęs automobilio nuo kelio nulėkė jauno vairuotojo BMW. Panašiu metu kelyje Velžys–Katinai vertėsi ir nuo kelio nuskriejo moters vairuojamas „Chrysler“. Nors automobilis suniokotas smarkiai, vairuotoja rimčiau nenukentėjo. Dar viena avarija slidųjį rytą įvyko kelyje Panevėžys–Šiauliai. Čia nuo kelio nuvirto sunkvežimis.

„Oficialiai užfiksuoti trys eismo įvykiai dėl slidžios kelio dangos, bet jų iš tikrųjų gali būti gerokai daugiau, mat policijos suvestinėse fiksuojami tik tie įvykiai, kai nukenčia žmonės arba vairuotojai nesutaria dėl kaltės. Kitu atveju vairuotojai tiesiog užpildo eismo įvykio deklaraciją“, – teigė T. Martinaitis.

Anot jo, per įvairias informavimo priemones gyventojai buvo įspėti, jog ryte galimas plikledis ir lijundra.

„Kai sudėtingesnės vairavimo sąlygos, reikėtų pasirinkti ir atitinkamą saugų greitį, laikytis tinkamų atstumų, įvertinti kelio dangą. Tik ką pašalus ar iškritus pirmajam sniegui fiksuojame gerokai daugiau eismo įvykių, nes vairuotojai nesitiki, kad gali būti slidu, primiršta vairavimo žiemą ypatumus. Paprastai žiemos viduryje žmonės važiuoja daug saugiau“, – atkreipia dėmesį T. Martinaitis.

Būti visur neįmanoma

Bendrovės „Panevėžio specialus autotransportas“ vadovas Rolandas Ramūnas tvirtina, kad žiemai įmonė pasiruošusi visu pajėgumu: sandėliuose sukrauta per tūkstantis tonų druskos atsargų, per 500 kubinių metrų smėlio ir druskos mišinio. Taip pat sukomplektuota vairuotojų žiemos tarnyba, paruošta technika.

Pasak R. Ramūno, kai gatves tik reikia pabarstyti, išvažiuoja penkios specialios mašinos, o kai prasideda snygis, pasitelkiami dar ir dar keturi sniego verstuvai. Apskaičiuota, kad per kartą Panevėžio gatvėse išbarstoma apie 30 tonų druskos. Pasak direktoriaus, vienu metu nuvalyti ir pabarstyti visų slidžių ruožų neįmanoma, tad pirmiausia tvarkomos judriausios gatvės, intensyvaus judėjimo sankryžos, kur didžiausios automobilių spūstys. Į mažesnes gatves kelininkai suka tik sulaukę atskiro nurodymo, pavyzdžiui, esant dideliam snygiui. Tokia pat situacija ir dėl miesto šaligatvių – rankiniu ar mechanizuotu būdu valomi tie, kuriuos bendrovei nurodžiusi Savivaldybė.

Ši žiema kelininkams prasidėjo kone visu mėnesiu vėliau. Praėjusiais metais jų technika į gatves išriedėjo jau pirmomis lapkričio dienomis. Šiems metams miesto tvarkymo darbams dar likę apie 300 tūkst. eurų.

„Jau pasiilgome sniego, sandėliai pilni druskos, technika išrikiuota. Palyginti su praėjusiais metais, žiema vėluoja visu mėnesiu. Sinoptikai žada, kad ir gruodis neturėtų būti labai šaltas bei sniegingas. Manome, kad lėšų miesto valymui tikrai pakaks, o gal net pavyks sutaupyti“, – teigė R. Ramūnas.

Eismo sąlygos antradienio rytą patikrino vairuotojų įgūdžius. Kelininkai tvirtina, kad šįmet vairuotojus ekstremalios oro sąlygos užklupo visu mėnesiu vėliau nei pernai. T. Markelevičiaus nuotr.

Dėmesys – magistralei

Bendrovės „Kelių priežiūra“, prižiūrinčios magistralinius, krašto ir rajono kelius, komunikacijos vadovė Daiva Stankūnienė tvirtino, kad antradienio rytą iki 6 valandos visų Panevėžio rajono kelių dangos buvo sausos, oro sąlygos geros, be kritulių. Prasidėjus dulksnai ir silpnai lijundrai, nuo 7 valandos į kelius išvažiavo barstytuvai. Lietuvoje yra daugiau nei 21 000 kilometrų valstybinės reikšmės kelių. Pirmiausia buvo valomi ir barstomi magistraliniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas didžiausias.

„Technika dirbo nuo 7 iki 8 valandos, vėliau pakartotinai barstyta nuo 9 iki 11 valandos slidžiuose ruožuose. Daugiausia dėmesio skiriama magistraliniams keliams, kuriuose eismo intensyvumas didžiausias. „Via Baltica“ kelyje priežiūros darbai vykdomi visą parą. Užtikrinus optimalias vairavimo sąlygas magistraliniuose keliuose, barstomi ir valomi krašto keliai. Ir tik baigus darbus intensyviausiuose ruožuose priežiūra atliekama rajoninės reikšmės keliuose“, – aiškino D. Stankūnienė.

Jos teigimu, šiuo metu bendrovės 65 sandėliuose sukaupta 45 000 tonų druskos ir daugiau nei 24 000 tonų smėlio bei druskos mišinio. Šių medžiagų sandėliuose nuolat papildoma.

Komentarai

  • nera reikalo skubeti vaziuokite is panevezio i vilniu 40 greiciu ir su plikomis padangomis saugiai nuvaziuosite , o jeigu norite maisyti pakeles griovius tai skriskite 100 greiciu.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų