G.Kartano nuotr.

Kritinius šviesoforus keistų laikinas žiedas

Kritinius šviesoforus keistų laikinas žiedas

Panevėžyje šešių sankryžų šviesoforai, kaip pripažįsta jų prižiūrėtojai, vos veikia ir bet kada gali užgesti.

Vairuotojams egzaminą šią savaitę surengė prieš maždaug penkias dešimtis įrengti ir per tiek laiko nė karto nerekonstruoti šviesoforai Marijonų–Stoties–Pušaloto gatvių sankryžoje. Vos tik meistrai juos įžiebia, šviesoforai atkakliai vėl užgęsta. Lėšų rimtai rekonstrukcijai neturinti Savivaldybė svarsto juos pakeisti laikina žiedine sankryža.

Atkakliai gęsta

Pervažiuoti Marijonų–Stoties–Pušaloto gatvių sankryžą degant žaliam šviesoforo signalui pastarosiomis dienomis buvo kone sėkmės dalykas. Jo akys tai šviesdavo, tai visai užgesdavo, o senieną bandantys atgaivinti meistrai tikino nebegalintys suteikti jokių garantijų.

Panevėžio šviesoforus prižiūrinčios įmonės „Eismo valdymo sistemos“ direktorius Tomas Smulka teigia, kad šviesoforai – jau kritinės būklės: susidėvėję ir kabeliai, ir šviesoforų įranga.

„Kabeliai net neturi apsauginio vamzdžio, pakloti pliki po žeme. Ir pačių šviesoforų nei išdėstymas, nei kiti parametrai nebeatitinka šiandienos reikalavimų. Mes vis patvarkom, bet garantijų duoti negalime“, – kalbėjo T. Smulka.

Projektas jau stalčiuje

Anot T. Smulkos, optimalus šviesoforų tarnavimo laikas yra aštuoneri metai. Marijonų–Stoties–Pušaloto gatvių sankryžoje jie įrengti dar aštuntajame dešimtmetyje ir nė karto nerekonstruoti.

Savivaldybei dar prieš keletą metų įmonė išsiuntusi sąrašą miesto avarinės būklės šviesoforų.

„Netikslinga investuoti į didelius remonto darbus, jei per metus ar dvejus būtų įrengta normali žiedinė sankryža.“

T. Smulka

Juos vieną po kito rekonstruojanti Savivaldybė dar prieš porą metų parengė ir Marijonų–Stoties–Pušaloto sankryžos rekonstrukcijos į žiedinę projektą.

Ją rekonstruoti planuota atnaujinant Pušaloto gatvę. Savivaldybė net tik buvo parengusi rekonstrukcijos projektą, bet ir 2018-aisiais paskelbusi viešųjų pirkimų konkursą žiedinei sankryžai įrengti.

Visgi planai taip ir liko popieriuje. Konkursui pasiūlymus pateikusios įmonės užsiprašė gerokai daugiau, nei Savivaldybė tokiam darbui buvo numačiusi lėšų.

Gyvenimą baigusius šviesoforus vis bandantys reanimuoti jų prižiūrėtojai įspėja nebegalintys duoti garantijų, kad jie bet kada vėl neužges. G. Kartano nuotr.

Siūlo laikiną žiedą

T. Smulkos nuomone, kadangi yra parengtas rekonstrukcijos projektas, būtų neekonomiška dabar investuoti į senų šviesoforų ir kabelių remontą.

„Netikslinga investuoti į didelius remonto darbus, jei per metus ar dvejus būtų įrengta normali žiedinė sankryža“, – tikisi „Eismo valdymo sistemų“ vadovas.

Anot jo, įmonė pateikė Savivaldybei pasiūlymą, kaip rasti laikiną išeitį, kad nuolat gęstant šviesoforams, judri sankryža neliktų nereguliuojama.

„Mes siūlome įrengti laikinąjį žiedą, kol sankryža sulauks normalios rekonstrukcijos. Šįkart šviesoforas užgeso dėl atgyvenusio valdiklio, jį sutvarkę vėl įjungėm, bet neduodame jokios garantijos, kiek jis veiks. Tam įtakos turi netgi oro sąlygos“, – teigė T. Smulka.

Anot jo, laikinai žiedinei sankryžai nereikia didelių investicijų, važiuoti tokia sankryža būtų saugiau nei neveikiant šviesoforui, nors, pripažįsta įmonės vadovas, vairuotojams nebūtų dėl to patogu.

„Tai tik laikina išeitis“, – pabrėžė T. Smulka.

Laukia finansavimo

Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna patvirtino, jog svarstomas ir laikinos žiedinės sankryžos įrengimas Marijonų–Stoties–Pušaloto gatvių sankryžoje. Ar ji šįmet sulauks jau seniai suplanuotos rekonstrukcijos, pasak direktoriaus, galėtų paaiškėti balandžio pabaigoje, kai bus žinomos Savivaldybės finansinės galimybės.

Pasak direktoriaus, šįmet prioritetą skirti numatyta keturioms gatvėms: užbaigti tvarkomas Bendrijų ir K. Naruševičiaus gatves bei pradėti Smėlynės ir Beržų gatvių rekonstrukcijas.

Savivaldybė teiks paraišką gauti finansavimui iš valstybės rezervo Smėlynės gatvės rekonstrukcijai bei tikisi sulaukti lėšų iš Inovacijos ministerijos Beržų gatvės remontui.

Anot T. Juknos, jei Savivaldybė gautų tokią finansinę injekciją, galėtų skirti lėšų ir avarinės Marijonų–Stoties–Pušaloto gatvių sankryžos rekonstrukcijai į žiedinę.

Bet kada šviesoforai užgesti gali ir Klaipėdos–Dariaus ir Girėno gatvių sankryžoje. Šiuo metu rengiamas ir jos rekonstrukcijos į žiedinę projektas. P. Židonio nuotr.

Gali bet kada užgesti

Panevėžio šviesoforų prižiūrėtojai avariniais įvardija net šešių miesto sankryžų šviesoforus. Nors jie, pasak T. Smulkos, vizualiai atrodo gerai, bet po žemėmis esančios įrangos būklė kritinė.

Vos laikosi ir šviesoforai Velžio kelio ir Aukštaičių gatvės sankryžoje, taip pat Klaipėdos ir Projektuotojų, J. Janonio ir Pušaloto, Velžio kelio ir Beržų, Projektuotojų ir Kniaudiškių bei Ramygalos ir Beržų gatvių. Tiesa, pastarajai sutvarkyti šiuo metu vyksta viešieji pirkimai.

Bet kada šviesoforai užgesti gali ir Klaipėdos–Dariaus ir Girėno gatvių sankryžoje. Šiuo metu rengiamas ir jos rekonstrukcijos į žiedinę projektas. Ši sankryža pagal eismo įvykių skaičių įvardijama juodąja miesto dėme. Savivaldybė planuoja teikti paraišką gauti finansavimą jos, kaip vienos avaringiausių vietų, rekonstrukcijai.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų